arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا شرایط شرکت در رقابت بهترین فیلم‌ غیرانگلیسی زبان «گلدن گلوب» را تغییر داد

با توجه به تعطیلی سراسری سینماهای جهان در روزهای کرونایی، فیلم‌های غیرانگلیسی زبانی که در سینماهای کشور مبدا اکران نشده باشند نیز واجد شرایط شرکت در هفتاد و هشتمین دوره از جوایز سینمایی گلدن گلوب خواهند بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اینترنتی رپ، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که مسئولیت برگزاری جوایز سینمایی گلدن گلوب را برعهده دارد، روز جمعه از اعمال تغییرات موقت در شرایط شرکت در این رقابت خبر داد.

این تغییرات جدید مشمول شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب می‌شود. پیش‌تر حضور فیلم‌های خارجی زبان در این رقابت مستلزم آن بود که این فیلم ها در بازه ۱۵ ماهه اول اکتبر تا ۳۱ دسامبر پیش از برگزاری هر دوره از جوایز، در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

حال با توجه به این که کرونا سینماهای جهان را به تعطیلی کشانده، این شرط از ۱۵ مارس تا زمان بازگشایی سینماها در کشور سازنده فیلم، تعلیق شد. بر این اساس، فیلم‌های که قرار بود در این بازه زمانی به روی پرده بروند، با هر نوع اکران از پخش در سیستم‌های ویدیویی گرفته تا نمایش در سرویس‌های پخش اینترنتی، واجد شرایط شرکت در رقابت شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز گلدن گلوب خواهند بود.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همچنین شرط نمایش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان برای هیات داوران در سالنی واقع در لس آنجلس را نیز به طور موقت تعلیق کرد. به جای نمایش حضوری، پخش دی‌وی‌دی یا پخش آنلاین فیلم از طریق لینک نیز کفایت می‌کند.

این تغییرات اعمال شده مشابه تغییراتی است که در تاریخ ۲۶ مارس در تمام شاخه‌های دیگر جوایز سینمایی گلدن گلوب اعمال شد.

جایزه گلدن گلوب مجموعه جوایزی است که هرساله در آمریکا به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، داخلی و خارجی اهدا می‌شود. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. جوایز گلدن گلوب معمولاً معیار خوبی برای پیش‌بینی نامزدهای نهایی اسکار است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان