arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۱

انتقاد حجت الاسلام پورمحمدی از فردوسی پور/ جای خوشحالی دارد که شما اینقدر طرفدار کفاشیان هستید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجه الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در این گفت و گو به تشریح مسائل مختلفی که این مشکلات را ایجاد کرده ، پرداخته است.

*از کفاشیان شروع کنیم؟ بنده خدا گناه دارد!

جای خوشحالی دارد که شما اینقدر طرفدار کفاشیان هستید ، ما که خوشالیم. چون تلویزیون شروع کرد با تبلیغات سنگین و سوال القایی جوانان پر‌احساس ورزشدوست را در برابر قانون قرار دهد. اما آنها که تا ساعت 3 نصفه شب پای برنامه فردوسی پور نشستند ، عملاً 36 درصدشان گفتند حاضریم به جام‌‌جهانی نرویم تا رئیس‌فدراسیون عوض شود. این جواب قابل تاملی بود که مردم به سئوال برنامه 90 دادند. اینکه 36 درصد مردم حاضر باشند حتی فوتبال ملی تعلیق شود اما تغییرات در فوتبال داده شود ، نکته ای مهم است. یعنی ما چی بر سر فوتبال و سر ورزش داریم می‌آوریم که بیش از یک سوم حاضرند چنین دردی را تحمل کنندواقعا اتفاقی مثل تعلیق برای جوانان چیزی شبیه به مرگ رویاهای شان است اما یکسوم شان حاضر بودند این اتفاق بیفتد..
*قصه مهم این دعوا در اختلاف میان قانون های کشوری و اساسنامه تایید شده از سوی هیات دولت است؟ اینکه فدراسیون می گویند نهاد غیر دولتی است اما قوانین دولتی می گوید فدراسیون یک نهاد عمومی غیر دولتی ست؟

ببینید وظیفه ما نظارت بر اجرای قوانین کشور است. ما همان کاری را می کنیم که مردم و قوانین جاری کشور بر عهده مان گذاشته اند. قوانین می گویند که فعالیت بازنشسته ها ممنوع است. ما در همه حوزه ها این قوانین را از سه سال قبل که مسئولیت را بر عهده گرفتم ، با قدرت آغاز کردیم. در اقتصاد ، صنعت و خیلی حوزه های دیگر. حتی پرونده هایی تشکیل شد و بعضی از متخلفین به دادسرا معرفی شدند. برای ورزش اما چون می دانستیم برای مردم اهمیت دارد ، ما وارد فاز برخورد قهری نشدیم. حتی گفتیم تمام بازنشسته ها تا قبل از دوره ریاست فعلی شان به کارهای شان ادامه بدهند اما اگر مشکل قانونی حل نشد ، دیگر حق شرکت دوباره در مجامع انتخابی شان را ندارند. با آنها همدلی و همراهی کردیم ، صبوری کردیم . فعالیت هیچ فدراسیونی را مخطل نکردیم .گفتیم ما صبر می‌کنیم طبق قانون برای اینکه کسی یادش نرود ، از چند ماه قبل هم خبر دادیم که آقا انتخابات جدید دارید ، این بار قانون را رعایت کنید. هم به تعیین‌کننده و هم به تشخیص دهنده صلاحیت ها و هم به خود کاندیدا ها و حتی به افرادی که حق رای دارند ، پیغام فرستادیم که قانون می گوید فعالیت بازنشسته ها ممنوع است. حالا شاید اعضای مجمع فوتبال جزئیات را ندانند ، ما هم به مجمع کاری نداریم اما اعضای فدراسیون فوتبال اطلاعات دقیق دارند با قانون آشنا هستند. حوزه مربوطه کاملاً با قوانین آشنایند و از تذکرات ما مطلع‌اند. چون به همه نامه دادیم ، رسید گرفتیم و جواب ما را هم دادند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند ادعا کند که من خبر ندارم و نمی‌دانستم . خدای ناکرده ،خدای ناکرده ؛ اگر بلایی سر فوتبال بیاید این افرادی که مطلع بودند مجرم‌اند . باید پاسخ بدهند که چرا چنین تخلفی را مرتکب شدند. ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد.
* از بحث تفاوت میان مصوبه هیات دولت و قانون مجلس ، گذشتید. به نظر می رسد اگر تخلفی هم باشد به دلیل تصویب اساسنامه غیر دولتی فدراسیون است.
