arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

لاریجانی: غرب در بحران کرونا با موضوع انسانیت تجاری برخورد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع شیوع بیماری کرونا دیدید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع شیوع بیماری کرونا دیدید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۹۹) در نطق میان دستور خود، گفت: رانندگان خودرو‌های سنگین در این شرایط کرونا در خانه ننشستند و کالا‌های مورد نیاز مردم را به شهر‌ها و روستا‌ها در نقاط مختلف کشور رساندند، همه این عزیزان امروز در صحنه مجاهدت ارزشمندی گام نهادند.

وی افزود: به خصوص پزشکان، پرستاران و در مجموع کارکنان بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت که انصاف رشادت از خود نشان دادند و اینکه حدود ۸۰ درصد کسانی که درگیر این بیماری شده اند در ایران بهبود یافته اند، نتیجه برنامه ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بوده است. این تلاش‌های همگانی انشاءالله مشمول رحمت الهی خواهد بود و در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوانمردان رقم خواهد خورد.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر امروز شرایط کشور ما از نظر مایحتاج ضروری مردم علی رغم تحریم‌ها و این مشکلات حادث شده از بیماری در سطح قابل قبولی است، به همت و اراده کارگران عزیز میسر گردیده است. قدر فداکاری شما را می‌دانیم و پشتیبان شما هستیم.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: روز معلم را به همه معلمان و اساتید، دانشجویان و دانش آموزان عزیز تبریک عرض می‌کنم و از تلاش‌های وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و روسای دانشگاه‌ها و اساتید و معلمان گرانقدر که با استفاده از فضای مجازی نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه بخورد و با ابتکار مناسب از فرصت استفاده کردند و طرق دیگری را برای آموزش ایجاد کردند، نهایت تشکر و سپاسگزاری را داریم و تلاش‌های ارزشمند شما را قدر می‌نهیم.

وی افزود: سالروز شهادت آیت الله استاد مطهری را گرامی می‌داریم، این مردم سخنی در باب آزادی دارند که این روز‌ها جلوه‌هایی از آن در صحنه بین المللی مشاهده شد. ایشان به جد به آزادی فکر و اندیشه معتقد بودند و آن را عامل پویایی جامعه اسلامی می‌دانستند و حتی در بحث آفات انقلاب اسلامی، یکی از آفات را نسیان نسبت به مقوله آزادی فکر می‌دانستند، ایشان تفاوت آزادی در تفکر اسلامی با آنچه امروز در دموکراسی لیبرال مطرح است، در این می‌دانستند که اسلام با آزادی فکر انسانیت رها شده را نظاره می‌کند و آزادی غرب که براساس آزادی میل استوار است، حیوانیت رها شده را حاصل می‌کند.

رئیس مجلس تأکید کرد: در موضوع شیوع بیماری کرونا دیدید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند و گاه بیان کردند که وجود آنان فایده اقتصادی ندارد؛ بنابراین آن همه سر و صدا در مساوات حقوق انسان چه شد؟ این یک صحنه است که به تعبیر استاد مطهری حیوانیت رها شده می‌باشد.

نظرات بینندگان