arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

همسر سابق عامل مزاحمت در فضای مجازی

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق خود می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابق خود می‌کرد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش با انتشار تصاویر خصوصی ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.
وی گفت: پس ازحضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر شد.
سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.
سلیمانی ادامه داد: در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد که متهم به دلیل مشکلاتی که قبلاً با شاکیه داشته است اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

کشف ۱۸۰ هزار ماسک قاچاق
جانشین مرزبانی استان خوزستان از کشف ۱۸۰ هزار ماسک قاچاق توسط مرزبانان در آبراه اروند آبادان خبر داد.
سرهنگ یدالله شرفی افزود: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و مقابله ای با قاچاق کالا و ارز، مرزبانان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر حمل مقادیر زیادی ماسک به وسیله یک فروند شناور تجاری مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران پس از گشت زنی در منطقه، شناور مورد نظر را توقیف و در بازرسی از آن،۱۸۰ هزار عدد ماسک خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.
جانشین مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۶ متهم گفت: کارشناسان ارزش ماسک های کشف شده را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.
سرهنگ شرفی افزود: مردم بدانند مرزبانان با تمام توان به صورت شبانه روزی با مخلان اقتصادی و سودجویان برخورد قانونی می کنند و اجازه خودنمایی به آنها نخواهند داد.

زوج قاچاقچی زمین گیر شدند
رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدراستان اصفهان از کشف ۳۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو پارس و دستگیری یک زوج قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ غلامحسین صفری افزود: ماموران پلیس تکاوری اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای افیونی در یکی از محورهای مواصلاتی منطقه شرق استان اصفهان هستند بلافاصله وارد عمل شدند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از گشت زنی در محورهای مواصلاتی شرقی استان اصفهان یک سواری پژو پارس متعلق به قاچاقچیان را در یکی از محورهای فرعی مشاهده و آن را متوقف کردند، گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که زیر صندلی ها و در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود، کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشاره به اینکه یک زوج قاچاقچی در این رابطه دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادافیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

کشف ۵۰۰ میلیاردی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی
فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان یک تخلف۵۰۰ میلیاردی تقلب در پرداخت عوارض گمرکی شناسایی و کشف شد.
سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی و با هدف تحقق شعار سال تخلفات گسترده از سوی چند شرکت در زمینه واردات قطعی و عدم پرداخت عوارض را احصاء و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی طی یک سال تلاش شبانه روزی کلیه اسناد مربوط به ۱۳۳ فقره کوتاژ شامل اسناد پرداختی، گواهی مبدا، فاکتور، قبض انبار و اسناد حمل جمع آوری کردند که در بررسی ها مشخص شد شخصی از طریق افراد وابسته و واسطه های متعدد بدون گذاشتن هیچ ردی از خود با پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به اخذ کارت بازرگانی برای اقشار ضعیف و کم سواد نموده و با این روش شرکت هایی صوری تأسیس کرده است.
این مقام انتظامی گفت: تمام اسناد مربوطه طی جلسات متعدد با کارشناسان گمرک تجزیه و تحلیل و مورد بازبینی و کارشناسی قرار گرفت که مشخص شد شرکت های مذکور با روش های متقلبانه از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال عوارض گمرکی فرار کرده اند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری سه متهم در این زمینه و معرفی متهمان به مراجع قضائی تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت عمومی و اقتصادی تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت سایر نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری از ۷۰ نفر در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری فردی که با ایجاد کانال فروش گوشی تلفن همراه به صورت اقساط در فضای مجازی از۷۰ شهروند کلاهبرداری کرده، خبر داد.
سردار علی آزادی در تشریح این خبر گفت: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه کرد و مدعی شد. فردی از وی مبلغ ۱۵۵ میلیون ریال از طریق درج آگهی در سایت دیوار بابت خرید گوشی تلفن همراه به صورت اقساطی دریافت کرده بود که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش گوشی تلفن همراه آکبند به صورت قسطی را مشاهده و طی ارتباط با فروشنده‌ کالا که خود را خانمی معرفی کرده و از وی خواسته بود برای دیدن سایر عکس‌های گوشی به تلگرام مراجعه کند و نهایتاً با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۱۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان پیش پرداخت بابت خرید کالا واریز کرده است لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.
این مقام انتظامی گفت: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهم که مردی ۲۴ساله بود در تهران شناسایی و دستگیر و به کلاهبرداری اینترنتی از ۷۰شهروند در استان کردستان و دیگر استان های همجوار اعتراف کرد.
سردار آزادی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، اظهار داشت: بسیاری از افراد سودجو کالاهایی با قیمت‌های کمتر از بازار و به صورت قسطی را تبلیغ می‌کنند و این مساله سبب می‌شود تا مخاطبان برای خرید کالا ترغیب شوند.
فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: در پرونده ذکرشده ساده‌اندیشی و زودباوری از طرف فرد قربانی عامل اصلی کلاهبرداری بوده و می‌بایست برای مقابله با چنین معضلاتی کاربران فضای مجازی دقت بیشتری از آگهی‌ها و تخفیفات باورنکردنی داشته باشند تا در دام مجرمین سایبری قرار نگیرند.

کشف موادمخدر طی عملیاتی مشترک
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۱۸۷ کیلو موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس شرق استان تهران در شهرستان پیشوا خبر داد.
سردار کیوان ظهیری گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی حمل موادمخدر از شرق استان تهران به شهرستان های تابعه غرب استان تهران، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران، سرنخی از حمل موادمخدر از شهرستان پیشوا به شهرستان های شهریار، قدس و ملارد به دست آورده و موفق به شناسایی محل دپوی موادمخدر در آن منطقه شدند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران با همکاری پلیس شرق استان تهران و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ویژه ۶ قاچاقچی را دستگیر و از محل اختفای آنان ۹۷ کیلوگرم حشیش و ۹۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.
وی اضافه کرد: متهمان در بازجویی های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشته و اذعان کردند که قصد انتقال و توزیع موادمخدر در شهرستان های غرب استان تهران را داشتند که با هوشیاری ماموران انتظامی موفق به این کار نشدند.
سردار ظهیری افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

اعتراف سارق حرفه ای سیم های کابل برق
فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم های کابل برق و اعتراف وی به ۵۹ فقره سرقت در سنندج خبر داد.
سردار علی آزادی افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت سیم برق دربرخی از نقاط سطح شهرستان سنندج ، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی گفت: در همین راستا با بررسی های میدانی و استفاده از بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار و استفاده از دوربین های مدار بسته مأموران انتظامی شهرستان سنندج حین گشت زنی در حاشیه شهر موفق به شناسایی سارق حرفه ای و سابقه دار سیم های کابل برق شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان در ادامه افزود: با هوشیاری ماموران کلانتری ۱۹ شهرستان سنندج، سارق طی یک عملیات پلیسی دستگیر و برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد.
سردار آزادی با اشاره به تحقیقات تخصصی صورت گرفته از متهم و ارائه مستندات از سوی ماموران چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۵۹ فقره سرقت سیم های کابل برق در سنندج و شهرهای اطراف اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به دستگیری همدست سارق و یک مالخر در این عملیات خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری سیم برق مسروقه کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

نظرات بینندگان