اصلا تخلف صورت نگرفته . همچنین چیزی نیست. دولت نمی تواند خلاف قانون چیزی را تصویب کند. اگر دولت چیزی را خلاف قانون تصویب کند ، آن مصوبه لغو می‌شود. مجلس و دیوان عالی کشور این کار را می کنند. اینکه کسی تلقی کند دولت مصوبه خلاف قانون داشته اشتباه است. این مصوبه هم خلاف قانون نیست و با هم تفاوت ندارند. هر نهادی حتی غیر دولتی که ردیف بودجه دولتی استفاده کند زیر نظر سازمان بازرسی کل کشور است. هر کجا کسی از بودجه دولتی کسی استفاده بکند، موسسه خصوصی هم که باشد ما برای اینکه ببینیم بودجه دولتی مصرف شده به درستی تخصیص داده شده و آنهایی که دارند استفاده می‌کنند درست دارند استفاده می‌کنند یا نه باید به سازمان بازرسی پاسخگو باشند. پس حتی غیر دولتی بودن هم نظارت سازمان بازرسی را منتفی نمی‌کند. نهادی که ردیف بودجه دولتی دارد ، هر ساز و کاری که پیدا بکند ، باز هم سازمان بازرسی ناظر آن است. چون ما فقط ناظر دولت که نیستیم ما ناظر همه مجموعه هستیم که طبق قوانین عمومی کشور و از بودجه عمومی استفاده می‌کنند. فدراسیون‌ها تازه خصوصی هم نیستند. فدراسیون را کسی می‌تواند تعطیلش کند ؟ می‌تواند کسی بگوید ما می‌خواهیم فوتبال کشور را تعطیل کنیم؟کسی اجازه این کار را دارد چون از مجمع فدراسیون رای گرفته است؟ ما پنج نفر می‌خواهیم رئیس فوتبال باشیم والله تعطیلش می‌کنیم؟ کسی این حرف را نمی‌تواند بزند. مگر فوتبال ما 5 نفر است . بعد اینها مگر می توانند خلاف قوانین بین‌الملل عمل بکنند؟
مجلس تایید کرده فدراسیون‌های ما طبق مقررات بین‌المللی عمل کنند. در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده غیر دولتی است و ما می‌گوییم غیر دولتی است اصلا در غیر دولتی بودن که با هم بحث نداریم . نکته در این است که این موسسه  نهادی عمومی است ، خصوصی نیست. هر کسی می‌گوید خصوصی است بگوید خصوصی است و مالکیت فوتبال کشور را دارد. این طور که نیست ، غیر دولتی هستند اما عمومی پس از نظر عمومی بودن باید تابع قوانین باشند.
نه ما تمام دنیا همینطور است تقریباً، پذیرفته‌اند حرفی که فیفا می‌زند، این است که ما این را قبول داریم و دولت‌ها نباید اعمال نفوذ داخلی بین فدراسیون‌ها بکنند. بگویند این را بگذار و آن را بردار، این کار را بکن و آن کار را نکن. این آدم را بفرست به مسابقات و آن آدم رو نفرست مسابقات.
