arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس شاباک/ وام اسرائیل درقبال بستن حساب بانکی خانواده‌های شهید

منابع خبری اسرائیل از دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم درباره اوضاع کرانه باختری و هماهنگی برای جلوگیری از انتفاضه جدید در برابر طرح الحاق بخش‌هایی از این منطقه خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه رای الیوم امروز در گزارشی نوشت: شبکه سیزده تلویزیون اسرائیل فاش کرد که در دیدار هفته‌های گذشته نداف ارگمن فرمانده دستگاه شاباک (سرویس امنیت داخلی) با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شروطی برای گرفتن وام ابومازن از اسرائیل وضع شده که بستن حساب‌های بانکی شهیدان و اسیران فلسطینی در صدر این شروط قرار دارد.

این شبکه به نقل از منابع امنیتی و سیاسی بسیار آگاه در تل آویو افزود: براساس این شروط، اسرائیل قسط وام را از درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین برخواهد داشت.

درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله حقوق گمرکی به حساب اسرائیل ریخته می‌شود و این رژیم سپس آن را به حساب تشکیلات خودگردان می‌ریزد. این سازوکار همواره اهرمی در دست رژیم اسرائیل برای فشار بر تشکیلات خودگردان بوده و این رژیم با واریز نکردن درآمد‌های مالیاتی به حساب تشکیلات خودگردان به این تشکیلات فشار وارد کرده است تا به اهداف خود برسد.

ابومازن پیشتر اذعان کرده بود که حداقل ماهی یکبار با رئیس شاباک در مقر خودش در رام الله دیدار می‌کند.

شبکه سیزدهم تلویزیون رژیم اسرائیل به نقل از منابع بلندپایه در تل آویو گفت که رژیم اسرائیل به شرط کرده است که ابومازن در برابر دریافت این وام باید تضمین کند که پول به دست خانواده‌های شهید و اسیران فلسطینی نرسید و این کار از طریق دستور تشکیلات خودگردان به بانک‌های فلسطینی برای بستن فوری حساب‌های بانکی اسیران فلسطینی صورت گیرد.

این منابع افزودند: در جریان دیدار ابومازن و ارگمن توافق شده است که در صورت اعلام آغاز الحاق تصمیم اسرائیل برای الحاق اراضی شهرک‌ها (به رژیم اسرائیل)، تشکیلات فلسطین درباره عدم وقوع انتفاضه جدیدی و محدود کردن تظاهرات فلسطینی‌ها در داخل شهر‌ها و کشیده نشدن آن به سمت نقاط تماس با اسرائیل تعهد بدهد.

این منابع گفتند: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به موشیه کحلون وزیر دارایی دستور داده است تا این وام به ارزش ۸۰۰ شکیل (پول رژیم اسرائیل) به تشکیلات خودگردان بدهد.

به گفته این منابع، این توافق یکشنبه گذشته امضا شده و براساس آن رژیم اسرائیل متعهد شده است تا مبلغ وام را در چند مرحله در ماه‌های آینده به حساب تشکیلات خودگردان حواله کند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان