arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۱ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیش از ۳۰ هزار مبتلای روزانه به کرونا در آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۲:۴۷
آمار روزانه‌ی مبتلایان به کرونا در ایالات متحده برای اولین بار در هفت هفته‌ی گذشته به بیش از ۳۰ هزار مورد جدید در روز رسید. براساس آخرین اطلاعات بدست آمده ایالات متحده طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ هزار و ۶۳۰ مورد قطعی ابتلا کرونا در کشور را گزارش کرده است.
همتی: بانک‌ها با تداوم واگذاری سهام خود در راستای اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۲:۴۴
رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اهمیت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری از طریق واگذاری اموال و دارائی‌هایشان گفت: بانک‌ها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌توانند ضمن کمک به تعمیق این بازار در راستای اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند.
ربیعی: تبلیغات زودرس ۱۴۰۰ را کلید نزنید! / مخالفان دولت برای تحریم برنامه‌ای ندارند
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۲:۳۹
سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: من بعنوان یک کنشگر سیاسی و اجتماعی و کسی که سال‌ها کنار نظام بودم، معتقدم تبلیغات زودرس ۱۴۰۰ و دامن زدن به اختلافات و نزاع‌ها برای انتخابات پیش‌رو در این دوره و این سال‌ها، بیشترین لطمه را به مردم وارد خواهد کرد. وی افزود: با این شرایط تحمیلی خارجی و برخی ناهماهنگی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و فشار‌های روانی از داخل اگر هر دولتی در ایران بر سر کار بود وضع از این بهتر نبود و جریان‌های مدعی که امروز غیرمنصفانه تهاجم می‌کنند، قطعا نمی‌توانستند موفق‌تر عمل کنند.
جزییات طرح جدید مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین / سهمیه براساس خانوار نه خودرو
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۱:۵۱
مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرحی با عنوان «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» باقیمانده از مجلس قبل به منظور اصلاح روند جاری در سهمیه بندی بنزین توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم بازنویسی و امضا شده که به زودی در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. وی افزود: طرح جدید برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر میدهد و سهمیه‌ای نیز متناسب با پیمایش به خودرو‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی اختصاص خواهد داد.
نوبخت: پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۸ حداکثر تا مهرماه
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۱:۵۱
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پاداش بازنشستگان در سال ۹۸ حداکثر تا مهرماه امسال پرداخت خواهد شد.
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه: وارد عرصه پدافند هوایی برد بلند می‌شویم/ تست موفق سامانه سوم خرداد در دریا و اصابت به هدف
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۱:۴۱
فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در گفتگوی تفصیلی ابعاد مختلف ماجرای سرنگونی پهپاد آمریکایی و برنامه‌های پدافند هوایی سپاه را تشریح کرد. سردار شبان گفت: با بهره‌گیری از دانش فنی عزیزان‌مان در سپاه توانستیم سامانه‌ای را طراحی کنیم که بتواند در حال حرکت بر روی شناور شلیک داشته باشد و الحمدالله تست موفقی را هم داشتیم و توانستیم هدف را مورد اصابت قرار دهیم. وی افزود: در ارتفاع بالا و برد بلند هم که یکی از نیازمندی‌های ضروری پدافند هوایی است، طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که انشالله در آینده نزدیک شاهد ورود سامانه‌های متنوعی در این بخش خواهیم بود.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح: عیسی شریفی و سیف در بازداشت هستند؛ این پرونده بسیار مهم و پیچیده است
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۶:۱۳
تعداد جلسات برگزار شده در این پرونده بیش از ۴۰ جلسه است همچنین پرونده ۹ متهم دارد که ۲ نفر از متهمان این پرونده یعنی آقای سیف و آقای شریفی در بازداشت به سر می‌برند و ۷ نفر دیگر با قید وثیقه آزاد هستند.
 
 
آخرین آمار کرونا در ایران، ۳۱ خرداد ۹۹: ثبت ۲۳۲۲ مورد جدید ابتلا / طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ نفر دیگر جان باختند / ۷ استان در وضعیت هشدار
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۵:۰۱

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند.

روحانی: نمی‌توان زمان پایان کرونا را پیش‌بینی کرد / باید خودمان را برای مقابله بلندمدت با این ویروس آماده کنیم / همه فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است / آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور است / تعطیلی پنجشنبه ها برای مدارس حذف می‌شود/ ممکن است در آینده به زندانی‌ها مجددا مرخصی بدهیم
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۹

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رفتار ويروس کرونا در حال تغيير است و هيچ سازمان و ارگاني در ايران و جهان هنوز نمي‌تواند پايان آن را پيش‌بيني کند.

علی باقری، معاون قوه قضاییه: علت مرگ قاضی منصوری مبهم است / قاضی منصوری قبل از رومانی، به یک کشور اروپایی رفته بود که سابقه سیاهی در نقض حقوق ملت ایران دارد / در آن کشور اول، هر چه پیگیری کردیم برای بازگرداندن او همکاری نکردند / این یک شبهه‌ جدی برای ماست که چرا در آن کشور خطری متوجه منصوری نبود اما در رومانی که با ما همکاری می کرد، این اتفاق برایش رقم خورد
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۲:۰۵

علی باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه گفت: علت مرگ قاضی منصوری برای دستگاه قضایی هنوز مبهم است و در این پرونده گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد اما دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات موضع می‌گیرد و قضاوت می‌کند.

حسین شریعتمداری: نیاز حیاتی امروز کشور خروج از NPT است
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۰۳

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از NPT است. اقدامی که اگرچه خیلی دیر شده، ولی از آنجا که برجام فاجعه و خسارت محض است، جلوی این ضرر بزرگ از هرجا که گرفته شود به نفع کشور است. او همچنین نوشت: بازی «برد - برد» این است نه آنچه دولت محترم شعارش را می‌داد و خروج ما از NPT بازی دو سر برد آمریکا و اروپا را به دو سر باخت تبدیل خواهد کرد.

خانواده قاضی منصوری از طریق رسانه‌ها از مرگ او مطلع شد
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۰۲

نجف‌پور ثانی، وکیل قاضی غلامرضا منصوری گفت بلافاصله پس از اطلاع از درگذشت موکلش، آخرین ارتباطات اینترنتی خود را با او بررسی کرده و متوجه شده که اپلیکیشن واتس‌آپِ بازپرس فقید دست‌کم تا ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه فعال بوده و احتمالا او تا همان حوالی از واتس‌آپ خود استفاده کرده است.

این وکیل دادگستری همچنین گفته است: «خانواده آقای منصوری آخرین بار ساعت ۱۱ روز جمعه با او تماس داشته‌اند که حال‌شان مساعد بوده است.» این وکیل دادگستری همچنین گفته است: «دولت و پلیس رومانی مسوول حفظ جان موکلم بوده‌ا‌ند و باید پاسخگو باشند.»

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان