arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۱ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به کرونا
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۹
 کارشناس آمریکایی با هشدار درباره خوش‌بین کردن مردم نسبت به کنترل ویروس کرونا، گفت که در یکی دو سال آینده ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور به این ویروس آلوده خواهند شد.
اعتراضات خیابانی در بغداد از سرگرفته شد
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۸
اعتراضات در میدان تحریر مرکز معترضان در پایتخت عراق پس از حدود سه ماه آرامش امروز (یکشنبه) از سرگرفته شد. معترضان عصر امروز با آتش زدن لاستیک و پرتاب مواد آتش زا و درگیری با ماموران امنیتی قصد گذشتن از موانع پل «جمهوری» و ورود به منطقه امنیتی سبز پایتخت داشتند که با مقاومت عوامل پلیس مواجه شدند.
دیلی بیست: کمپین انتخاباتی بایدن به دنبال تشکیل گروهی از جمهوری‌خواهان برای حمایت از وی است
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۸
جو بایدن طی یک گفتگو بیان کرد که در حال حاضر بسیاری از جمهوری خواهان اصیل در حال تشکیل گروهی به عنوان "جمهوری‌خواهان برای بایدن" هستند. این اظهارات در آن مقطع چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما در حقیقت اعلام این نکته بود که برخی از جمهوری خواهان در پشت پرده تلاش برای پیروزی بایدن را شروع کرده‌اند.
معاون شهردار: احتمال اجرای طرح ترافیک تهران پس‌ از شب‌های قدر یا اوایل خرداد
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۸
معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با بیان این‌که احتمال اجرای طرح ترافیک پس از شب‌های قدر و یا ابتدای خرداد وجود دارد، افزود: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح‌های ترافیکی تاکید داریم.
جوزپ بورل: اتحادیه اروپا به حفظ روابط مثبت با چین ادامه می‌دهد / روابط ما با آمریکا، یک رابطه بین سازمانی است، نه با ترامپ
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۸
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تداوم روابط مثبت با چین به عنوان یک قدرت جهانی و لزوم اتخاذ رویکرد‌های بهتر در اروپا و در مواجهه با بحران‌هایی شبیه کرونا خبر داد.
همتی: اجازه استفاده از پول ملی برای سفته‌بازی و پولشویی را نمی‌دهیم
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۶
رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در مورد نظام پرداخت هم باید به سمت شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی و سفته بازی در سیستم پولی کشور حرکت کنیم تا از ریال برای اینگونه کار‌ها استفاده نشود. در این راستا اقداماتی را از سال ۹۷ آغاز کردیم که نتایج آن در سال ۹۸ مشاهده شد و البته برای سال ۹۹ هم برنامه داریم و اجازه نمی‌دهیم از ریال و پول ملی برای پولشویی و سفته بازی استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس از هفته آینده / ارائه خدمات حضوری به دوازدهمی‌ها تا ۱۰ خرداد / آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از مردادماه
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۶:۵۴

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردبیهشت) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمهیدات لازم در ضدعفونی کردن مدارس خبر داد.

مصوبه مجلس؛ کالاهای قاچاق ضبط شده از طریق «بورس» و «مزایده» فروخته می‌شوند
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۶:۰۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 21 اردیبهشت 99) در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با ماده 47، 48 و 49 موافقت کردند.

احمد مازنی: گفته می‌شود ۲۷ میلیارد تومان از جیب مردم به عنوان خسارت عوامل خودسر به سفارت انگلیس پرداخت شده است
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۵:۵۰

احمد مازنی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی، گفت: در آذرماه سال 91 افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر کردند و چند اثر هنری متعلق به دولت انگلیس تخریب شد؛ گفته می شود پس از ترمیم آثار هنری به سفارت بریتانیا در تهران برگردانده شدند و یک میلیون و 300 هزار پوند معادل 27 میلیارد تومان هزینه خودسری عده ای خودسر از جیب مردم پرداخت شد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه: پس‌لرزه‌ها تا دو ماه ادامه دارد؛ این موضوع نشانه‌ای مثبت از عدم وقوع زلزله با بزرگی بیشتر است / طول شکستگی گسل مشا حدود ۱۰کیلومتر است
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۵:۰۸

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وقوع ۱۸ پس‌لرزه با بزگی ۲.۵ تا ۳.۹ ریشتر در سه روز اخیر خبر داد و گفت: پس‌لرزه‌ها تا دو ماه ادامه دارد و نشانه‌ای مثبت از عدم وقوع زلزله با بزرگی بیشتر است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه: پس‌لرزه‌ها تا دو ماه ادامه دارد؛ این موضوع نشانه‌ای مثبت از عدم وقوع زلزله با بزرگی بیشتر است / طول شکستگی گسل مشا حدود ۱۰کیلومتر است
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۵:۰۸

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱ استان کشور برگزار شد، عملکرد ملت و مسئولان را در این زمینه در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی، درمانی، بهداشتی، علمی، مدیریتی و خدماتی «حرکتی جهادی، عظیم و افتخارآمیز» خواندند.

ستاد مدیریت کرونا در پایتخت: روند کرونا در تهران صعودی است / وضعیت فعلی به هیچ وجه مطلوب نیست؛ بعد از ۲۳ فروردین بسیاری مردم بیماری را نادیده گرفته اند / به نظر می‌رسد باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش برویم / پیشنهاد کرده‌ایم ساعت اداری شناور شود
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۳:۴۰

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نسبت به روند افزایشی کرونا در برخی شهرها و از جمله پایتخت هشدار داد و شناور شدن ساعت کاری ادارات را خواستار شد.

استاندار: اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در ۹ شهر خوزستان / تعطیلی همه ادارات و اصناف غیرضروری تا پایان هفته
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۳:۳۷

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در شهرستان های باوی،هویزه، اهواز،حمیدیه،هندیجان،دزفول،شوشتر،کارون و مسجدسلیمان وضعیت قرمز شیوع کرونا اعلام کرد.

بازگشایی محدود مدارس از هفته آينده برای رفع اشکال
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۳۳

وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی محدود مدارس در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت) خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت) خبر داد و گفت : حضور دانش ‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

هفته آینده برخی مشاغل پر خطر بازگشایی خواهند شد
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۳۲

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: هفته آینده تعداد محدودی از مشاغل با برنامه ریزی هایی که در تشدید رعایت پروتکل ها صورت می گیرد بازگشایی خواهند شد. البته در این بین هستند مشاغلی مانند تالارهای عروسی که آغاز فعالیت آن ها منجر به تجمع و شیوع ویروس می شود و امکان بازگشایی آن ها ممکن نیست.

ممبینی افزود: برای بازگشایی مشاغلی چون رستوران ها در حال مذاکره هستیم که با ایجاد موارد بهداشتی بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. در این شرایط کنونی باید بتوانیم از مشاغل آسیب دیده حمایت کنیم.

ربیعی: آمریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای خاتمه دادن به موضوع زندانیان دارد
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۳۰

سخنگوی دولت می‌گوید: ما از مدت ها پیش اعلام کردیم که بدون هیچ پیش شرطی برای تبادل همه زندانیان ایرانی و آمریکایی آمادگی داریم و وزیر خارجه کشورمان این موضوع را به صراحت اعلام کرد.

ربیعی تصریح کرد: با این حال به نظر ما می آید آمریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای خاتمه دادن به این وضعیت دارد. به همین دلیل اکنون قضاوت نهایی را نمی کنیم و موکول می کنیم به مشاهده پیشرفت محسوسی که در جریان امور باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشوری به عنوان میانجی برای گفتگو در این خصوص مامور شده یا خیر، اظهار کرد: دولت آمریکا از آمادگی ما مطلع شده و ما فکر می کنیم نیازی به قرار دادن میانجی نیست با این حال در صورت موافقت طرف آمریکایی، دفتر حفاظت از منافع ایران نقطه نظرات ما را درباره جزئیات، شامل نحوه و زمان انجام این مبادله به واشنگتن اعلام خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی: دستور العمل بازگشایی حرم‌های مطهر در جلسات اولیه تصویب شده اما در جلسه نه
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۹

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: دستورالعمل بهداشتی بازگشایی حرم‌های مطهر توسط آستان‌های مقدس ایران و با نظرات تولیت‌های محترم آن‌ها تدوین شد، این دستور العمل برای تأیید به تهران فرستاده شد که در جلسات اولیه مورد تصویب نیز قرار گرفت، اما در جلسه اصلی تصویب نشد.

وی تصریح کرد: در این میان مسئولان ذی صلاح نیز دلسوز هستند، آن‌ها هم می‌خواهند خصوصا در این ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر شرایط برای بازگشایی حرم مطهر فراهم شود، اما آن‌ها نیز محذوراتی دارند و ما به این امر واقف هستیم اما از آن‌ها می‌خواهیم به نظرات تولیت‌های آستان‌های مقدس بیشتر توجه کنند.

میرباقری: خبری که درباره کرونا می‌گویند دروغ است
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۸

حجت الاسلام محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: واقعا این خبری که درباره کرونا می‌گویند دروغ است؛ این خبر اینقدر بزرگ نیست. خطر هست ولی این طور نیست که اینها می‌گویند؛ پشت این توطئه‌ای است.

او افزود: اینکه این خبر را بزرگ می کنند و کشته های دیگر را نمی گویند، اینکه بگیر و ببند راه می اندازند و بگیر و ببند را در خبر می آورند و 24 ساعته همه را در مقابل این خبر قرار می دهد، و همه را در فضای رعب و وحشت قرار می دهد و از این فضا استفاده کرده و کاری انجام می دهند، دروغ می گویند و صادق نیستند. می‌خواهند مردم را تحت استعمار خود دربیاورند، خبر درست می‌کنند؛ خبر را کوچک و بزرگ می‌کنند. این کذب است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۰:۵۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان