arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

رئیس کمیسیون اروپا خود را قرنطینه کرد

اورسلا ون در لاین رئیس کمیسیون اروپا که پیشتر از رهبران جهان به خاطر کم اهمیت نشان دادن ویروس کرونا انتقاد کرده بود به دلیل تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹ به قرنطینه اختیاری رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ون در لاین در توئیتر نوشت: به من اطلاع داده شده که در نشستی که سه شنبه گذشته شرکت کرده بودم فردی حضور داشته که روز گذشته آزمایش کرونای او مثبت شده بود.

وی در ادامه این توئیت نوشت: مطابق با مقررات خود را تا فردا صبح (سه شنبه) قرنطینه می کنم. آزمایش کرونای من در روز پنجشنبه منفی بوده امروز هم دوباره آن را تکرار خواهم کرد.

ون در لاین به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان در اظهاراتی انتقادآمیز گفت: هر چند برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مرزهای خود را بسته اند این امر هم نتوانسته مانع شیوع ویروس شود. بسته شدن مرزها آسیب زیادی به برخی از شرکت ها زده و زنجیره تامین را در سراسر اروپا مختل کرده است.

کرونا رهبران جهان را مبتلا کرده است

در بین رهبران جهان خبر بستری شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از ابتدا ویروس کرونا را دستکم گرفته بود، از ابتدای این هفته خبر ساز شده است.

ایندیپندنت در گزارشی درباره شاخص ترین رهبران جهان که به کرونا مبتلا شده اند گزارش داد:

ویروس کووید-۱۹ در حدود هشت ماه گذشته بسیاری از سیاستمداران برجسته کشورهای مختلف را مبتلا کرده اما ابتلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به این ویروس، می‌تواند نقطه عطفی در ابتلای سیاستمداران باشد.

تعداد زیادی از روسای جمهوری و نخست وزیران یا اعضای خانواده آن‌ها به این ویروس مبتلا شدند و به اجبار مدتی را در قرنطینه ماندند.

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اواخر اسفند، چندین مقام فرانسه به این ویروس مبتلا شدند. فرانک رایستر، وزیر فرهنگ و هفت نماینده مجلس از جمله مبتلایان بودند.

در کانادا همسر جاستین ترودو، نخست وزیر، به کرونا مبتلا شد و ترودو خود را قرنطینه کرد. اما نتیجه آزمایش او منفی شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا که آشکارا اعلام می‌کرد به این ویروس باور ندارد و همچنین چند وزیر کابینه‌اش، فروردین‌ماه به کرونا مبتلا شدند.

 شاهزاده چارلز ولیعهد انگلیس و پسر ملکه الیزابت به ویروس کرونا هم مبتلا شد.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دبیرکل اسبق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به ویروس کرونا مبتلا شد.

در برزیل، فابیو واجناگارتن وزیر ارتباطات این کشور و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور، به کرونا مبتلا شدند.

خبر ابتلای این مقامات برزیلی در حالی در تیرماه منتشر شد که هفته قبل از آن رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات برزیل در راس هیاتی به آمریکا سفر کرده و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس، معاون و شماری از دستیارانش در آمریکا دیدار کرده‌ بودند. ترامپ آن زمان از ویروس جان سالم بدر برد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس که در یکی دو ماه اخیر با اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری بر سر زبان‌ها افتاده، مرداد ماه به کرونا مبتلا شد. او گفت که پزشکانش به این نتیجه رسیده‌اند که «بدون علامت» به کرونا مبتلا شده‌است.

قاسم جومارت توقایف رئیس جمهور ۶۷ ساله قزاقستان خردادماه به این ویروس مبتلا شد. روسای جمهور گواتمالا و بولیوی (رئیس‌جمهور موقت) هم به این ویروس مبتلا شدند.

مرگ پیر انکورونزیزا، رئیس جمهور بوروندی، در اوایل ماه ژوئیه، که گفته شد به دلیل حمله قلبی بوده هم به کووید-۱۹ نسبت داده می‌شود.

هرچند در ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره عواقب تاخیر در انتخابات آمریکا صورت گرفته، به نظر می‌رسد که ابتلای ترامپ درست یک ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر، با ابتلای هیچ‌یک از سیاستمداران دیگر قابل مقایسه نباشد. شاید این اتفاق بی‌سابقه، به ترسیم الگوی جدیدی در مدیریت بحران نظام سیاسی منجر شود.

نظرات بینندگان