arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۶ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گاردین: چه زمانی باید منتظر واکسن کرونا باشیم؟
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۰:۱۲
آزمایشات بالینی گزینه‌های موجود برای واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ به زودی آغاز خواهد شد اما حتی اگر نتیجه مطلوب باشد و درمان پیدا شود، همچنان موانع متعددی بر سر راه ایمن‌سازی جهانی وجود خواهد داشت.
عبور شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۰۰ هزار نفر
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۷
آخرین آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۰۱ هزار نفر فراتر رفته و قربانیان این ویروس در این کشور نیز به بالای ۸۱۰۰ نفر رسیده است.
تعداد دستگیری‌ها و تسلیمی‌های زندان سقز به 49 نفر رسید/ تکذیب فرار زندانیان به‌‌دلیل کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۶
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه تعداد دستگیری‌ها و تسلیمی‌های فرار زندانیان سقز ‌به ۴۶ نفر رسیده است، گفت: از این تعداد، ۲۰ نفر خود تسلیمی هستند.
وزیر میراث فرهنگی: بعد از مهار کرونا، چند روز تعطیلی عمومی اعلام شود / نیاز به ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۸
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با طرح این پیشنهاد که بعد از مهار کرونا برای تزریق نشاط به جامعه، چند روز تعطیلی عمومی اعلام شود، از معاون اول رییس جمهور درخواست کرد ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کروناویروس به صنعت گردشگری تخصیص داده شود.
وزیر میراث فرهنگی: بعد از مهار کرونا، چند روز تعطیلی عمومی اعلام شود / نیاز به ۳۸۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۸
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با طرح این پیشنهاد که بعد از مهار کرونا برای تزریق نشاط به جامعه، چند روز تعطیلی عمومی اعلام شود، از معاون اول رییس جمهور درخواست کرد ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کروناویروس به صنعت گردشگری تخصیص داده شود.
رئیس پلیس پایتخت: افزایش 30 تا 70 درصدی تجمعات در برخی نقاط/ کشف 10 میلیون ماسک و 89 میلیون دستکش احتکار شده / آزادی 7 هزار معتاد متجاهر، پیش از عید
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۷
رئیس پلیس تهران گفت: در حال تصمیم‌گیری هستیم که با رعایت پروتکلهای ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم.
حشدالشعبی: نظامیان آمریکایی جز زبان زور، چیز دیگری را نمی‌فهمند / عملیات علیه نیروهای آمریکایی تنها پاسخ کوچکی به تجاوزات آنها است
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۷
هشت گروه وابسته به حشد شعبی عراق امروز(شنبه) با ارسال نامه هایی خطاب به نیروهای آمریکایی و گروه‌های سیاسی و ملت عراق تاکید کردند، نظامیان آمریکایی اشغالگرانی هستند که جز زبان زور، چیز دیگری را نمی‌فهمند. عملیات علیه نیروهای آمریکایی تنها پاسخ کوچکی به تجاوزات آنها است.
برگزاری اولین جلسه تلکنفرانس تلویزیونی مجلس، روز یکشنبه / استفاده از صدا و سیمای 7 استان برای برگزاری جلسه مجازی
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۷
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری اولین جلسه تلکنفرانس تلویزیونی مجلس خبر داد. فردا نمایندگان هفت استان(تهران، مشهد، تبریز، اهواز، فارس کرمان، کرمانشاه )در مرکز استان مستقر شده و نمایندگان سایر استان‌ها می‌توانند در نزدیکترین استان های ذکر شده حضور یابند تا از طریق صداوسیمای استان و امکانی که این سازمان فراهم کرده، در جلسات علنی حضور مجازی داشته باشند.
اعلام نتایج نهایی تست داروی Favipiravir تا ۵ روز دیگر
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۶
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: نتیجه نهایى آزمایش و تست‌های داروی فاویپیراویر نهایتا تا ٥ روز کارى آینده اعلام خواهد شد.
