arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

حبیب رضایی درباره فیلم کاهانی: در زندگی عادی همه ما این دیالوگها وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حبیب رضایی گفت :وقتی در تریبونهای رسمی عباراتی شنیده می شود که حتی درخانواده هم نمی توان آنها را عنوان کرد واقعا بی انصافی است که چند تا کاراکتر علاف که اتفاقا فرهیخته هم نیستند را نقد کنیم و بگوییم چرا ازاین دیالوگها استفاده کرده اند.

حبیب رضایی بازیگر مطرح سینمای ایران در بخشهایی از مصاحبه خود با نشریه نسل امروز واکنش جالبی به برخی انتقادات از فیلم «اسب حیوان نجیبی است» ساخته عبدالرضا کاهانی داده است.
 حبیب رضایی که در این فیلم رضا کاهانی حضور داشته در پاسخ به این سوال: یک نقدی بر دیالولگها وارد شده و برخی معتقدند که کلمات توهین آمیزی در دیالولگها به کار رفته است. شما این نظریه را تایید می کنید ؟گفته است: وقتی در تریبونهای رسمی عباراتی شنیده می شود که حتی درخانواده هم نمی توان آنها را عنوان کرد واقعا بی انصافی است که چند تا کاراکتر علاف که اتفاقا فرهیخته هم نیستند را نقد کنیم و بگوییم چرا ازاین دیالوگها استفاده کرده اند.

در زندگی عادی همه ما این دیالوگها وجود دارد. به نظر من اگر می خواستیم فضا رئالیستی تر به نظر ید باید از دیالولگهای عامیانه بیشتری استفاده می کردیم اما به نا بر هزار جور ضرورت و معنویت این اتفاق در ساختار آنطور که باید رخ نداد.

البته حرف من این نیست اگر این دیالوگها وجود نداشته باشد فیلم بهم می ریزد یا اینکه بگویم فیلم برپایه این دیالوگها  استوار است نه، اگر آنها را حذف کنیم اتفاقی برای فیلم نمی افتد ولی با وجود این دیالولگها کاراکترها واقعی تر به نظر می رسند خب این آدمها شاهنامه یا شعر نو که نمی خوانند، ادبیات صحبت کردن این افراد ازاین جنس است.

نظرات بینندگان