arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

خطیب زاده: مذاکرات با کره جنوبی درباره پول های بلوکه شده ایران به کندی پیش می‌رود / دستاوردهادبسیار ناچیز بوده و اصلا قابل قبول نیست

سخنگوی وزارت خارجه درباره آزادسازی منابع ایران در کره جنوبی نیز گفت: منابع ما در کره جنوبی چند میلیارد است و مذاکرات ما برای تخصیص و انتقال این منابع برای مواد مورد نیاز ایران از جمله دارو به کندی پیش می‌رود و این خیلی اذیت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه درباره آزادسازی منابع ایران در کره جنوبی نیز گفت: منابع ما در کره جنوبی چند میلیارد است و مذاکرات ما برای تخصیص و انتقال این منابع برای مواد مورد نیاز ایران از جمله دارو به کندی پیش می‌رود و این خیلی اذیت می‌کند. وزارت بهداشت ما به صورت منظم و روزانه و حتی هفته‌ای یک بار در حال رایزنی با طرف کره‌ای است. دولت کره هر چه زودتر به تعهداتش عمل کند برای روابط دو کشور و تاریخ روابط بهتر است. البته دستاوردهای مثبتی بوده ولی بسیار ناچیز است و اصلا قابل قبول نیست و امیدواریم در شرایط سخت از منابع خود برای دارو و غذا استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به تماس تلفنی ظریف و همتای ژاپنی در هفته گذشته گفت: در این تماس تلفنی در ارتباط با مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی و بر اهمیت دسترسی ایران به منابع مالی خود در ژاپن تاکید شد و امیدواریم که طرف ژاپنی بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان