arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

تایلند: انفجار های بانکوک تروریستی نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر تایلند با استناد به گزارش پلیس این کشور اخبار مربوط به تلاش بمب گذاران برای انجام حملات تروریستی به ویژه با هدف صهیونیست ها را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیو استریت تایمز، "چامپول سیلاپارچا" افزود: یافته های پلیس نشان می دهد که افراد دستگیر شده برای ساخت بمب به تایلند امده اند اما هدف آنان انجام حملات تروریستی نبوده است.

وی که وزارت گردشگری تایلند را نیز برعهده دارد تاکید کرد: در حال حاضر این انفجارها بر روی ورود گردشگران به این کشور تاثیری نداشته است.

علیرغم عدم اظهار نظر مقامات تایلندی تا پیش از این موضع گیری، رسانه های غربی تلاش داشتند موضوع انفجار بمب ها در بانکوک را حملات تروریستی و با هدف گیری دیپلماتها و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در تایلند عنوان کنند.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دست داشتن ایران در این حوادث را رد کرد و آن را "تلاشی بی ثمر و اقدامی واهی" برای آسیب زدن به روابط دوستانه ایران و تایلند نامید.

در سه حادثه انفجار که روز دوشنبه در مرکز شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند رخ داد پنج نفر از جمله یک تبعه کشورمان مجروح شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ali
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
18
9
جالب است اسراییل و امریکا با این بمب گذاریها سه هدف را دنبال می کنند:

1- تخریب روابط ایران و هند.

2- تخریب روابط ایران و چین . چون تایلند در حوزه تمدنی چین بوده و این کشورها از فرهنگ و ارزش های یکسان برخوردارند.

3- تخریب روابط ایران و روسیه با ادعای بمب گذاری در گرجستان . چون گرجستان نیز در حوزه نفوذ روسیه و مردم دو کشور ارتباطات عمیق فرهنگی دارند.

باید دقت کنیم به دلیل فضای سنگین رسانه ای علیه ایران برخی اظهارات برخی مسوولین بی کفایت چنین مورد سو استفاده دشمن برای اماده کردن مقدمات اقدام نظامی علیه ایرا و مردم ایران قرار می گیرد.واقعا ما مسوولینی که حتی حرف زدن هم بلد نیستند !
نظرات بینندگان