arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

سرقت ۶ میلیارد ریالی سارقان در مرخصی از زندان

نیروی انتظامی در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری اعضای باند سه نفره‌ای که در زمان مرخصی از زندان اقدام به سرقت ۶ میلیارد ریالی اموال از منازل شهروندان کرده بودند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروی انتظامی در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری اعضای باند سه نفره‌ای که در زمان مرخصی از زندان اقدام به سرقت ۶ میلیارد ریالی اموال از منازل شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در تشریح این پرونده گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت پول، طلا، دلار، لپ تاپ و گوشی تلفن همراه از منزل وی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد این سرقت توسط اعضای یک باند سه نفره انجام شده و متهمان برای انجام نقشه خود از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که دارای پلاک سرقتی بوده استفاده کرده و بعد از اطمینان از خالی بودن منزل مورد نظر خود با شیوه تراس روی و تخریب در آپارتمان وارد آن شده و اقدام به سرقت کردند.

ترکیان اظهار داشت: پس از تکمیل شدن تحقیقات، تیم های ویژه ای در این خصوص فعال شده و به جستجوی خودروی سارقان پرداخته که در نهایت خودروی مذکور در یکی از مناطق شهر شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات هر سه متهم دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته با اعتراف به بزه انتسابی به ۴ فقره سرقت اموال منازل شهروندان با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان این سرقت ها را در زمان مرخصی خود از زندان مرتکب شده بودند اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان بالغ بر ۶ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی افزود: پس از اعتراف صریح متهمان به جرایم ارتکابی خود همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پزشک جوان قربانی اینستاگرام شد

رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری عامل ایجاد تهدید و مزاحمت در شبکه اجتماعی‌ اینستاگرام برای دکتر جوان خبر داد.

سرهنگ ایرج پورمستمند گفت: در پی شکایت پزشکی جوان مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال مطالب تهدیدآمیز برای وی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت موضوع با اقدامات فنی و تخصصی، متهم ۲۷ ساله این پرونده را در شهر فومن شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از دستگیری با توجه به ادله و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: در بررسی‌ها و تحقیقات به‌ عمل ‌آمده مشخص شد متهم صرفاً به دلیل خصومت شخصی با شاکی دست به چنین کاری زده که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

زمین گیر شدن قاچاقچیان درسرایان

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از کشف ۱۶۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ و دستگیری ۲ قاچاقچی در شهرستان «سرایان» خبر داد.

سرهنگ ناصر فرشید افزود: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان «سرایان» هنگام گشت زنی در محور فرعی «سه قلعه - سرایان» به یک سواری پژو ۴۰۵ که با سرعت در حال حرکت بود مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: راننده با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که مأموران در عملیات پلیسی خودرو را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی خودرو ۱۶۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف کردند که آن را به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل و متهمان با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

کشف قرص های غیر مجاز

رئیس پلیس مواد مخدر استان آذربایجان غربی از کشف ۲۰ هزار و ۸۰۱ عدد انواع قرص های غیرمجاز و توقیف یک دستگاه خودروی پژو پارس، در ارومیه، خبر داد.

سرهنگ شمسعلی حقوردیان اظهار داشت: در اجرای طرح سرکشی از عطاری ها و مقابله با توزیع قرص های غیر مجاز و همچنین در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع قرص های غیرمجاز و خارج از شبکه درمانی در"ارومیه"، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پس از احراز صحت و سقم موضوع و اخذ مجوز قضائی لازم، با همکاری و هماهنگی معاونت غذا و دارو به محل اعزام، که در بازرسی از محل ۲۰ هزار و ۸۰۱ عدد انواع قرص های غیرمجاز کشف کردند و یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس که در امر توزیع قرص های غیرمجاز از آن استفاده می شد، نیز توقیف شد.

رئیس پلیس مواد مخدر استان آذربایجان غربی گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳ تن و ۳۶۵ کیلو مواد افیونی

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان بلوچستان از کشف بیش از سه تن مواد افیونی در عملیات شب گذشته پلیس استان خبر داد.

سرداراحمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زاهدان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر را از میرجاوه به زاهدان داشتند، شناسایی کردند.

وی گفت: شب گذشته مأموران پلیس شهرستان زاهدان با همکاری انتظامی شهرستان های میرجاوه و خاش در قالب چند تیم عملیاتی با پایش منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه پژو در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی منطقه میرجاوه بودند، مشاهده و به آنها دستور ایست دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و پس از رسیدن به مخفیگاه خود با رها کردن خودرو به سمت ارتفاعات و مناطق صعب العبور متواری شدند.

سردار طاهری با بیان اینکه در این عملیات یک قاچاقچی دستگیر شد، افزود: در بازرسی از خودرو قاچاقچیان و همچنین مخفیگاه آنان مجموعا ۳ تن و ۳۶۵ کیلو گرم مواد مخدر شامل ۳ تن و ۲۸۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و ۷۶ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف شد.

نظرات بینندگان