arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

استانداری خراسان رضوی: منع سفر به مشهد در حال اجرا است

سرپرست استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به وصول دستورالعمل اجرایی وزارت کشور، از ساعت صفر بامداد امروز پنجشنبه مورخ ۲۴ مهرماه اقدامات محدودکننده در سفر به مشهد و بالعکس اجرایی شده ‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به وصول دستورالعمل اجرایی وزارت کشور، از ساعت صفر بامداد امروز پنجشنبه مورخ ۲۴ مهرماه اقدامات محدودکننده در سفر به مشهد و بالعکس اجرایی شده ‌است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری افزود: علوم پزشکی مشهد با همکاری هلال احمر نسبت به استقرار اکیپ‌های بهداشتی، درمانی و امدادی در مبادی ورودی مشهد برای کنترل بهداشتی ترددکنندگان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز نسبت به کنترل‌های فنی و تخصصی خودروهای عبوری اقدام می‌کند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی، ترددکنندگان به مشهد مقدس را از سفرهای غیرضروری منصرف نموده و مقررات سختگیرانه را اعمال خواهد کرد.

جعفری با اشاره به این که تردد داخل استانی به شهر مشهد بلامانع است افزود: در رابطه با تصمیمات متخذه، اطلاع رسانی توسط سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی یعنی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت می‌گیرد.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز به مناسبت ایام پایانی و سوگواری ماه صفر اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد :

قابل توجه هموطنان گرامی، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء) ضمن تشکر ویژه از شعور دینی مردم متدین و ولایتمدار در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام و اربعین حسینی (ع) به آگاهی می‌رساند با عنایت به شروع موج سوم بیماری کرونا لازم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری با رعایت مسائل بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی حافظ جان خود و سایر عزیزانمان باشیم.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: خادمان شما در معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با به کارگیری تمام مساعی، استعداد و توان دستگاه‌های خدمات رسان بتوانند آثار سوء این بیماری مهلک را دفع کنند و کاهش دهند.

"بدین منظور سعی شده است تصمیمات متخذه در جلسات راهبردی ستاد ویژه دهه آخر صفر و برنامه‌های کمیته‌های تابعه ۱۴ گانه ستاد با رویکرد ایجاد خدمات بهداشتی و برنامه‌های متعدد معنوی و فرهنگی بیشتر در بستر فضای مجازی پیش بینی شود به طوری که هموطنان گرامی بتوانند در هر مکان که هستند خود را در حرم مطهر امام رضا علیه السلام تداعی نموده و از برنامه‌های متنوعی که تدارک دیده شده، استفاده مطلوب کنند و از راه دور به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند."

در انتهای این اطلاعیه خطاب به مشتاق زیارت امام رضا(ع) اضافه شده است: به یقین خدمتگزاران شما و مردم مومن و متدین مشهدالرضا نایب الزیاره تمام کسانی هستند که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و قطع چرخه انتقال بیماری با ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی با عزاداری در محل و منطقه خود به قطع این فرآیند کمک می‌کنند و امید آن که در آینده‌ای نه چندان دور با از بین رفتن ویروس کرونا، افتخار خدمتگزاری به عاشقان و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت را در قطعه‌ای از بهشت، مشهدالرضا (ع) کسب کنیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۳۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۲۵ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۹۲ هزار و ۸۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۲۸ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۸۳۴ بیمار کووید ۱۹ و ۲۲۰ هزار و ۹۳۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه دوازدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای جهان دارد.

نظرات بینندگان