خب همه این حرف‌ها درست است، و کسی بحثی ندارد اما فدراسیون یک نهاد عمومی است و خصوصی نیست، دولتی نیست غیر دولتیست ، تابع چیست؟ تابع مقرراتی است که اگر در کشور ما درباره نهادهای عمومی وضع شده، مثلاً اگر آمد و گفت در کشور ما نهادهای عمومی فردی که بدهکار بانکی باشد نمی‌تواند کاندیدا شود، فیفا می‌آید جلوی این را می‌گیرد و می‌گوید چرا نمی‌گذارید این فرد کاندیدا شود؟ اگر قانون گذاشتند مدرک لیسانس نداشته باشی نمی‌توانی کاندیدا شوی، فیفا یا هر فدراسیون جهانی می‌آید می‌گوید چرا نامزد‌ غیرلیسانس نمی‌خواهیم ؟
اگر آمد گفت 40 سالش کمتر نباشد، 30 سالش کمتر نباشد، یقه کسی را می‌گیرد؟ می‌تواند در ‌فیفا می‌تواند بیاید، بگوید آقا تو چرا این را وضع کردی؟ همینطور که وضع کردیم فرد بازنشسته نمی‌تواند رئیس شود، اصلاً وارد این مقوله کسی نمی‌شود، اینها جزو قوانین داخلی است، و هر کشوری می‌تواند متناسب با خودش وضع شان کند.، مثلاً کسی آمد در ایران مشروب خورد و گفتیم کسی که مشروب‌خوار است، حق مسئولیت در فدراسیون ایران را ندارد ، فیفا می‌گوید مشروب آزاد است نمی توانید مانعش شوید؟ فیفا می‌گوید طبق قوانین خودتان قانون را رعایت کنید، دولت اعمال نفوذ نکن، آنچه که مهم است ، برای فیفا غیردولتی بودن است که ما هم این را قبول داریم، قوانین کلی حکومتی را قبول داریم، اعمال نفوذ نکنید، اینها همه اش درسته، اصلاً هیچ حقوقدانی با اینها معارض نیست، نه تنها این فوتبال که اولین موضوعی نیست که ما با دنیا ارتباط داریم، 53 فدراسیون داریم، ضمناً فقط ورزش نیست، هزاران کار داریم در کشورمان که با دنیا ارتباط داریم، مگر دنیا می آید قوانین داخلی کشورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ نه، پس ببینید همه اینها تکلیفش روشن است، مثلاً دوشغله، اگر دوشغله طبق قانون اساسی عیب نبود، فیفا به شما کار دارد کسی دوشغله باشد؟
قانون منافع کشور ، منافع ورزش و منافع فوتبال را تعیین کرده و تعیین خواهد کرد و ما باید همه تابع قانون باشیم و اصلاً هم مشکل نیست، من از شما یک سؤال می‌کنم، این سؤال خیلی ساده است و راحت، شما آیا اجازه می‌دهید در فوتبال ما، کوچک‌ترین مقرراتی که فیفا تعیین کرده نقض بشه؟ یا همه پایش ایستادیم صفت باید اجرا بشود؟ چه می‌گوید شما؟
* ‌اگر پنالتی باشد مثلاً بگویند پنالتی را از وسط زمین بزنید ، می گوییم شدنی نیست!
یعنی اگر قوانینی تعیین کرد باید اجرا شود، وگرنه بازی نظم ندارد، اگر گفتن حرف داور باید باشد، حتی اگر صدتا دوربین بگوید داور اشتباه کرده، چی کار می‌کنید شما؟ می‌گویید فیفا گفته داور قولش مقدمه، این داور خطا کرد دیگر مسابقه بعدی نمی‌گذارند داوری کند. فیفا اینقدر به قوانین خودش احترام می گذارد، ، چون می‌داند اگر قوانین احترام نگذارد این بازی می‌شود منشأ شر و دعوا و جنگ. باید قانون حاکم باشد، طبعا منطق فیفا و هر نهاد بین‌المللی دفاع از قانون داخلی کشورهاست.چون اگر قوانین داخلی کشورها هم رعایت نشود، سنگ رو سنگ بند نمی‌شود، مگر اینکه یک جا قانون مثلاً بین‌المللی با قانون داخلی تعارض داشته باشد. آنجا این تعارض وجه جمع دارد. مشکل ما که الان این نیست.
* این شرایطی که شما تعریف می‌کنید از قانون و حتی اگر آقای کفاشیان کنار برود با فشار دولتی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
نه فشار دولتی نیست. اصلاً نگوید، ببینید این حرف همان جوسازانی است که میخواهند قانون اجرا نشود
* من واژه را اشتباه گفتم، یعنی اگر کفاشیان برود...؟
ما می‌گوییم که چرا وزارت ورزش در تعیین صلاحیت رعایت قانون نکرد، اینجا تخلف اتفاق افتاده. 2 ـ چرا وزارت ورزش موافقت با برگزاری انتخابات کرد، 3 ـ می‌گوییم چرا اگر این اتفاقات برگزار شد مقامات وزارت ورزش در آن انتخاباتی که همه شرایط قانونی کامل نبود شرکت کردند، 4 ـ چرا وقتی ما تذکر دادیم که این انتخابات غیرقانونی است اجازه دادند نتیجه به فیفا اعلام شود. نباید نتیجه به فیفا اعلام می‌شد، یعنی باید می‌گفتیم که آیا این انتخابات تائید شده؟مثل انتخابات مجلس ، الان که وزارت کشور این انتخابات را برگزار کرده و نتایج را اعلام می کند یا باید شورای نگهبان صحت انتخابات را تائید کند؟
* یعنی شما قبل از کفاشیان و فدراسیون فوتبال ، وزارت را مقصر می دانید؟
اول طرف خطاب ما دولت است، ما اصلاً کاری به فدراسیون نداریم، فدراسیون در مرحله دوم برخورد و پیگیری ماست، بعد ما می‌رویم سراغ فدراسیون، می‌گوییم آقایان فدراسیون، ما مگر دو سال پیش به شما نگفتیم بعد از تذکرات فراوان شفاهی‌ ، دو سال و نیم پیش برای تان نامه فرستادیم، مگر ما اینها را اعلام نکردیم، مگر اول وزارت ورزش آقای وزیر جدید اعلام نکردیم که بازنشسته ها و دوشغله ها نمی توانند مسئولیت داشته باشند، مگر 15 روز قبل از انتخابات اعلام نکردیم؟ نامه نزدیم؟ دو روز به انتخاب مانده مگر دوباره نامه نزدیم؟ کسی می‌تواند بگوید ما نمی‌دانستیم، چرا کاندیدا شدید، چرا لجبازی کردید، این را ما با سرنوشت ورزش کشور بازی کردن شوخی گرفتن قوانین می‌دانیم، چرا باید ورزش کشور در معرض خطر قرار بگیرد؟ چرا با روان جامعه و جوانان ما بازی می کنند؟ چرا حاضر نیستند منافع شخصی خودشان رو تابع قانون قرار دهند؟ حرف ما این است و از این جهت مسئولان فدراسیون و رئیس فدراسیون که کفاشیان بوده متهم هستند، البته در مرحله دوم هستند، چون آنها تابع وزارت ورزش عمل می کنند. باید وزارت ورزش مانع شان می شده.
* البته برای فرستادن نتایج انتخابات براساس ماده 39 اساسنامه‌شان عمل کردند.
آقا می‌گویم بفرستند، ولی اینقدر حول بودن ، عجله کردن، سریع می‌فرستند که آنها تأیید کنند و بعد بگویند کار از کار گذشته و دیگر کاری نمی شود کرد. یعنی باید کشوری تابان بدهد، جوان های ما باید اعصابشان بهم بریزد، فوتبال‌دوستان ما باید آزرده خاطر بشوند که ما پنج نفر نمی‌خواهیم قانون را رعایت بکنیم.
* این سؤال ما خیلی ربطی به مسئله قانونی بودن ندارد، قطعاً موافقیم که چیزی که سازمان بازرسی دنبالش است، اجرای قانون، مهم است اما رفتن مدیری که بعد از 4 سال تازه تجربه اداره فوتبال را بدست آورده کمی غیر منطقی نیست.
ببینید این سئوال مطرح شده بود و ما جواب دادیم، ولی متأسفانه برخی نمی‌خواهند جواب‌‌ها را بشنوند، ببینید ما اعلام کردیم که از زمانی که سازمان بازرسی وارد این میدان شد، کی وارد میدان شده؟ پاییز سال 1387، ما وارد این میدان شدیم، قبل از آن چرا قانون را اجرا نکردند؟ بروید از مدیران قبلی و نهادهای سازمان نظارت بپرسید. من در تابستان 87 مسئول شدم، بعد از مدتی به من گزارش دادند که آقا دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها در خیلی از مناصب دولتی حضور دارند، ما این بحث را در سازمان مطرح کردیم و دیدیم که غیرقانونی است ، هیچ راه حاشیه‌رفتن و توجیه هم ندارد، گفتیم خب راهکار برخورد با این را شروع کنیم، اما چون این یک موضعی بود که دو، سه دهه طول کشیده، یعنی جا افتاده بود، یک شبه و یک ماهه و یک ساله نمی‌شد هیچ کاری کرد. به ما تدبیر چه می‌گوید؟ به ما می‌گوید که با این مشکل قانونی با قانون و نظم و حوصله برخورد کنید، ما 53 تا فدراسیون داشتیم، حالا رسیدیم به 10 فدراسیون، بدون سر و صدا بدون جار و جنجال، بدون مشکل‌تراشی، بدون اینکه ورزش کشور از جانب ما مشکل پیدا کند، اجرای قانون را بردیم جلو، چرا قبلش نگفتیم، از مسئولای قبلی بپرسید، زمانی که آقای کفاشیان بار قبل انتخاب شد، کی بوده؟ دوره چند ساله؟ 4 ساله؟ دوره من نبوده. من وقتی که آمدم اعلام کردم که آقا فدراسیون که انتخاباتشان انجام شده بگذارید تا آخر دوره شان ، بمانند تا ورزش آسیب نبیند، بد کاری کردیم ایجاد اختلال نکردیم، اگر وسط کار می آمدیم می‌گفتند دارید دخالت می‌کنید و بعد هم تعلیق می‌شدیم، چرا باید کاری بکنیم که تعلیق بشویم، حالا هر کس رئیس فدراسیون باشد، ما چرا باید تعلیق بشویم؟ ما نشستیم با حوصله صبوری و با برنامه و کمک به ورزش، این برنامه را تا اینجا آوردیم جلو، از یک سال قبل هم داریم توضیح می‌دهیم که آقا وقت انتخابات رعایت قانون بکنید، این کجایش عیب است؟ کجایش گیر است؟ کجایش جای اعتراض دارد؟ چرا بند کردین و گیر داید به این فدراسیون فوتبال، چرا چند تا فدراسیون دیگر را که حل کردیم رو نمی‌گویید؟ چرا اینکه تا حالا ورزش رو نگذاشتیم اوضاعش مختل باشد رو نمی‌گویید؟ چرا این همه کمک را نمی‌بینید؟ اما چرا فدراسیون فوتبال اینجوری است؟ فوتبال کشور اینجوری است؟ مگه من باید پاسخگو باشم؟ مگه من مسئولش هستم، فوتبال کشور ایران، خیلی خوب داره اداره می‌شود؟ حالا بگذار حرفهای دیگر خیلی داریم نسبت به ورزش کشور و فوتبال کشور. این وضع فوتبال کشور ما، شایسته ورزش کشوراست؟ سرنوشت فوتبال ما باید اینی که الان هستیم باشد؟ کشوری با این همه سابقه ورزشی، با این همه شرایطی که پشت سر گذاشته و جمعیت بالایی که دارد واقعا ایده آل است؟ حتماً موقعیت ورزشی که ما داریم شایسته مان نیست، و اصلاً این ترتیباتی که در نظام ورزش ما هست، راضی کننده نیست.اقتصاد ورزش سالم است؟ جابه‌جایی‌ها سالم انجام می شود؟، خیلی چیزها دقیق هستند؟ خیلی محل مناقشه داریم ما، اما حالااین چیزها را که من مسئولش نیستم، به هر حال ورزش ارکانی دارد، مسئولینی دارد، ساز وکاری دارد، ما هم باید کمک کنیم ورزش کشور ارتقا پیدا کند، مثل اقتصاد و مثل فرهنگ کشور.
به هر حال راهکاری برای حل این مشکل هست برای خروج از بحران؟ افکار عمومی معتقد است ماندن کفاشیان بهتر است از آوردن یک رئیس تحمیلی جدید!
