arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

سالمندان روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشند

یک کارشناس تغذیه گفت: سالمندان روزانه مصرف 6 تا 8 لیوان آب و مایعات مصرف کنند و اولویت آنها با آب آشامیدنی و سپس چای کمرنگ و نوشیدنی‌های سالم دیگر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارشناس تغذیه گفت: سالمندان روزانه مصرف 6 تا 8 لیوان آب و مایعات مصرف کنند و اولویت آنها با آب آشامیدنی و سپس چای کمرنگ و نوشیدنی‌های سالم دیگر باشد.

به گزارش مهر، یوسف نقیایی کارشناس مسئول تغذیه اظهار داشت: با توجه به اینکه کار کرد کلیه در این دوران کمتر از سنین پایین‌تر است، دریافت آب و مایعات دوران سالمندی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با افزایش سن، اهمیت ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: با افزایش سن مقدار جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی کاهش یافته و نیاز است که حتما به غذا و مکمل‌های غذایی اهمیت خاص داده شود.

نقیایی با تاکید بر تنوع ‌غذایی در این گروه سنی ادامه داد: سالمندان بایست میوه‌ها و سبزی‌ها و گروه شیر و لبنیات را به طور روزانه مصرف کنند.

وی در خصوص مکمل‌ها نیز ابراز کرد: در کنار مواد غذایی، مکمل‌های ویتامینی و مواد معدنی نیز با نظر پزشک و متخصص مربوطه باید مصرف شود تا بتواند تامین کننده‌ تمام مواد غذایی مورد نیاز این سنین باشد.

این کارشناس تغذیه بیان کرد:‌ یکی از بیماری‌های تغذیه‌ای شایع در این گروه سنی فشار خون بالاست چون در افزایش سن معمولا فشار خون بالا بروز می کند و نیاز است که توجه خاصی به کاهش مصرف نمک و غذاهای شور شود همچنین افراد سالمند باید کمتر سراغ غذاهای آماده و کنسروی بروند.

وی بیماری دیگر این گروه سنی را چاقی یا اضافه وزن بیان و توصیه کرد: سالمندان علی رغم داشتن یک تغذیه مناسب، تحرک را به صورت منظم انجام دهند چون سالمندان معمولا کم تحرک می‌شوند و با مشکل چاقی مواجه می‌شوند.

نقیایی در پایان یادآور شد: پروتئین مناسب در غذاهای روزمره از جمله تخم مرغ، گوشت ها و حبوبات به دلیل منابع پروتئینی باید مصرف شود و مصرف قندهای ساده، شیرینی‌ها و غذاهای پر چرب و پر کالری برای سالمندان توصیه نمی‌شود.
نظرات بینندگان