arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کناره‌گیری مایکل بلومبرگ از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۴

«مایکل بلومبرگ»، شهردار پیشین نیویورک، امروز -‌چهارشنبه- به کارزار خود برای انتخابات ۲۰۲۰ پایان داد. این در حالی است که وی طی رای‌گیری دورن‌حزبی «سه‌شنبه بزرگ» نتوانست مطابق انتظارها عمل کند.

علم الهدی خطاب به مردم پیام تلویزیونی داد!
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۳

امام جمعه مشهدمقدس در پی همه‌گیر شدن ویروس کرونا نکاتی را به اطلاع مردم مشهد و خراسان رضوی رساند.

توصیه های پنجگانه دفتر آیت الله سیستانی به مردم در شرایط شیوع کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۳

با توجه به شیوع ویروس کرونا و پی آمدهای آن، دفتر آیت الله سیستانی در قم، در توصیه هایی پنجگانه، اختصاص نصف سهم مبارک امام (ع) به تسکین آلام بیماران و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا را مجاز دانست.

تعداد موارد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا از ۱۰۰ نفر گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۳

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی شیوع کرونا در ایتالیا طی یک روز گذشته تعداد موارد مرگ از ۷۹ به ۱۰۷ نفر رسیده است.

حزب‌الله عراق: شک نداریم که رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق در ترور سردار سلیمانی نقش داشته / این جنایت با اطلاع یکی از رؤسای سه‌گانه صورت گرفته / این اطلاعات را فقط به عادل عبدالمهدی می‌دهیم
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۲

اطلاعات گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به بیانیه اطلاعات این کشور اعلام کرد که مدارکی در دست دارد که رئیس اطلاعات در ترور شهدای مقاومت دست دارد.

ویروس کرونا جان 7 نفر را در استان قزوین گرفت
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از بین ۸۰ فرد مبتلا شده به ویروس کرونا در استان ۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان در هنگ کنگ ثبت شد
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۱

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه تایید کرد که برای نخستین بار ویروس کرونا از یک انسان به یک حیوان در هنگ کنگ سرایت کرده است.

آمار قربانیان کرونا در قم به ۳۰ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۲۳:۴۰

امروز آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بررسی شد و اعلام رسیدن آمار فوتی های قم در اثر ابتلای به ویروس کرونا به ۳۰ نفر از محورهای آن بود.

قول روحانی درباره کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۴:۱۲

حسن روحانی در هیات دولت گفت: بار سنگینی بر دوش همه است؛ به مردم عزیز و بزرگوارمان قول می‌دهم که به پشتوانه تخصص بالای پزشکان کشورمان؛ به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشکان؛ ایثار و فداکاری و همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان ممکن ان‌شاء الله عبور خواهیم کرد.

درصد مرگ و میر کرونا از آنقلوآنزا پیشی گرفت
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۰:۴۲

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آمار مرگ و میر ناشی از بیماری نوظهور کرونا در جهان بیشتر از میزانی است که این سازمان در ابتدای شیوع آن برآورد کرده بود. دبیر کل این سازمان گفت: «اکنون میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹ در جهان حدود ۳.۴ درصد گزارش شده است. بررسی مقایسه‌ای نشان می‌دهد که تلفات آنفلوآنزای فصلی به مراتب کمتر است چون این بیماری تنها باعث مرگ ۱ درصد از مبتلایان می‌شود.»

تکذیب کشف دارو یا واکسن ضد کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۹:۰۷

سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اطلاعیه‌ای شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کشف داروی کرونا را قویا تکذیب کردند. در این اطلاعیه آمده است: پس از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، این بار سودجویان از حربه جدیدی استفاده کرده‌اند و نوبت به معرفی داروهای تقلبی و فاقد هیچ گونه اثر علمی برای بیماری کرونا شده است. در این اطلاعیه تاکید شده است: بدین‌وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی سازمان غذا و دارو، کشف هر گونه داروی ضد کرونا تا این لحظه را قویاً رد می‌کند و پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی، شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان اسپری و داروی گیاهی و هر گونه شایعه دیگر در خصوص واکسن‌های ضد کرونا را کذب محض و صرفاً سودجویی شیادان می‌داند و مراتب برای مجازات خاطیان به نهادهای ذیربط اعلام خواهد شد و از مردم نیز درخواست می‌گردد که اخبار را فقط از مراجع ذی صلاح دنبال کنند.

گام بزرگ بایدن برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۹:۰۳

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در روز موسوم به سه شنبه بزرگ که در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار می شود بیش از یک سوم نمایندگان حاضر در کنوانسیون حزب دموکرات انتخاب می شوند پیروز شد. نتیجه انتخابات مقدماتی ایالت های ویرجینیا، کارولینای شمالی، آلاباما، مینه سوتا، ماساچوست، آرکانزاس، اوکلاهوما و تنسی از پیروزی جو بایدن حکایت دارد. برنی سندرز هم در چهار ایالت ورمونت، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا پیروز شد. نتیجه رای گیری در ایالت‌های تگزاس و مین به علت رقابت فشرده بین نامزدها به ویژه بین برنی سندرز و جو بایدن هنوز مشخص نیست. مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک تنها در منطقه خودگردان ساموآی آمریکا پیروز شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۹:۰۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان