arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: هیچ چیز از آمریکا پنهان نبوده است

رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: حدود ۱۵ تن از کارکنان "مراکز کنترل بیماری" آمریکا از ژانویه به طور موقت به سازمان جهانی بهداشت ملحق شده و به دو مقام دولتی آمریکا که به طور طولانی مدت در این سازمان فعالیت دارند، پیوسته‌اند. هیچ چیز در واکنش این سازمان نسبت به کرونا ویروس از آمریکا "پنهان" نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت: هیچ چیز از آمریکا پنهان نبوده استبه گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این اظهارات در واکنش به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مطرح شده باشد که از مدیریت کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت انتقاد و آن را به انتشار "اطلاعات غلط" چین متهم کرده و بودجه آمریکا برای این سازمان را نیز متوقف کرده است.

حدود ۱۵ تن از کارکنان "مراکز کنترل بیماری" آمریکا از ژانویه به طور موقت به سازمان جهانی بهداشت ملحق شده و به دو مقام دولتی آمریکا که به طور طولانی مدت در این سازمان فعالیت دارند، پیوسته‌اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری اظهار کرد: داشتن کارکنان مراکز کنترل بیماری آمریکا به این معنی است که از روز اول هیچ چیز از آمریکا پنهان نبوده است. همه کشورها فورا در جریان اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی افزود، شکاف مردم و احزاب سیاسی به همه گیری کرونا "دامن می‌زند".

او در ادامه گفت، سازمان جهانی بهداشت دستوراتی را برای انجام ۳۰ میلیون آزمایش تشخیصی طی چهار ماه پیش رو در نظر گرفته است و در آوریل و مه در حال ارسال حدود ۱۸۰ میلیون ماسک جراحی و ۵۴ میلیون ماسک صورت و بیش از سه میلیون جفت عینک محافظتی است.

به گفته این مقام، بیش از ۶۰۰ بیمارستان اکنون آماده پذیرش بیماران در برنامه آزمایش دارویی سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید ۱۹ هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان