arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۹ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکارم شیرازی: در نظام دموکراسی، مسأله رهبرى، عملاً جاى خود را به دنباله‏ روى می سپرد؛ مفاسد و مظالم و انحرافات مورد علاقه اكثريّت تشديد می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۴

یکی از مسائل جاری در دنیای سیاست امروز غرب، ادعای دموکراسی است؛ مسئله دموكراسى، حقوق بشر و آزادى انسانها، امروزه شعارى رياكارانه در تمام دنياى غرب است؛ غربيها مصداق واضح ريا كارى هستند و از همه آنها رياكارتر آمريكا است. در نظام دموکراسی، مسأله رهبرى، عملاً جاى خود را به دنباله‏ روى می سپرد و مفاسد و مظالم و انحرافات و آلودگي هاى اجتماعى از هر نوع و هر قبيل كه مورد علاقه اكثريّت باشد، نه تنها دنبال، بلكه تشديد می شود

هریس: من و بایدن آماده کنترل کرونا و بازسازی اقتصاد آمریکا هستیم / ما آماده ایم که برای شما بجنگیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۳

«کامالا هریس»، معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا شامگاه امروز (دوشنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که به همراه «جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب کشورش، آماده کنترل نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) و بازسازی اقتصاد این کشور هستند. معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین خاطر نشان ساخت که آنها آماده مقابله با نژادپرستی سیستماتیک و مبارزه برای شهروندان این کشور هستند.

ستاد ملی‌ کرونا با وجود تأکید استاندار با تعطیلی دو هفته ای تهران مخالفت کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۳

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان داشت: با وجود تأکید استاندار تهران ستاد ملی کرونا با تعطیلی دو هفته‌ای تهران مخالفت کرده است. نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس با بیان اینکه قرنطینه و تعطیلی دوهفته ای تهران با یکدیگر هم پوشانی دارند و اجرای تک تک آن‌ها لازم است اما کافی نیست، بیان کرد:به طور جدی پیگیر تعطیلی تهران برای استراحت کادر درمان هستیم و پاسخ کافی درباره علت مخالفت با این طرح به نمایندگان داده نشده است.

ترامپ ساخت واکسن کرونا را به خود نسبت داد / ترامپ: واکسنی که وعده داده بودم؛ در ۹۰ درصد حالات موثر بوده
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۲

دونالد ترامپ روز دوشنبه در پی نپذیرفتن شکست در انتخابات روز سه شنبه، در پیامی توئیتری نوشت که خبرهای بسیار خوبی مانند رشد بسیار زیاد شاخص بورس و ساخت واکسن ویروس کرونا در کشورش دارد. ترامپ در این پیام مدعی شد که واکسن کرونایی که وعده داده بود، در ۹۰ درصد حالات موثر بوده و از دچار شدن شهروندان کشورش به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می کند. ظاهرا اشاره او به اطلاعیه شرکت داروسازی فایزر در باره ساخت و آزمایش بالینی موفق واکسنی برای ایجاد مصونیت در برابر این ویروس با همکاری یک شرکت آلمانی ست

کرملین: پوتین تا زمانیکه مراحل قانونی طی نشود به بایدن تبریک نمی‌گوید
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۲

کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به جو بایدن به‌عنوان رئیس جمهور منتخب تا زمانیکه چالش‌های قانونی انتخابات ایالات متحده آمریکا برطرف و نتیجه رسمی نشود، تبریک نمی‌گوید. پوتین یکی از معدود رهبران جهان است که تاکنون درباره پیروزی جو بایدن که روز شنبه گذشته از سوی سازمان‌های خبری بزرگ اعلام شد، اظهار نظری نکرده است.

ساخت موفقیت آمیز واکسن کرونا در آمریکا / شرکت فایزر: این واکسن در پیشگیری از سرایت ۹۰ درصد موفق بوده
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۱

شرکت داروسازی فایزر می‌گوید واکسن کرونای این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.

وزیر کشور: ممنوعیت فعالیت تمام مشاغل، بعد از ساعت ۱۸ از فردا اجرایی می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۰:۵۱

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: ممنوعیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸ برای همه مشاغل به جز سطح یک، از فردا در شهر‌های جدید اجرایی می‌شود. رئیس قرارگاه عملیاتی گفت: از فردا در شهر‌های اعلام شده، مشاغل گروه‌های چهارگانه غیر از گروه یک از بعد از ظهر ساعت ۱۸ تعطیل می‌شود. یک طرحی هم مطرح شده بود در مورد محدودیت‌های تردد خودرو‌های شخصی، از ساعت ۲۱ که امروز در جلسه مطرح شد و ابعاد آن بررسی شدکه این طرح را به ستاد خواهیم داد که هر تصمیمی بگیرد آن را انجام می‌دهیم. نیرو‌های نظامی، امنیتی و انتظامی ما را در اجرای طرح یاری می‌دهند. برای ما این آمار کشته شدگان ناخوشایند است.

ستاد کرونای تهران: به تعطیلی دو هفته‌ای تهران تا پیش از آذرماه امیدواریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۶

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران گفت: برنامه‌ریزی برای این است که افزایش تست‌ها را انجام دهیم و به نظر می‌رسد تعطیلی دو هفته‌ای تهران می‌تواند کمک کننده باشد. پیرو تصمیم هفته گذشته مبنی بر بستن خروجی شهرها و کنترل رفت و آمدها، پیشنهادی هم در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران از سوی ستاد کنترل بیماری در کلانشهر تهران به ستاد ملی داده شده و در اوایل هفته آینده این موضوع مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت. ما نسبت به اعمال تعطیلی دو هفته‌ای تهران تا پیش از آذرماه بسیار امیدوار هستیم زیرا بسیار کمک کننده خواهد بود.

توکلی با تاکید بر اینکه سفر رفتن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: از سفر بدتر برگزاری مهمانی‌ها در اقوام و دوستان درجه یک و دو است که این موضوع زنجیره انتقال کرونا را تقویت کرده است. از طرف دیگر مراسم ترحیم و تدفین هم در اقوام درجه یک و دو متوفی مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

بایدن نخستین گام را برای انتقال قدرت برداشت
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۵

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا با راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی نخستین گام را برای انتقال قدرت و ورود به کاخ سفید در ۷۳ روز آینده برداشت.

این تارنما، کووید-۱۹، بهبود اقتصادی، برابری نژادی و تغییرات آب و هوایی را چهار اولویت بایدن معرفی کرد.

در این تارنما با اشاره به تاریخ آغاز ریاست جمهوری بایدن در ۲۰ ژانویه، آمده است: تیمی که تشکیل خواهد شد از همان روز نخست به این چالش ها خواهد پرداخت.

بایدن قصد دارد روز دوشنبه یک گروه کاری برای مقابله با کرونا معرفی کند.

نظرات بینندگان