arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۳ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زالی: دیروز بیشترین آمار مرگ و میر تهران ثبت شد / محدودیت‌های ترافیکی در کاهش ابتلا به کرونا بسیار کارگشا خواهد بود
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۲:۴۳

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در تعطیلات پیش‌رو سفرهای غیر ضروری به ویژه توسط خودروهای غیر بومی، توسط عوامل انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان سفرهای خارج شهری و بین استانی از مبدا تهران رخ می‌دهد، این محدودیت در تهران می‌تواند بسیار کارگشا باشد و مقدار زیادی از بار بیماری کرونا را در روزهای آتی کم کند.

پیشروی اروپا در جنگ تجاری با ایالات متحده؛ دریافت مجوز وضع تعرفه تنبیهی بر کالاهای آمریکایی
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۲:۴۲

اتحادیه اروپا با صدور رای سازمان تجارت جهانی، حق اعمال تعرفه بر واردات ۴ میلیارد دلار از کالاهای ایالات متحده را به تلافی اعطای یارانه دولتی‌ به شرکت بوئینگ به دست آورد؛ رخدادی که سه هفته مانده به برگزاری انتخابات آمریکا می‌تواند به افزایش دامنه جنگ تجاری میان دو طرف دامن بزند. رابرت لایتایزر، نماینده ایالات متحده در سازمان تجارت جهانی صدور این حکم را با توجه به لغو تخفیف مالیاتی شرکت بوئینگ فاقد وجاهت قانونی خوانده و تهدید کرده که در صورت اصرار دو طرف بر اجرای این حکم، آمریکا اقدام متقابلی را انجام خواهد داد.

مدیرعامل فراری بانک سرمایه از اروپا به ایران بازگردانده شد / او بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده بود
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۲:۴۰

مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داد: در پی تاکیدات و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد گردیده است. حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده است.

پس از لغو مناظره دوم، ترامپ و بایدن دوئل تلویزیونی انجام می‌دهند / برنامه نامزد دموکرات ۹۰ دقیقه و برنامه رئیس جمهور ۶۰ دقیقه طول خواهد کشید
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۱:۰۰

پس از تأیید شدن تست منفی کرونای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا او به‌طور هم‌زمان با «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در برنامه‌ای تلویزیونی شرکت می‌کند. شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» روز چهارشنبه تأیید کرد با توجه به تأیید بهبودی ترامپ، او می‌تواند روز پنجشنبه در مقابل دوربین تلویزیونی با حضور هوادارانش در یک تالار سخنرانی در موزه هنر شهر میامی ظاهر شود. از طرف دیگر بایدن نیز روز پنجشنبه قرار است در رویدادی مشابه در یک تالار سخنرانی در فیلادلفیا به میزبانی شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» شرکت کند.

آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۲۰:۵۹

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید ایران نخستین کشور در آسیا بوده که دانش پلاسما را بومی کرده است و امروز هر جا سخنی از پلاسما شنیده می‌شود، از روش منحصر به فرد ایران نیز استفاده می‌شود. وی در پاسخ به ابهام مطرح شده در ما‌های گذشته مبنی بر اینکه پلاسمای اهدایی در ایران به شکل غیرقانونی خارج شده و به فروش می‌رسد؟ توضیح داد: بر خلاف بسیاری از حوزه‌ها، در بخش دارو و به طور خاص در حوزه پلاسما، اساسا امکان مخفی کاری و سودجویی شخصی وجود ندارد.

رییس جمهوری آذربایجان از تصرف چند روستا در قره باغ خبر داد
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۷:۲۱

" الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه از تصرف و آزادسازی چند روستای جدید از سوی ارتش این کشور در منطقه مورد مناقشه "قره باغ" خبر داد .

هر گونه سفر از مبدا و یا به مقصد مشهد ممنوع شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۷:۲۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور حفظ سلامت مردم و بر اساس نامه‌ای که توسط وزیر بهداشت به ریاست جمهوری ارسال و پاسخ آن نیز دریافت شده است، انجام هر گونه سفر در روز‌های پایانی ماه صفر از مقصد و مبدا مشهد ممنوع است.

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از «ثبت احوال»: اگر نمی‌توانید کارت ملی هوشمند صادر کنید، [حداقل] کارت های ملی قبلی را از اعتبار نیاندازید
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۷:۲۰

مسئولان کارت ملی هوشمند به من گفتند که به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم و وقتی بحث تحریم را پرسیدم نیز به من این پاسخ را دادند که چون مواد اولیه این کارت‌های هوشمند وارداتی هستند، تحریم باعث شده تا نتوانند کارت‌های جدید را صادر کنند.

واعظی: نامه قالیباف به روحانی را ندیده‌ام
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۷:۱۹

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره نامه رئیس مجلس به روحانی گفت: چنین نامه‌هایی بین ما و سایر قوای و نهادهای دیگر بوده اما اینکه اول ما نامه را در رسانه‌ها می‌بینیم و بعد دریافت می‌کنیم عجیب است؛ البته من این نامه را ندیدم.

بهشت زهرا با حکم قضایی بسته شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۳:۳۹

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به حضور تعداد زیادی از مردم در روزهای تعطیل در بهشت زهرا(س) بیان کرد: خواهش عاجزانه و استدعای من از مردم این است که در تعطیلات پیش رو (پنجشنبه، جمعه و شنبه) به هیچ وجه در بهشت زهرا تردد نداشته باشند. حتی حکم قضایی لازم را گرفته ایم و اگر نیاز باشد درهای بهشت زهرا را مانند گذشته خواهیم بست.

منع عبور و مرور در تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در ایام تعطیلی پیش ر‌و
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۳:۳۸

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است.

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.‌

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که با اعمال این محدودیت‌‌ها در تعطیلات پیشِ‌رو در کاهش ترددها در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا گام‌‌هایی برداشته شود.

مشایی در زندان نیست / بقایی در بیمارسان تحت معالجه است
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۵۵

مهران عبدالله پور وکیل حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در خصوص وضعیت پرونده حمید بقایی اظهار داشت: ما معتقدیم ایشان بی گناه است و از طریق اعاده دادرسی پیگیر احقاق حق هستیم.

عبدالله پور با اشاره به وضعیت اسفندیار رحیم مشایی دیگر موکل خود گفت: آقای مشایی هم در بیرون از زندان تحت معالجه هستند و پیگیر اعاده دادرسی و محکومیت ایشان نیز هستیم.

بورل به دلیل احتمال ابتلا به کرونا به قرنطینه رفت
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۵

«جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب در پیامی توییتری اعلام کرد که به دلیل ابتلای «یانس لنارچیچ» کمیسیونر اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران به کووید۱۹ و احتمال سرایت به او، خود را قرنطینه می‌کند.

لنارچیچ در سفر هفته گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اتیوپی همراه او بوده به بورل گفت که پس از بازگشت از سفر آزمایش کرونا داده و جوابش منفی بوده است؛ اما او برای رعایت مقررات مربوط به شیوع کرونا، خود را قرنطینه کرده تا نتیجه آزمایش دومش مشخص شود.

پزشک پیشین کاخ سفید: جو بایدن دچار زوال عقل است / او از لحاظ روانی مناسب ریاست جمهوری نیست / باید آزمایش شناختی بدهد
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۴

پزشک پیشین کاخ سفید گفت که جو بایدن دچار "زوال عقل" است و توانایی اداره امور را ندارد.

جکسون تصریح کرد: من متقاعد شده‌ام که [جو بایدن] توانایی روانی و شناختی برای تصدی پست فرماندهی قوا و ریاست کشور را ندارد... من واقعا فکر می‌کنم که او باید پیش از آنکه رییس جمهوری شود، باید نوعی آزمایش شناختی بدهد.

جکسون که از تیم پزشکی کاخ سفید خارج و اکنون برای حضور در کنگره آمریکا وارد رقابت‌های انتخاباتی شده البته پس از این اظهارات در پاسخ به خبرنگاری تایید کرد که او هرگز بایدن را معاینه یا درمان نکرده و اظهارات او به مثابه ارزیابی پزشکی از وضعیت سلامت نامزد حزب دموکرات نبوده.

سخنگوی بایدن در پاسخ به این اظهارات جکسون با اشاره به مناظره اول بایدن با ترامپ که برخلاف انتظار بسیاری با تسلط او همراه بود، گفت که شما را به مناظره اول ارجاع می‌دهم.

ترامپ: احساس می‌کنم سوپرمن هستم
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۳

دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی خود در پنسیلوانیا با اشاره به توافق موسوم به ابراهیم که بین امارات و بحرین و اسرائیل امضا شد، ادعا کرد: من در واقع نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدم. رسانه‌ها آن را پوشش ندادند، من سه بار نامزد نوبل شدم.

وی درباره عملکرد خود برای مهار کرونا هم گفت: من مدتهاست که این حرف را می‌زنم و کار درستی انجام دادیم. ما جان ۲ میلیون نفر را نجات دادیم. به زودی واکسن‌ها را و درمان را داریم. تنها چیزی که می‌دانم این است که به چیزی مبتلا شدم، هر کوفتی که بود، خیلی زود احساس خوبی داشتم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من نمی دانم چه آنتی بادی بود. من آن را دریافت کردم و گفتم احساس می‌کنم سوپرمن هستم. من می‌توانستم چهار یا پنج روز پیش اینجا باشم. ما پزشکان بزرگی داریم. من می خواهم از پزشکان والتر رید و جان هاپکینز تشکر کنم. این یکی از نکات مهم رئیس جمهوری بودن است.

نظرات بینندگان