روحانی: همه فعالیت‌های اقتصادی باید بعد از ۲۰ فروردین آغاز شود
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۳
روحانی دستور داد، مراکز تولیدی همگی باید با پروتکل فعال باشند. کسب و کارها بعداز ۹۹/۱/۲۰ باید با پروتکل فعال شوند. همه پروتکل‌ها مشخص و ابلاغ شود، چون همه فعالیت‌های اقتصادی بعداز ۹۹/۱/۲۰ باید آغاز شود.
گاردین: موج دوم احتمالی کرونا در راه کشورهای آسیایی / تا زمانیکه واکسن کرونا وجود نداشته باشد، چگونگی برگشتن به زندگی عادی مشخص نیست
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۲
کشورهای آسیایی که با تردید امیدوارند واکنش‌های آنها به پاندمی ویروس کرونا به ثمر می‌رسند، اکنون با هجوم افراد وحشت زده‌ای که از ترس بسته‌شدن دوباره مرزها و تدابیر جدید قرنطینه در حال بازگشت به کشور خود هستند، با امواج دوم احتمالی شیوع ویروس کرونا روبرو هستند.
شمار قربانیان کرونا در ایتالیا از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۲
مقامات ایتالیا اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۱ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در ایتالیا به ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر برسد. از سوی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته تست ابتلا به کرونای ۴ هزار و ۸۰۵ نفر دیگر در ایتالیا مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ نفر برسد.
10.6 درصد، نرخ بیکاری سه ماهه در زمستان
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۱
مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان سال ١٣٩٨ را منتشر کرد. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ١٠.٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) طی چهار هفته منتهی به هفته مرجع آمارگیری، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال پیش از آن (١٣٩٧) ١.٧ درصد کاهش یافته است.
پیشنهاد فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران: برای مستاجران اصناف، تسهیلات مناسب تعیین شود
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۰
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌ای از وزیر بهداشت در خواست کرد اعمال تخفیفات مناسب به مستاجران اصناف، در دستور کار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.
زالی: مراجعه به بیمارستان ها در تهران، 30 درصد رشد داشته است / تسریع در تحقق بسته های حمایتی برای حضور کمتر مردم در سطح شهر
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۴۰
فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران از افزایش آمار ۳۰ درصدی مراجعان بیمارستانها در ۴۸ ساعت گذشته در شهر تهران خبر داد.
سرکرده شاخه خراسان داعش دستگیر شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۲۳:۳۲
اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که «عبدالله اروکزی» معروف به «اسلم فاروقی» رهبر شاخه گروهگ تکفیری داعش با ۲ تن از فرماندهان این گروهک در این کشور دستگیر شد.
غربالگری کرونا در تهران الزامی شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۳۵
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: انجام غربالگری کرونا (تست ابتلا به کرونا) با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان این بیماری در تهران الزامی شد.
ثبت مسمومیت الکلی ۷۰۳ نفر در استان فارس
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۳۵
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: تا کنون 703 نفر گزارش مسمومیت با الکل در استان ثبت شده که از این تعداد 88 نفر جان باختند و 615 نفر نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند.
جهانگیری: رییس جمهور آمریکا با نهایت پر رویی به خبرنگاران اعلام می کند که ایرانی ها برای لغو تحریم ها درخواستی به ما نداده اند
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۶

