arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۲ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان غذا و دارو: موج دوم و سوم کرونا قطعا رخ خواهد داد / پیچیدگی ماهیت ویروس کرونا ساخت واکسن آن را سخت می کند / توانایی تولید داروهای موثر در درمان کرونا را در داخل داریم
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۵
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه موج دوم و سوم کرونا قطعا رخ خواهد داد گفت: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی که از روز‌های قبل و ماه‌های قبل برنامه ریزی شده مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.
درخواست نماینده اشنویه برای احضار سفیر ترکیه در پی کشته شدن ۲ ایرانی در بمباران هواپیما‌های ترکیه
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۴
رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه باید سفیر ترکیه را برای پاسخ گویی درباره کشته شدن دو غیر نظامی ایرانی که طی بمباران هوایی جنگنده‌های ترکیه در خاک عراق کشته شدند، احضار کند.
آیا ویتامین دی با شدت بیماری کرونا ارتباط دارد؟
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۴
نتایج مطالعه جدیدی در ایالات متحده آمریکا نشان داد که احتمالا بین کمبود ویتامین دی در بدن و ابتلای شدید به کووید۱۹ رابطه‌ای وجود دارد. مطالعه دیگری که همزمان از سوی محققان بنیاد تراست بیمارستان ملکه الیزابت و دانشگاه آنگلیای شرقی بریتانیا با بررسی داده‌های ۲۰ کشور اروپایی انجام شد، نتیجه مشابهی را اعلام کرده است.
رئیس دوره‌ای شورای امنیت: برنامه‌ای برای برگزاری نشست درباره تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران نداریم
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۴
رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تاکنون برنامه‌ای برای برگزاری نشست این شورا درباره تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران تحت قطعنامه ۲۲۳۱ در ماه مه وجود ندارد.
آمریکا تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران اعمال کرد
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۳
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چند فرد و شرکت مرتبط با ایران اعمال کرد.
دستور روحانی به وزیر نفت: ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۳
رئیس جمهوری در گفتگوی تلفنی با وزیر نفت با اشاره به ارائه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه با هدف تقویت بورس کشور، بر ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس تاکید کرد.
روحانی در گفتگو با نوبخت: بررسی آخرین وضعیت بودجه کل کشور، وضعیت درآمد‌ها و مدیریت هزینه
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۳
رئیس جمهور در گفت و گوی تلفنی با رئیس سازمان برنامه و بودجه، آخرین وضعیت بودجه کل کشور از حیث وضعیت درآمد‌ها و مدیریت هزینه در شرایط اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین اختصاص اعتبارات به دستگاه‌ها را جویا شد.
روحانی: شرایط بازگشایی اصناف و مراکز پرتجمع آماده شود
۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۰:۱۱
رئیس‌جمهور در گفتگو با وزیر بهداشت بر اطلاع رسانی به موقع، دقیق و فراگیر به مردم درخصوص شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهر‌ها و استان‌ها از نظر وضعیت و شیوع بیماری کرونا در شراسر کشور تاکید کرد. رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پررفت و آمدی که تاکنون بازگشایی نشده اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند.
توضیحات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره مواجهه اخیر با آمریکایی ها در خلیج فارس
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۷:۳۷

دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره مواجه اخیر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: آنها وارد حریم منطقه تمرین ما شده بودند درحالیکه از قبل اعلام شده بود که در این منطقه تمرین برگزار می شود. آنها با این اقدامات دنبال ناامنی هستند و برای همین به آنها دستور داده شد تا خارج شوند.

تکذیب بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، مساجد و اماکن زیارتی
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۵:۰۴

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع دستور رئیس جمهور و موافقت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های ۱۱ استان از اول هفته آینده را شایعه و کذب محض خواند و گفت: چنین دستوری به هیچ‌وجه از سوی رئیس جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد.

رهبر معظم انقلاب: نظام آموزشی نمی‌تواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۰

متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز معلم منتشر شد.

در این پیام آمده: نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه‌ی دینی عادلانه و آرمان‌خواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد. کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه‌ی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به‌کار گیرد. این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند.

تعداد جانباختگان کرونا در ایران به ۶۰۹۱ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۸

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵۶۴۶ نفر رسید.

او گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱ نفر رسید.

او همچنین گفت که خوشبختانه تا کنون ۷۶۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و البته ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حاجی دلیگانی: ۹۰ درصد دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۷

حاجی دلیگانی نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ۹۰ درصد شرکت‌های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند که سال ۱۳۹۶ در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده اند.

آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۶

حسن عباسی، پزشک استاد شجریان گفت: «وضعیت جسمانی استاد بهتر است و هر روز ایشان را ملاقات می‌کنم. خوشبختانه مشکل جدیدی ندارند و شرایطشان ثابت است».

غیبت کیم جونگ اون از انظار عمومی ۲۰ روزه شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۵

در حالی «غیبت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از انظار عمومی» وارد بیستمین روز خود شده است که شایعات در مورد وضعیت سلامتی وی از یک سو و نگرانی ها در مورد جانشینی کیم از سوی دیگر بالا گرفته است.

از روز شنبه استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۵

استاندار تهران گفت: طرح ترافیک تا زمانی که مقدمات افزایش حفاظت فیزیکی در حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم اجرایی نمی‌شود. او بیان داشت:‌از روز شنبه مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی‌شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم.

آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از یک‌ماه صعودی شد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۷

آمار بیماران کرونایی در مازندران پس از حدود یک ماه روند نزولی ، بار دیگر طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی این استان روند افزایشی به خود گرفت و تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است. بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، در دوره زمانی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت مدیریت این دانشگاه بستری و در همین مدت ۶۵ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

در ابتدای سال تحصیلی آینده، برای دانش آموزان ابتدایی کلاس‌های جبرانی برگزار می شود
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۶

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ارزشیابی پایانی از دانش آموزان دوره ابتدایی گفت که برگزاری برنامه های جبرانی برای اطمینان از فراگیری کامل سه مهارت پایه‌ای خواندن، نوشتن و حساب کردن در ابتدای سال تحصیلی آیند پیش بینی شده است.

ادعای آمریکا: ونزوئلا هزینه کمک‌های فنی ایران در صنعت نفت را با طلا پرداخت می‌کند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۶

یک دیپلمات آمریکایی مدعی شد که ونزوئلا هزینه خدمات ایران در صنعت نفت این کشور را با طلا می‌پردازد. الیوت آبرامز دیپلمات ارشد آمریکا در امور ونزوئلا در یک کنفرانس ویدیویی در اندیشکده هادسون این ادعا را مطرح کرد و گفت: ما به ویژه در این هفته شاهد این بوده‌ایم که ایران هواپیماهای بیشتری را به ونزوئلا می‌فرستد. ما فکر می‌کنیم هواپیماهایی که از ایران تجهیزاتی را برای صنعت نفت[ونزوئلا] می‌آورند، با طلا به خانه بر می‌گردند. الیوت اظهار کرد که ایران «نقش فزاینده‌ای در ونزوئلا دارد».

محسن هاشمی: به خاطر صحبت آیت الله هاشمی، به حکم دادگاه مهدی اعتراض نکردیم
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۵

محسن هاشمی گفت: با توجه به تکثر اتهامات مهدی با پای خود به کشور بازگشت تا ثابت کند اتهامات وارده درست نیست و در نهایت از صد مورد اتهام مطرح شده ۱۳ اتهام مهدی در دادگاه بررسی شد که در ۳ مورد محکوم شد و باید اعلام‌ کنم که در آن زمان نیز به این حکم اعتراض داشتیم، اما به علت آن که آیت الله هاشمی گفته بود که پسر من نیز مانند دیگران باید محکومیت خود را سپری کند، اعتراضی مطرح نشد.

دنیا باید برای موج دوم و سوم کرونا آماده باشد
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۴

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: تا زمانی‌که واکسن کروناویروس ساخته شود جهان باید برای مواجهه با موج دوم و سوم کروناویروس آمادگی داشته باشد.

دکتر هانس کلوگ - مسئول منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا - نیز گفت: به رغم نشانه‌های مثبتی که از کنترل شیوع کروناویروس در اروپا مشاهده شده، کشورهای این منطقه همچنان درگیر بیماری کووید-۱۹ ناشی از شیوع کروناویروس هستند همچنین به نظر نمی‌آید که این بیماری مرگبار به‌زودی از بین برود.

محسن هاشمی: شهردار نشدن من ربطی به ورود چمران به شورا نداشت
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۴

محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مسند شهرداری تهران را به دلیل برهم نخوردن یکدستی شورای پنجم نپذیرفتید؟ گفت: بر اساس میثاق نامه قرار بود شخصی از شورا خارج نشود که باید تأکید کنم که آن را من امضا نکردم، چون اعضای دیگر آن را امضا کرده بودند، لذا به آن احترام گذاشتم و موضوع شهردار شدن من ربطی به ورود آقای چمران به شورا نداشت.

کرونا کسری بودجه دولت را به ۱۸۵ هزار میلیارد تومان می‌رساند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۳

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد با شیوع کرونا، برآورد عدم‌تحقق منابع بودجه سال ۱۳۹۹ رقمی حدود ۱۸۵هزار میلیارد تومان خواهد بود.

سازمان بهداشت جهانی: چین با مشارکت ما در تحقیقات کرونا مخالفت می کند
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۳۵

«گودین گالیا» نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین گفت: مقامات چینی مکررا با درخواست هایی که این سازمان جهانی برای مشارکت در تحقیقات مرتبط با ظهور ویروس کرونای جدید ارائه می کنند، مخالفت می کند.

ترامپ: وضعیت رهبر کره شمالی را می‌دانم
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۸

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارنظر در مورد رهبر کره شمالی که گفته می شود به شدت بیمار است گفت: «من می دانم چه خبر است اما نمی توانم در مورد آن صحبت کنم».

ترامپ: کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۱

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است. ترامپ گفت نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت اعمال جریمه علیه چین به دلیل نقش این کشور در بحران کرونا را بررسی می‌کند. او گفت: «چین باید درباره اینکه این ویروس چطور انتشار یافت، آیا اشتباهی رخ داد یا اینکه عامدانه درز پیدا کرد توضیح دهد.»

ظاهرا در تهران پیک شدید کرونا را گذرانده‌ایم
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۰

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه امکان پیک مجدد کرونا وجود دارد، ‌گفت: تنها راه کنترل ویروس کرونا که در دنیا هم ثابت شده است، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.

مینو محرز با بیان اینکه تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که با گرم شدن هوا ویروس در محیط زودتر از بین می‌رود، گفت: به نظر می‌آید ظاهرا در تهران پیک شدید بیماری را به دلیل رعایت فاصله‌گذاری گذرانده‌ایم، اما اگر مجددا مردم در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نکنند، ممکن است شاهد پیک یا موج مجددی باشیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۰۹:۵۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان