arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹

افزایش تستینگ از موارد مهم در درمان کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

فرزین رضاعی  با اشاره به اینکه زیرساخت هایی در کردستان در دوران کرونا فراهم شد که به داد مردم رسید اظهار کرد: علوم پزشکی کردستان دارای 2924 تخت است که یک سوم این میزان و همچنین 69 تخت ویژه در دوران کرونا اضافه شده است.

وی افزود: اما مشکلات زیادی هنوز وجود دارد که برای حل آن ها باید به استراتژی سرکوب اپیدمی که چند نکته اساسی شامل فاصله گذاری اجتماعی، بیماریابی و غربالگری، قرنطینه خانگی و درمان بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عنوان کرد: باید واقعیت را بپذیریم که بسیاری از مردم و مسئولین دچار روزمرگی شده اند و ما بسیاری از اوقات در استان ها تنها می مانیم، صرف اینکه کارهای تبلیغاتی و اقناع کردن مردم دیگر جوابگو نیست و به نظر می رسد سخت گیری های بیشتر با رعایت شرایط سختی که اکنون کشور دارد الزامی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که شاید نتوان بسیاری از سخت گیری های سایر کشورها را در ایران انجام داد اما سخت گیری بیشتر در مورد کسانی که جان مردم را به خطر می اندازند با اعمال جریمه واقعی می تواند مثمر ثمر باشد.

اختیارات ستاد استانی کرونا باید افزایش یابد

رضاعی عنوان کرد: اختیارات استان ها باید در یک چارچوب مشخص افزایش یابد؛ در کردستان که یک استان مرزی است اگر شرایط خاصی پیش بیاید، تا مرحله نامه نگاری به اتمام برسد و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد فرصت از دست می رود.

وی بحث تنگنای منابع و پرسنل کادر درمان را نیز از جمله مسایل مهم شرایط کنونی ذکر و بیان کرد: یکی از حلقه های این مسئله افزایش انگیزه افراد درگیر با درمان کرونا است که برای تحقق آن انتظار حمایت بیشتری از دولت داریم.

ظرفیت تستینگ در استان ها افزایش یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد، اکثر استان ها ظرفیت افزایش ظرفیت تستینگ همراه با افزایش شیفت ها را دارند.

وی تاکید کرد: تستینگ از راهکارهایی است که می تواند به افزایش ایزیلاسیون بیماران کمک کند.

رضاعی یادآور شد: هزینه تستینگ بالا است و وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی این ظرفیت را افزایش دهد؛ بر همین اساس این مهم نیز نیازمند حمایت ویژه دولت است.

ایسنا

نظرات بینندگان