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم از شرایط و منابع مالی دولت آگاه هستند، گفت: ما در تحریم ظالمانه ای از سوی آمریکا به سر می بریم و رییس جمهور آمریکا با نهایت پر رویی به خبرنگاران اعلام می کند که ایرانی ها برای لغو تحریم ها درخواستی به ما نداده اند. جهانگیری اضافه کرد: ملت ایران چه درخواستی باید بدهد؟ ملت ایران از ابتدا اعلام کرده اند که در شرایطی که همه مردم دنیا با جان خود در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، باید تحریم های ظالمانه آمریکا برداشته شود.

وزارت بهداشت: انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی ضرورتی ندارد / وضعیت مدیریت شده کنونی، شکننده است
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۶

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی ضروری نیست و این اقدام توصیه نمی‌شود و تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد. وی همچنین درباره عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی در روز جاری بیان کرد: اگر هفته‌های نسبتا قابل قبولی را پشت سر گذاشتیم به خاطر فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات زودهنگام بود. وضعیت فعلی در زمینه کرونا، مدیریت شده است، اما این وضعیت بسیار شکننده است.

وزیر میراث فرهنگی: دولت کمک نکند، صنعت گردشگری ورشکسته می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۵

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ضرورت حمایت جدی دولت از صنعت گردشگری گفت: ۸۰ هزار نفر مستقیم با گردشگری مرتبط هستند که در صورت حمایت نکردن دولت، بیکار می‌شوند و خسارت گسترده به این صنعت به دلیل شیوع کرونا سبب ورشکستگی آن می‌شود.

همبندی محمدعلی نجفی کرونا گرفت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۵

حمیدرضا گودرزی (وکیل نجفی) خبر داد: نجفی در کنار ۱۱ زندانی دیگر در زندان قرار دارد که تست یکی از آنها مثبت اعلام شده است.

ثبت احوال در مورد افشای اطلاعات شهروندان ایرانی: به اطلاعات اولیه افراد از جمله نام، کدملی و شماره تماس دست پیدا کرده اند / همکاری مان با وزارت بهداشت متوقف شده
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۴

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از قطع همکاری این سازمان با وزارت بهداشت به دلیل بارگذاری اطلاعات افراد در سامانه غربالگری ویروس کرونا خبر داد و گفت: این کار غیر حرفه‌ای و نادرست بوده است.

طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۸:۰۴

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

چین در مورد آمار مرگ و میر در ووهان دروغ گفته؟ / واشنگتن پست: آمار غیر رسمی می گوید 42 هزار نفر در ووهان بر اثر کرونا جان باخته اند
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۵:۱۶

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت بررسی تصاویر منتشرشده از قربانیان ویروس کرونا در ووهان چین و همچنین بررسی‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های اجتماعی از میزان رجوع خانواده‌های قربانیان به مراکز تدفین نشان می‌دهد آمار قربانیان به حدود ۴۲ هزار نفر یعنی ۱۶ برابر بیشتر از آمار رسمی بالغ می‌شود.

آغاز فعالیت واحد‌های تولیدی از ۱۶ فروردین بلامانع شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۸

ستاد ملی کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۱- واحد‌های توزیعی، خدماتی و تجاری که مشمول ممنوعیت و محدودیت تردد و تجمع هستند و رسته‌های آن‌ها قبلا در اطلاعیه‌های کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا اعلام شده است تا اطلاع بعدی این کمیته تعطیل خواهند بود. ۲- فعالیت همه واحد‌های تولیدی (با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا) از تاریخ ۱۶ فروردین ماه بلامانع خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال بیماری کرونای خود را پنهان کرده بود؟
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۹:۲۰

خبرآنلاین نوشت: حیدر بهاروند رئیس موقت فدراسیون فوتبال به دلیل بیماری کرونا حدود 25 روز در قرنطینه بود اما این خبر رسانه‌ای نشد. بهاروند در اسفندماه سال گذشته و بعد از یکی از جلسات فدراسیون متوجه شد با مشکلات روبرو شده و بعد از انجام آزمایشات لازم فهمید دچار بیماری کرونا شده است. او در این مدت در خانه خود قرنطینه بود ولی در حال حاضر اوضاع جسمانی بهتر دارد.

روحانی مدعی درمان کرونا با طب اسلامی بازداشت شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۸:۳۱

مرتضی کهنسال روحانی مدعی طب اسلامی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در لنگرود بازداشت شد. این فرد چندی پیش در اقدامی عجیب با ورود به بخش‌های مختلف بیمارستانی در گیلان ضمن به سخره گرفتن توصیه‌ها و دستورات پزشکی از خود فیلم‌هایی گرفته بود که نشان می‌داد مشغول مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان