arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

کشف بیش از ۹ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی طی یک هفته اخیر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۹ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی طی یک هفته گذشته در سراسر کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۹ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی طی یک هفته گذشته در سراسر کشور خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه، مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی در راستای رصد اطلاعاتی انبارها و مراکز توزیع تجهیزات بهداشتی به طور کامل و با قوت بیشتر همانند گذشته انجام می شود.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با در نظر گرفتن نقاط آلوده و با جمع آوری اطلاعات و انجام گشت زنی های هدفمند، افراد سودجو و اخلال گران نظام توزیع اقلام بهداشتی و محل احتکار کالاها را شناسایی می کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره میزان کشفیات طی یک هفته گذشته عنوان کرد: ماموران در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، ۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۹۲۲ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۱۲هزار و ۵۰ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۸۰۰ عدد انواع دستکش، ۲۶۰۰ عدد پد الکلی، چهار هزار تیوب انواع ژل ضدعفونی کننده، یک هزار و ۷۲ قالب صابون، ۹۳ هزار و ۴۰۰ ثوب لباس پزشکی (گان) به همراه پنج هزار و ۹۱۸ لیتر انواع ضد عفونی کننده و مواد شوینده (محلول، الکل و مایع دستشویی، مایع ظرفشویی ...)، ۱۲ تن و ۵۷۲ کیلوگرم پودر لباسشویی از ۱۴ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ کشف کردند.

براساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه در استان ها به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل شد، تصریح کرد: در این رابطه ۱۴۶ واحد صنفی پلمب و ۲۳ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار مقیمی در پایان با اشاره به عزم جدی این پلیس برای مبارزه با احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و ضروری از مردم در خواست کرد: در صورت اطلاع ازاحتکار هرنوع کالا بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

نظرات بینندگان