arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

پنتاگون: سال ۲۰۱۹ در عملیات های آمریکا ۱۳۲ غیرنظامی کشته شدند

وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: در پی رشته عملیاتی که ارتش ایالات متحده سال ۲۰۱۹ در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی انجام داده است، ۱۳۲ غیرنظامی کشته شده و حدود ۱۹۱ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند. بنا بر این گزارش، افغانستان با ۱۰۸ کشته و ۷۵ زخمی بالاترین آمار را در این زمینه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: در سال ۲۰۱۹ در جریان رشته عملیاتی که در سراسر دنیا انجام داده ۱۳۲ غیرنظامی را کشته؛ رقمی که بسیار پایین‌تر از برآورد سازمان‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: «در پی رشته عملیاتی که ارتش ایالات متحده سال ۲۰۱۹ در عراق، سوریه، افغانستان و سومالی انجام داده است، ۱۳۲ غیرنظامی کشته شده و حدود ۱۹۱ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

در این گزارش ادعا شده که «هیچ گونه تلفات غیرنظامیان در نتیجه عملیات‌های سال گذشته ارتش آمریکا در یمن و لیبی یافت نشده است.»

بنا بر این گزارش، افغانستان با ۱۰۸ کشته و ۷۵ زخمی بالاترین آمار را در این زمینه دارد.

سازمان‌های مردم‌نهاد آمارهایی را منتشر کرده‌اند که میزان تلفات ناشی از عملیات‌های ارتش آمریکا را بسیار بالاتر نشان می‌دهد.

سازمان Airwars که قربانیان بمباران‌های هوایی را در سراسر دنیا رصد می‌کند، اعلام کرده که ائتلاف تحت رهبری آمریکا سال گذشته در سوریه بین ۴۶۵ تا یک هزار و ۱۱۳ غیرنظامی را کشته است.

«حنا شمسی» مدیر «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» گفت که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شمار قربانیان غیرنظامی عملیات‌های آمریکا را بسیار «کمتر اعلام می‌کند» و «تحقیقات پنتاگون همچنان ناکافی است.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان