arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

استاندار: آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان هنوز بالاست / افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، عوامل افزایش ابتلا به این ویروس در استان / اعمال محدودیت‌هایی برای رفت و آمد در صورت نیاز

استاندار خوزستان گفت: روند مبتلایان به کرونا در خوزستان با توجه به اعمال محدودیت صورت گرفته در سه روز گذشته کاهش داشته اما همچنان تعداد مبتلایان بالا است و تعداد بیماران سرپایی بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استانداری خوزستان با تاکید بر رصد شرایط موجود در استان از نظر ویروس کرونا بیان کرد:محدودیت‌ها در خوزستان برای مقابله با کرونا تا پس از تعطیلات عید فطر اعمال می‌شود و پس از آن امیدواریم نیاز به تصمیم جدید نباشد.

به گزارش ایرنا شریعتی با بیان اینکه از نظر تخت بیمارستانی جای نگرانی در خوزستان وجود ندارد افزود: تخت‌های ویژه بیشتری را در خوزستان تجهیز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به تدریج روند بیماری را با اقدامات لازم کاهش دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با بررسی شرایط در صورت نیاز محدودیت‌هایی برای رفت و آمد اعمال خواهد شد بیان کرد: روز شنبه آینده(سوم خرداد) همه ادارات، بانک ها و اصناف غیر از اصناف ضروری تعطیل خواهد بود و اصناف غیرضروری نیز از شنبه سوم خرداد تا پایان تعطیلات عید فطر در سطح خوزستان تعطیل هستند.

وی برگزاری نماز عید فطر را فقط در مساجد محل و به شرط برگزاری در فضای رو باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر خواند و از مردم خواست در تعطیلات پیش رو از رفت و آمد و دید و بازدید صرف نظر کنند.

شریعتی همچنین بر استفاده مراجعان بانک‌ها و ادارات از ماسک تاکید کرد و گفت: ادارات نباید به افراد بدون ماسک اجازه ورود بدهند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

نظرات بینندگان