arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سی ان ان:

آیا کرونا مردان را بیش از زنان هدف می گیرد؟ / از بی توجهی نسبت به هشدارهای بهداشتی تا نقش مهم «استروژن»

به نظر می رسد مردان نسبت به زنان در برابر ویروس کرونا ضعیف تر هستند. البته این موضوع برای اثبات نیاز به جامعه آماری بزرگی دارد و تا این لحظه این احتمال از جامعه آماری چین به دست آمده است، اما کرونا تا کنون مردان را بیش از زنان هدف قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می رسد مردان نسبت به زنان در برابر ویروس کرونا ضعیف تر هستند. البته این موضوع برای اثبات نیاز به جامعه آماری بزرگی دارد و تا این لحظه این احتمال از جامعه آماری چین به دست آمده است، اما کرونا تا کنون مردان را بیش از زنان هدف قرار داده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از سی ان ان، دانشمندان می گویند ، زنان پاسخ ایمنی قوی تری نسبت به عفونت دارند. این موضوع را هم فراموش نکنیم که در چین ، مردان بسیار بیشتر از زنان سیگار می کشند.دانشمندان می گویند ممکن است چندین توضیح  دیگر نیز وجود داشته باشد.

کورونا ویروسی که از چین سرچشمه گرفته ، ترس و اضطراب را در سراسر جهان گسترش داده است. اما در حالی که ویروسها اغلب کودکان را تهدید می کنند، این ویروس برای بچه ها کم خطر تر به نظر می رسد. اما کودکان تنها خوش شانس های ماجرا نیستند و به نظر می رسد نزخ زنان مبتلا نیز نسبت به مردان بسیار پایین تر است.

این هفته ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین بزرگترین تجزیه و تحلیل موارد کروناویروس را منتشر کرده است. گرچه محققان دریافتند که تعداد مردان و زنان مبتلا تقریباً برابر بوده اند ، اما میزان مرگ و میر در مردان 2.8 درصد بود ، در حالی که این رقم در زنان 1.7 درصد بود.

جالب است بدانید این موضوع در حین شیوع SARS و MERS ، که در اثر ویروس های کرونی ایجاد شده بودند نیز صادق بود. براساس مطالعه ای که در سالنامه پزشکی داخلی چین منتشر شده است، میزان مرگ و میر بین مردان 50 درصد بیشتر بود.دانشمندان می گویند ، تعدادی از عوامل ممکن است در نرخ ابتلا موثر باشد. مواردی مثل ویژگی های بیولوژیکی و سبک زندگی. اما هنگامی که نوبت به افزایش پاسخ ایمنی در برابر عفونت ها می رسد ، مردان جنس ضعیف تری دارند. درواقع به نظر می رسد زنان جنگجوهای بهتری برای مبارزه با ویروسها هستند.

آیا کرونا مردان را بیش از زنان هدف می گیرد؟ / از بی توجهی نسبت به هشدارهای بهداشتی تا نقش مهم «استروژن»

زنان همچنین پس از واکسیناسیون ، پاسخ ایمنی قوی تری ایجاد می کنند و پاسخ ایمنی حافظه ایمنی بدن را تقویت می کند که باعث می شود بزرگسالان از پاتوژن هایی که در کودکی در معرض آن ها قرار گرفته اند محافظت کنند.دکتر جنین کلایتون ، مدیر دفتر تحقیقات بهداشت زنان در انستیتوی ملی بهداشت گفت: "چیزی در مورد سیستم ایمنی در زنان وجود دارد که پررنگ تر است.

 وی افزود: "زنان نسبت به بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس مستعد ابتلا به بیماری های خود ایمنی هستند ، در نتیجه سیستم ایمنی بدن به حالت بیش از حد تغییر می کند و به اندام ها و بافت های بدن خود حمله می کند. تقریباً 80 درصد بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی را زنان تشکیل می دهند."

کارشناسان معتقدند دلایل پاسخ ایمنی قوی تر خانم ها کاملاً مشخص نیست ، و تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است. یک فرضیه این است که سیستم ایمنی قوی تر زنان مزیت بقا را به فرزندانشان می دهد که آنتی بادی های موجود در شیر مادر را تقویت می کنند و در حالی که سیستم ایمنی نوزادان هنوز در حال پیشرفت هستند ، از بیماری جلوگیری می کنند.

عوامل مهمی از عوامل بیولوژیکی نیز ممکن است در این موضوع موثر باشد از جمله هورمون جنسی زنانه استروژن ، که به نظر می رسد در ایمنی نقش دارند و این واقعیت است که زنان دارای دو کروموزوم X هستند ، که حاوی ژنهای مرتبط با ایمنی هستند ، اما مردان فقط یک کروموزوم  X دارند.

آزمایشاتی که در آن موشها در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند نشان داد که مردان نسبت به زنان مستعد ابتلا به عفونت هستند و نابرابری  با افزایش سن نیز افزایش یافته است. دکتر استنلی پرلمن ، استاد میکروب شناسی در دانشگاه آیووا که نویسنده ارشد این مطالعه است ، گفت: آنها آسیب های ریوی بیشتری متحمل شدند و با سرعت بیشتری درگذشتند.

رفتارهای بهداشتی که از نظر جنسی در برخی از جوامع متفاوت هستند نیز ممکن است در پاسخ های متفاوت به عفونت ها نقش داشته باشند.چین بیشترین جمعیت سیگاری ها را در جهان ( 316 میلیون نفر ) دارد.  تقریباً یک سوم سیگاری های جهان و 40 درصد از مصرف دخانیات را در جهان تشکیل می دهد. اما تقریباً بیش از 2 درصد از زنان چینی ، در مقایسه با بیش از نیمی از مردان ، سیگار می کشند.

 

مردان چینی همچنین نسبت به خانم ها میزان بیشتری از دیابت نوع 2 و فشار خون بالا  را دارند ، که هر دو خطر عوارض ناشی از عفونت با کورونا را افزایش می دهد. نرخ بیماری انسداد مزمن ریوی در مردان چینی تقریبا دو برابر بیشتر از زنان است.

در ایالات متحده ، زنان نسبت به مردان به دنبال مراقبت های بهداشتی هستند و برخی از مطالعات کوچک نشان داده اند که این تعمیم در دانشجویان چینی در دانشگاه های ایالات متحده نیز صدق می کند. در مطالعات منتشر نشده ، محققان چینی تأكید كرده اند كه بیمارانی كه تشخیص آنها به تاخیر افتاده است، یا هنگامی كه برای اولین بار ذات الریه تشخیص داده شده بودند، بیشترین خطر مرگ را داشتند.

آکیکو ایوازاکی ، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ییل یک نظریه جالب دارد ​​که می گوید برخی از آقایان ممکن است هنگامی برای درمان کرونا به بیمارستان مراجعه کنند که دیر شده باشد چرا که احساس امنیت کاذب دارند. کارشناسان می گویند ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد ویروس جدید از نظر جنسی ، هم برای دانشمندان مورد مطالعه و هم برای عموم مردم مهم است.

از زمان شروع شیوع بیماری ، مسئولان بهداشت عمومی بر اهمیت شستشوی دستها به طور مکرر و اغلب برای جلوگیری از عفونت تأکید کرده اند. دکتر کلین گفت ، مطالعات متعددی نشان داده اند که مردان  حتی کارمندان مراقبت های بهداشتی  کمتر از زنان دست خود را شسته و یا از صابون استفاده می کنند.

نظرات بینندگان