arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید بستن تمام مرز‌های خارجی تا ۲۶ خرداد

کمیسیون اروپا روز جمعه توصیه کرده تا برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا، مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا تا ۱۵ ماه ژوئن (۲۶ خرداد) به روی شهروندان غیراروپایی بسته نگه داشته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه دویچه وله، با افزایش شمار مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ به ۲۷۲ هزار نفر در سطح جهانی و ابتلای ۳.۸ میلیون نفر، کمیسیون اروپا طرح تمدید بستن مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا تا تاریخ ۱۵ ماه ژوئن را مطرح کرد.

در ماه مارس (فروردین-اردیبهشت) کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا موافقت کردند که مرز‌های خود را برای بازدید کنندگان غیر اروپایی ببندند. کمیته اروپا بازوی اجرایی اتحادیه با این تصمیمات تلاش کرد تا کنترل در امتداد مرز‌های داخلی را به حداقل برساند.

"یلوا یوهانسون" کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا گفت: ما به یک رویکرد مرحله‌ای و هماهنگ نیاز داریم. محدودیت‌های مربوط به حرکت آزاد و کنترل مرز‌های داخلی قبل از اینکه بتوانیم محدودیت‌ها را در مرز‌های خارجی برداریم و دسترسی به اتحادیه اروپا را برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا برای سفر‌های غیر ضروری تضمین می‌کنیم، باید به تدریج برداشته شود.

به دنبال شیوع ویروس کرونا بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون یک میلیون ۵۷۹ هزار و ۲۵۲ نفر در سراسر اروپا به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۴۹ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان