arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

لاوروف: اروپایی تا کنون سندی درباره اتهامات کرونایی علیه روسیه، نداده است

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که کشور‌های اروپایی تا کنون هیچگونه سندی درباره اتهاماتی که علیه روسیه درباره دادن اطلاعات غلط درباره شیوع ویروس کرونا مطرح می‌کنند، ارائه نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که اتحادیه اروپا تا کنون حتی یک سند درباره ادعای خود درباره اقدام روسیه در دادن اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف که در کنفرانس خبری پس از نشست غیررسمی وزیران خارجه گروه بریکس صحبت می‌کرد، گفت: «درباره ادعا‌ها در خصوص اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا که گفته شده کشور‌های ما اقدام به انتشار آن کرده‌اند تا کنون هیچگونه سندی درباره این اظهارات ارائه نشده است.»

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که روسیه حتی از اتحادیه اروپا نخواسته تا به ارائه سندی در این باره اقدام کند، چون اینگونه اتهامات علیه روسیه توسط کشور‌های اروپایی در گذشته نیز وجود داشته است.

چند روز پیش خبرگزاری رویترز گزارش داد که سندی از اتحادیه اروپا را دیده که بر اساس آن ادعا شده رسانه‌های روسیه اقدام به تغذیه کارزار اطلاعات غلط علیه غرب می‌کنند تا به گسترش وحشت در میان این کشور‌ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا کرده و مردم کشور‌های اروپایی را نسبت به اقدامات دولت‌هایشان برای مبارزه با ویروس کرونا بی اعتماد کنند.

ماه پیش نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: این ادعا که مسکو در حال تغذیه کارراز اطلاعات غلط درباره همه‌گیری ویروس کرونا بوده، بی پایه و اساس است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان