arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی مؤسسات فرهنگی و هنری / ضد عفونی هر روزه سالن‌ها و استفاده اجباری از دستکش و ماسک برای هنرجویان

در پی نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مبنی بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی و هنری، ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خردادماه ۱۳۹۹ موافقت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی درخواست سیدعباس صالحی، ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی مؤسسات قرآنی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خردادماه ۱۳۹۹ موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، در پی نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مبنی بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی و هنری، ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خردادماه ۱۳۹۹ موافقت کرد.

برخی از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی به شرح زیر است:

در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

ضد عفونی کامل سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است.

بوفه‌های آموزشگاه‌ها و سالن‌ها مؤظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند.

استفاده از دستکش و ماسک در محیط‌های هنری و آموزشگاه‌ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

با آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد.

ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مکلّف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود.

نظرات بینندگان