arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ژاپن به دنبال تایید داروی ضد ویروس «رمدزیویر» در یک هفته

وزیر بهداشت ژاپن گفت که این کشور بر آن است حدود یک هفته پس از دریافت درخواست از شرکت داروسازی تولید کننده داروی «رمدزیویر»، آن را تایید کند. «ِرمدزیویر» یک داروی ضد ویروس است که احتمالا برای درمان بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ان اچ کی، کاتو کاتسونوبو، وزیر بهداشت ژاپن، می‌گوید این کشور بر آن است حدود یک هفته پس از دریافت درخواست از شرکت داروسازی تولید کننده داروی «رمدزیویر»، آن را تایید کند. «ِرمدزیویر» یک داروی ضد ویروس است که احتمالا برای درمان بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزارت بهداشت ژاپن در نظر دارد منحصرا برای دارو‌های شدیدا مورد نیاز که از قبل در کشور‌های دیگر تایید شده اند، از طریق مراحل ویژه و بسیار ساده شده، استفاده از این دارو را سریعا تصویب کند.

ژاپن این تصمیم را در حالی اتخاذ کرده است که روز جمعه آمریکا استفاده اضطراری از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا تایید کرد.

روز شنبه، به منظور اصلاح یک ضابطه دولتی که به موجب آن استفاده از این دارو در ژاپن مجاز خواهد شد، مقام‌های وزارت بهداشت ژاپن پیشنهادی را بین وزیران هیات دولت توزیع کردند.

وزیر بهداشت ژاپن در جمع خبرنگاران گفت که اعتقاد دارد شرکت داروسازی تولید کننده این دارو به زودی درخواستی را تسلیم ژاپن خواهد کرد و او از کارکنانش خواسته است که ظرف یک هفته آن را به تایید برسانند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان