arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

حمله و درگیری احزاب مخالف دولت صربستان با نمایندگان مجلس

«بوشکو اوبرادوویچ» رییس جنبش «دور" (ِDever) با همراهی چند نماینده از احزاب مخالف و حامیان آنان روز جمعه در مقابل ساختمان مجلس به نماینگان حمله کردند و بین آنان درگیری لفظی و فیزیکی رخ داد. نمایندگان اپوزیسیون در حالیکه پارچه نوشته‌هایی را که روی آن‌ها نوشته بود؛ «سقوط دولت» و «آیا انتخابات به ویروس کرونا بستگی دارد» با سوت زدن و ایستادن در مقابل درب ورودی پارلمان برای مدتی اجازه ندادند که نمایندگان وارد مجلس شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان احزاب مخالف دولت صربستان در این اقدام با کشمکش و هل دادن نمایندگان قصد داشتند که مانع نشست مجلس شوند، در این میان «زلاتیبور لونچار» وزیر بهداشت و درمان صربستان نیز به سختی توانست وارد پارلمان شود.

نمایندگان اپوزیسیون در حالیکه پارچه نوشته‌هایی را که روی آن‌ها نوشته بود؛ «سقوط دولت» و «آیا انتخابات به ویروس کرونا بستگی دارد» با سوت زدن و ایستادن در مقابل درب ورودی پارلمان برای مدتی اجازه ندادند که نمایندگان وارد مجلس شوند. این درگیری با دخالت ماموران انتظامی و پلیس خاتمه یافت.

احزاب اپوزیسیون همچنین رئیس جمهور صربستان را به خیانت بر علیه کوزوو متهم کردند.

آلبانیایی تباران کوزوو در سال ۲۰۰۸ میلادی از صربستان اعلام استقلال کردند. صربستان این منطقه را استان جنوبی خود می‌داند و اعلام یکجانبه استقلال آن را قبول ندارد.

«مایا گویکوویچ» رییس مجلس صربستان در ابتدای شروع به کار نشست پارلمان، رفتار رئیس حزب اپوزیسیون «دور» و حامیان آن را محکوم کرد.

همچنین «آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان و وزیران کابینه وی اقدام روز جمعه اپوزیسیون در مقابل ساختمان پارلمان را محکوم کردند.

«آلکساندر ووچیچ» رییس جمهور صربستان در این رابطه از همه سیاستمداران و شهروندان خواست که حادثه مقابل پارلمان که توسط احزاب مخالف دولت صورت گرفت را شدیدا محکوم کنند. وی محکوم کردن را نشانه دموکراتیک بودن صربستان خواند.

ووچیچ، اقدام رییس حزب اپوزیسیون جنبش «دور» و «اتحاد برای صربستان» دیگر حزب مخالف دولت را یک عملکرد وحشیانه فاشیستی توصیف کرد و گفت که برای حفظ ارزش‌های موکراتیک تلاش می‌کنیم.

یاد آور می‌شود که اخیرا رئیس جمهور صربستان و خانواده وی از طرف برخی از احزاب اپوزیسیون در این کشور مورد تهدید قرار گرفته اند.

همچنین اشاره می‌شود که رئیس جنبش «دور» از احزاب مخالف دولت صربستان روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در ابتدای شروع کار مجلس برای تصویب لایجه لغو وضع اضطراری در کشور ناشی از ویروس کرونا با سوت زدن، مخالفت برخی احزاب مخالف دولت و ائتلاف حاکم را نشان داد.

برخی احزاب مخالف با دولت و ریاست جمهوری بر این باورند که احزاب ائتلاف حاکم از شیوع کرونا برای منافع خود استفاده می‌کنند. همچنین برخی احزاب مخالف، ائتلاف حاکم در کشور را از جمله به نبودن آزادی رسانه‌ها در کشور متهم کرده اند که این اتهامات از طرف ائتلاف حاکم، دولت و ریاست جمهوری رد شد.

همچنین یادآور می‌شود که احزاب مخالف در شب‌های ممنوعیت خروج از منازل، با زدن بر قابلمه و دیگر ظروف، مخالفت خود با ائتلاف حاکم در کشور را ابراز داشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان