arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۹

اسلو: حضور نظامی آمریکا در نروژ پویاتر می‌شود / به جای حفظ ۷۰۰ نیرو، تعداد آن‌ها هنگام مانور‌ها افزایش می‌یابد و در دوران صلح کمتر می‌شود

وزیر دفاع نروژ با بیان اینکه حضور آمریکا در این کشور "پویاتر" خواهد شد، گفت به جای حفظ ۷۰۰ نیرو در این کشور، حضور آمریکا در هنگام مانورها افزایش می یابد و در دوران صلح کاهش خواهد داشت. یک فرمانده آمریکایی هم در مصاحبه ای گفت: ما به توسعه همکاری امنیتی قدرتمند خودمان با نروژ ادامه خواهیم داد. مشارکت آمریکا در مانورهای نروژ افزایش خواهد داشت، در حالیکه ادامه حضور پویاتر خواهد بود. انتظار داریم که حدود ۴۰۰ تفنگدار تا پایان پاییز امسال به نروژ اعزام کنیم و حدود ۱۰۰۰ تفنگدار در اوایل ۲۰۲۱.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع نروژ با بیان اینکه حضور آمریکا در این کشور "پویاتر" خواهد شد، گفت به جای حفظ ۷۰۰ نیرو در این کشور، حضور آمریکا در هنگام مانورها افزایش می یابد و در دوران صلح کاهش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته وزیر دفاع نروژ، حضور آمریکا در این کشور پویاتر خواهد شد. به جای حفظ ۷۰۰ نیرو در این کشور، حضور آمریکا در هنگام مانورها افزایش می یابد و در دوران صلح کاهش خواهد داشت.

آدریان رانکین-گالوی در فرماندهی اروپایی نیروهای تفنگدار دریایی ایالات متحده نروژ را مطمئن ساخت که با وجود باز طراحی این نیروها که ممکن است تبعاتی برای قابلیت های دفاعی متحدان داشته باشد، آمریکا همچنان وعده می دهد از نروژ به طور کامل حمایت و به وظایفش عمل کند.

این فرمانده آمریکایی در مصاحبه ای گفت: ما به توسعه همکاری امنیتی قدرتمند خودمان با نروژ ادامه خواهیم داد. مشارکت آمریکا در مانورهای نروژ افزایش خواهد داشت، در حالیکه ادامه حضور پویاتر خواهد بود. انتظار داریم که حدود ۴۰۰ تفنگدار تا پایان پاییز امسال به نروژ اعزام کنیم و حدود ۱۰۰۰ تفنگدار در اوایل ۲۰۲۱.

طرح تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا تحت عنوان "طراحی نیروی ۲۰۳۰" اجرا می شود. این تغییرات در نتیجه عملکرد این نیروها در آینده به عنوان یک نیروی دریایی صورت می گیرد و دیگر نبرد زمینی اولویت نخواهد بود.

به عبارت دیگر، هدف اولیه این نیروها مدیریت ماموریت های نظامی در دریای چین جنوبی خواهد بود. این تغییرات به معنای آن است که این نیرو مقادیری از تانک ها و بیشتر تجهیزات میدانی خود را از دست می دهد. علاوه بر این، شمار نیروها تا ۱۲ هزار تن کاهش می یابد.

وزیر دفاع نروژ هم تایید کرد که حضور آمریکا در کشورش تغییراتی خواهد داشت.

نظرات بینندگان