arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

کرونا در ایتالیا؛ ادامه وضعیت اضطراری تا سال آینده

همزمان با اوج دوباره شیوع بیماری کووید ۱۹ در بخش‌هایی از اروپا، ایتالیا پوشیدن ماسک را باهدف مقابله با شیوع کرونا الزامی و وضعیت اضطراری را تا آخر ماه ژانویه سال میلادی آتی تمدید کرد؛ افرادی که هنگام خارج شدن از منزل ماسک نزده باشند، ممکن است هزار یورو جریمه شوند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورش خبر داد و اعلام کرد که مقابله با بحران شیوع کرونا، مستلزم به کارگیری تدابیر بهداشتی - امنیتی بیشتری است.

کونته افزود: افرادی که هنگام خارج شدن از منزل ماسک نزده باشند، ممکن است با جریمه هزار یورویی مواجه شوند.

 آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایتالیا روز گذشته (۷ اکتبر/ ۱۶ مهر) با افزایش هزار نفری نسبت به ۲۴ ساعت گذشته خود به رقم سه هزار و ۶۷۸ تن رسید؛ این آمار از اواسط ماه آوریل که مردم ایتالیا در قرنطینه به سر می بردند تاکنون بی سابقه بوده است.

همچنین آمار فوتی های کرونا روز گذشته (۷ اکتبر/ ۱۶ مهر) ۳۱ تن اعلام شد که از ماه ژوئن تا به امروز بی سابقه بوده است.

 خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: پوشیدن ماسک در ایتالیا  که تا پیش از این تنها در برخی از شهرها و محله ها اجباری بود،  با صدور بخشنامه ای عمومی در سراسر کشور اجباری شد. البته پوشیدن ماسک در داخل خانه ها و اماکن ایزوله شده ای که تنها یک خانواده در آن ها به سر می برند اجباری نیست؛ ضمن آنکه قانون الزام پوشیدن ماسک شامل کودکان کمتر از شش سال و بیمارانی که زدن ماسک برایشان مضر است؛ نمی شود. همچنین هنگام انجام فعالیت های ورزشی، زدن ماسک اجباری نیست.  

ایتالیا که از ابتدای شیوع کرونا در جهان در ماه‌های نخست، گوی سبقت را در موارد ابتلا از دیگر کشورهای جهان ربوده بود، با اتخاذ تصمیماتی نظیر پوشیدن ماسک و مراقبت نظام‌مند پلیس و نیز شهروندان، هم‌اینک نسبت به دیگر نقاط جهان بویژه کشورهای اروپایی شرایط نسبتا بهتری را تجربه می‌کند.

طبق آمار جهانی، بیش از ۳۳۳ هزار نفر در ایتالیا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌ که در این میان، بیش از ۳۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند. در حال حاضر این کشور پس از روسیه، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا، رتبه پنجم اروپا را از این حیث دارد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید -۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بیش از ۲۷ میلیون نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند.

نظرات بینندگان