ببینید بنده معتقدم که ما الان تلاش کنیم قانون اجرا بشود، اما همه تلاش کنیم، اجازه تحمیل ندهیم، یعنی افراد شایسته را رسانه‌ها، فوتبالدوستان، صاحبنظران فوتبال، پیشکسوتان فوتبال، کاندیدا کنند، ترغیب شان کنند برای حضور در رقابت، ما هم به عنوان سازمان بازرسی کمک می‌کنیم تا کاندیداهای سفارشی، کاندیداهای تحمیلی در فوتبال و فدراسیون گمارده نشوند، برای اینکه این قصه حل بشود و ما خدایی ناکرده این جوسازی ها که داریم می‌کنیم، یواش‌یواش دشمن وسوسه نشود برای فرصت طلبی، یک راهکار قانونی هست، ما این راهکار را پیش‌بینی کردیم، هم به دولت مطرح کردیم، هم به مجلس، یکیکتبی انجام شده، یکی هم شفاهی، آنچه که کتبی انجام شده برای رئیس جمهور بوده ما نامه‌ای فرستادیم، خدمت آقای رئیس‌جمهور و در آن نامه قید کردیم که این اشکالات در ورزش هست، این گیر در به خصوص فوتبال بوده،‌ ولی همه باید کمک کنیم، متأسفانه اتفاق افتاده مقصر هم هستند، هم وزارت ورزش مقصر است، هم فدراسیون ، هم متأسفانه رسانه‌ها در آرام کردن کمکی نکردند، در تشدید وضعیت تلاش کردند. پیشنهاد می‌کنیم که به صورت موقت به آقای کفاشیان اعاده به کار بدهید، یعنی اعاده کار را دولت موافقت کند دولت و آقای وزیر ورزش هم حکم سرپرستی برای آقای کفاشیان بزند، برای فدراسیون، که ایشان در جایگاه خودش نصب بشود و که دخل و تصرفاتش در فوتبال بلامانع باشد، کار تیم‌ملی و لیگ و کارهایی که برای فوتبال باید انجام بدهد، انجام بشوند، تا در آینده مجمع، خود مجمع فوتبال، دولت هم دخالت نکند، هر وقت دیگر که مجمع اعلام کرد ، همه افراد واحد صلاحیت بیایند دوباره اسم بنویسند، من‌جمله، حالا هر کسی که واحد صلاحیتباشد و این انتخابات برگزار بشود و ...
* این من‌جمله ها هم مشکل دار بازنشستگی دارند، مثلاً آقای دادکان و...؟
من معتقدم ورزش از آن جاهایی است که بازنشسته‌ها خیلی می توانند موثر باشند، نه اینکه ورزش رو دست بازنشسته‌ها بدهیم، این اشتباه یه وقت نشود، در ورزش پیشکسوتان نقش زیادی دارند، ورزش مثل جاهای حرفه‌ای است، در امور حرفه‌ای پیشکسوتان، و سابقین خیلی مؤثرند، در حوزه‌هایی مثل دانشگاه، استاد دانشگاه ها، مثلاً عالمین، هر چه سنشان بالا برود از جایگاه او کاسته نمی‌شود. حالا دانشمند از دانشگاه بازنشسته بشود، می رود جاهای دیگر تحقیق میکند ، کتاب می‌نویسد، به شکل دیگر تدریس می‌کند. بنده معتقدم حوزه ورزش، حوزه‌ای است بسیار پیچیده، حوزه‌ایست بسیار گسترده، و نیازمند حضور مؤثر پیشکسوتان . یعنی ما نباید محروم کنیم جامعه ورزش را از پیشکسوتان ، من از دو سال پیش که این مشکل مطرح شد، همانجا مطرح کردم منع بازنشستگی را بردارید، یعنی چون خلاف قانون اساسی هم نیست، دو شغله ها خلاف قانون اساسی است، ما نمی‌توانیم کاری بکنیم، ولی ممنوعیت فعالیت بازنشسته ها را مجلس تصویب کرده، مجلس می‌تواند مانع بازنشستگی را بردارد. همچنان هم مصریم که مجلس به این پیشنهاد تن بدهد، نه برای فوتبال، برای همه فدراسیون ها، نه فقط برای فدراسیون، برای کمیته ملی المپیک و برای هیأت های ورزشی در استان‌ها که جمعیت بسیار بزرگی دارند، پیشنهاد من این است که بازنشسته‌ها بتوانند در ورزش فعالیت کنند، این را در یک نامه‌ای به آقای رئیس مجلس اعلام کردم و در همان نامه ای هم که به آقای رئیس جمهور نوشتم، این مطلب را باز تکرار کردم.


* خبر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرامرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
0
1
خبر کامل نیست. در کدام گفت و گو؟ چه موقعی این گفت و گو انجام شده؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
0
1
وقتی فوتبال ما حساب و کتاب نداره جناب کفاشیان می تونه تا بیست سال دیگه هم با لابی رئیس بمونه و بگه اگه دست به من بزنید فوتبال تعلیق میشه . این وسط یه عده هم تن و بدنشون بلرزه و دو دستی کفاشیان رو نگه دارند . پیام 36 درصد یعنی بیش از یک سوم مردم پیام سنگینی بود : گفتن حاضریم جام جهانی هم نریم ولی مدیرین فدراسیون درست بشه و کفاشیان نباشه ...
نظرات بینندگان