arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۹ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی هوایی ارتش: به دنبال رادارگریز کردن جنگنده های فعلی هستیم
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۳:۵۸

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در خصوص رادارگریز بودن ناوگان جنگنده نهاجا نیز عنوان کرد: ناوگان قبلی ما رادارگریز نیستند ولی طراحی های جدیدی که داریم انجام می‌دهیم این موضوع را مد نظر داریم و روی یک مواد جاذب که امواج راداری را جذب کند در حال کار کردن هستیم تا ناوگان فعلی را بتوانیم رادارگریز کنیم. اما برای هواپیماهای آینده که در حال کار کردن هستیم، طراحی را به گونه‌ای انجام خواهیم داد که رادارگریز باشد.

سخنگوی جبهه پایداری: طرح موضوع وحدت‌شکنی پایداری فرار رو به جلوست/ هیچگاه عضو ائتلاف نبودیم که حالا خارج شویم
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۳:۰۵

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: تعجب می‌کنیم که وقتی مدلی وحدت را مطرح کرده‌ایم و بر اساس آن پیش آمده‌ایم حالا صحبت از وحدت‌شکنی جبهه پایداری مطرح می‌شود و برای این‌که آن را جا بیاندازند به یک حرف خلاف واقع استناد می‌کنند که خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف است.

پیش بینی بارش برف در دو روز آینده: بارش یک و نیم‌متری در نیمه ی شمالی کشور
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۲:۰۹

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متری برف برای روز دوشنبه در استان گیلان خبر داد.

تلفات تیراندازی در مرکز خرید تایلند به 20 نفر رسید
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۲۱:۰۹

قربانیان تیراندازی یک سرباز در مرکز خریدی در شرق تایلند به 20 نفر رسیده و تعداد زخمی‌ها نیز دست کم 21 نفر اعلام شده است.

مراسم چهلم سردار سلیمانی در مصلی تهران برگزار می‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۸:۴۶

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده مراسم چهلم شهید سردار سلیمانی و همراهان شهیدش در تهران در روز پنجشنبه 24 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار و آحاد مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

طرح ترافیک سال ۹۹ تغییر کرد +لیست قیمت‌ها
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۷:۳۴

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران درباره تغییرات طرح ترافیک سال 99 توضیحاتی ارائه داد. او در مورد وضعیت ساکنین در منطقه اجرای طرح ترافیک نیز، اظهار کرد: برای ساکنین محدوده‌های طرح‌های ترافیکی برای سال آینده تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده و خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح و یک ورود بعد از ساعت ۱۷ رایگان خواهد بود، اما تردد در محدوده طرح ترافیک بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ با تخفیف ۵۰ درصد لحاظ می‌شود.

کانادا ۱.۵ میلیارد دلار از ایران غرامت خواست
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۷:۱۸

تعدادی از وکلای کانادایی به نمایندگی از خانواده قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی، از ایران شکایت کرده و خواستار غرامت ۱.۵ میلیارد دلاری شدند.

رئیس قوه قضاییه: بازنگری در مجازات حبس، دستور کار جدی قوه قضاییه است
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۶:۴۶

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «قانون»، ابزار قاضی است و باید در قوانین مربوط به حبس بازنگاه جدی شود،‌ گفت: به دنبال ایجاد تعادل در این موضوع هستیم و بازنگاه درباره حبس در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

پیش بینی هواشناسی از بارش برف و کاهش شدید دما؛ این بار جدی بگیریم؟
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۵۳

سازمان هواشناسی از بیش بینی بارش برف و کاهش ۱۵ درجه‌ای دما از طی چند روز آینده خبر داد و اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی طی امروز، فردا در اکثر استان‌های کشور تشدید می‌شود.

زنگنه: افزایش ۶ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۴:۳۷

وزیر نفت با اشاره به افزایش برداشت ۱۲۱ میلیون بشکه‌ای نفت در طول اجرای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنچ، گفت: با احتساب نفت ۵۰ دلاری، به شکل ناخالص، ۶ میلیارد دلار به درآمدهای نفتی ایران افزوده می‌شود.

دادگاه «روح الله زم»؛ به زودی
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۵

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دادگاه «روح الله زم» به زودی برگزار می‌شود گفت: پرونده او، ۵ بازداشتی دیگر نیز دارد؛ افرادی هم احضار شدند که پرونده آنها در دست بررسی است و از طیف‌های مختلف اسامی مطرح است. او گفت:پرونده را تفکیک کردیم تا به طور مجزا به آن رسیدگی شود.

رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که انتظار آن را نداشت؛ باید عبرت بگیریم
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۳

رهبر معظم انقلاب گفتند: نیروی هوایی در دوران پهلوی، یکی از نزدیک‌ترین نیروها به مرکز قدرت و به دربار و به آمریکایی‌ها بود. خب ما از این حادثه باید عبرت بگیریم؛ درسهایی دارد، عبرتهایی دارد. اوّلین درسی که خوب است ما به آن توجّه داشته باشیم این است که رژیم طاغوت از جایی ضربه خورد که انتظار آن را نداشت؛ .... نیروی هوایی با فرماندهان آن‌چنانیِ وابسته، با شرایط ویژه‌ای که این نیرو همیشه در آن دوره داشته است ــ [یعنی] ارتباط و اتّصال شدید به آمریکایی‌ها و مدیران آمریکایی و آموزشگاه‌های آمریکا و مانند اینها ــ ناگهان در حسّاس‌ترین موقع به نفع انقلاب وارد میدان میشود که اوّلش روز نوزدهم بهمن بود که آمدند با امام دیدار کردند و بیعت کردند.

علی دایی اجازه نداد احمدی‌نژاد وارد رختکن شود؛ برکنار شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۲

حسین کاظمی بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال و تیم ملی ایران با اشاره به اتفاقات رخ داده در زمان سرمربیگری علی دایی در تیم ملی، به ذکر خاطره‌ای پرداخت. وی گفت: بین دو نیمه بازی ایران و عربستان بود. ما یک بر صفر پیش بودیم که رئیس جمهور وقت (محمود احمدی نژاد) می‌خواست به رختکن تیم ملی بیاید ولی علی دایی اجازه نداد. دایی گفت تمرکز بازیکنان به هم می‌خورد. بازیکن پیشین تیم ملی تاکید کرد: در نهایت بازی را با نتیجه ۲ بر یک باختیم و همان شب علی دایی عوض شد (برکنار شد). همه چیز مربوط به اتفاقات بین دو نیمه بود.

پرتاب ماهواره ظفر به تعویق افتاد
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۹

هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود از پرتاب ماهواره ظفر تا جمعه گذشته خبر داد؛ در حالی که همه این هفته منتظر خبر خوش قرار گرفتن ماهواره ظفر در مدار بودند، این پرتاب به تعویق افتاد.

حسین شریعتمداری: رفراندوم درمورد نظارت استصوابی، ربطی به رئیس‌جمهور ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۹

حسین شریعتمداری نوشت: اگر بررسی صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس ضروری است که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند ضرورت آن را نفی کند، رفراندوم برای قبول یا نفی آن کمترین توجیه عقلی نداشته و بیرون از حوزه خرد است! مانند اینکه ضرورت زندگی اجتماعی و یا لزوم دانش‌اندوزی را به همه‌پرسی بگذاریم !... این دیدگاه در قوطی کدام عطار یافت می‌شود؟...  نظارت شورای نگهبان مدلول اصل ۹۹ قانون اساسی است و از آنجا که اصل ۹۸، تفسیر قانون اساسی را برعهده شورای نگهبان گذاشته است، تفسیر این شورا نیز (نظارت استصوابی) در حکم قانون اساسی است بنابراین چنانچه آقایان هوس بازنگری در قانون اساسی را داشته باشند باید به اصل ۱۷۷ مراجعه کنند. در این اصل اعضای شورای بازنگری نیز مشخص شده‌اند و ربطی به رئیس‌جمهور ندارد. بنابراین بسیار تعجب‌آور است که رئیس‌جمهور حقوقدان از ابتدایی‌ترین الفبای حقوق بی‌اطلاع باشد و با طناب پوسیده حزبی که برخی از اعضای اصلی آن سابقه شناخته شده‌ای از وطن‌فروشی را در کارنامه سیاه خود دارند، باقیمانده عمر دولت خود را هم بر باد دهد!

مبلغ قرارداد «اسکوچیچ» مشخص شد
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۷

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در گفتگوی تلفنی با مجری برنامه «سلام صبح بخیر» درباره مبلغ قرارداد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گفت: قرارداد اسکوچیچ به صورت ریالی و مبلغی حدود ۲۰۰ هزار دلار است. درودگر همچنین افزود: مالیات ۵۰۰ میلیون تومانی که قرار است توسط اسکوچیچ پرداخت شود به قرارداد وی افزوده شده است.

روایت صادقی از بازداشت کلاهبرداران مدعی ارتباط با شورای نگهبان
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۷

محمود صادقی در واکنش به انتشار خبر دستگیری ۱۲ تن از این کلاهبردارانی که مدعی ارتباط با شورای نگهبان بوده و از نامزدهای انتخابات مجلس اخاذی می‌کردند، گفت: مثلا برخی از این افراد در صحنه مبادله، چک و پول دستگیر شدند. به این صورت که نامزدها با هماهنگی نیروهای امنیتی در محل قرار با کلاهبردار حاضر شده و اسباب دستگیری در صحنه جرم را فراهم می‌کردند. همچنین برخی از این افراد در یک هتل دستگیر شدند و البته جزئیات دیگری هم هست که به تدریج مشخص خواهد شد.

فردا؛ انجام تست کرونا از دانشجویان ایرانی در محل قرنطینه
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۱۶

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان ایرانی که از ووهان چین بازگشتند، تاکنون هیچ علامتی از ابتلا به کرونا ویروس ندارند، گفت: با این حال قرار است فردا اولین تست تخصصی کروناویروس از این دانشجویان گرفته شود.

قیمت روز خودرو در ۱۹ بهمن: سمند ال ایکس۱۰۲ میلیون / پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۹۵ میلیون / پژو پارس ۱۲۲ میلیون / پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۰۰ میلیون / سایپا ۱۱۱ به ۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۲:۴۱

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به پنجشنبه (۱۷ بهمن) با افزایش متوسط یک میلیون تومانی همراه است.

ترامپ یکی از شاهدان پرونده استیضاحش را اخراج کرد
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۸:۲۹

ترامپ رییس جمهوری آمریکا یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی خود را که در تحقیقات استیضاحش علیه او شهادت داده بود، اخراج کرد. این فرد «سرهنگ دوم الکساندر ویندمن» مشاور ارشد ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۸:۲۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان