arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کروبی به اصلاح طلبان: در 1400 مانع ظهور احمدی‌نژاد جدید شوید / وزیر بهداشت: اگر محدودیت‌های جدید کرونایی رعایت نشود، مرگ‌ها ۴ رقمی می‌شود / وزیر اسرائیلی: ایرانی‌ها باید نگران حمله ترامپ به سایت هسته ایشان باشند / آغاز محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها از امروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کروبی به اصلاح طلبان: در 1400 مانع ظهور احمدی‌نژاد جدید شوید / وزیر بهداشت: اگر محدودیت‌های جدید کرونایی رعایت نشود، مرگ‌ها ۴ رقمی می‌شود / وزیر اسرائیلی: ایرانی‌ها باید نگران حمله ترامپ به سایت هسته ایشان باشند / آغاز محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها از امروز

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

طبری: در حالی که در منزل آملی لاریجانی مهمان بودم بازداشتم کردند: اکبر طبری، از مسئولان سابق قوه ‌قضائیه که این روزها در زندان اوین به سر می‌برد، جوابیه‌ای برای یک روزنامه فرستاده است. او می‌نویسد: این‌جانب از بدو بازداشت (درحالی‌که در خارج از حوزه قضائی تهران و در شهرستان آمل بدون دریافت نیابت قضائی از شهرستان آمل ناهار میهمان منزل ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و منصوب مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی بودم، در منزل ایشان توسط گروه پنجاه‌نفره - که موجب درگیری با نیروهای حفاظتی حضرت آیت‌الله آملی‌لاریجانی قرار گرفت - بازداشت و در ساعت سه‌ونیم شب توسط بازپرس رسیدگی‌کننده پرونده که در آن شب در بند 2 الف بازداشتگاه منتظرم بود، تفهیم اتهام نموده که در تاریخ تشکیل بیش از یکصدساله عدلیه در آن ساعت شب سابقه نداشته است) روانه سلول انفرادی نموده ...

وزیر آموزش و پرورش: آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و هنرستانی‌ها ممکن نیست: محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توانیم دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و هنرستانی‌ها را غیرحضوری آموزش دهیم. با آرام شدن بیماری باید زمینه حضور در مدرسه فراهم شود.

کروبی به اصلاح طلبان: کاری کنید در ۱۴۰۰ یک احمدی نژاد ظهور نکند: کروبی به یاد می‌آورد که در سال ۱۳۸۸ موضع اصلاحات مشارکت در انتخابات بود تا فردی، چون محمود احمدی‌نژاد رای نیاورد و کشور را به بحران نکشاند. به همین علت هم همچنان از رای به حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ دفاع می‌کند و معتقد است در سال ۱۴۰۰ هم باید کاری کرد که یک احمدی‌نژاد دیگر ظهور نکند. نه از آن جهت که او فقط رقیب اصلاحات است که کروبی به صراحت می‌بیند که هشدار یک دهه قبل او اکنون از اردوی اصولگرایان هم شنیده می‌شود که احمدی‌نژاد رقیب همه حاکمیت است.

وزیر اسرائیلی: ایرانی‌ها باید نگران حمله ترامپ به سایت هسته ایشان باشند: «یووال اشتاینیتیز» وزیر انرژی اسرائیل امروز(سه شنبه) گفت: «ایران باید نگران اخباری باشد که درباره درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای طرح گزینه هایی مبنی بر حمله به یک سایت هسته ای در ایران مطرح شده است». اشتاینیتیز پس از طرح ادعاهایی مبنی بر نقشه ترامپ برای حمله به یک سایت هسته ای در ایران در دو ماه باقی مانده دولت خود، افزود: «ایرانی ها نباید احساس راحتی کنند».

بایدن: بن‌بست در روند انتقال قدرت می‌تواند به قیمت جان مردم تمام شود: جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از ممانعت دولت دونالد ترامپ برای آغاز روند مرسوم انتقال قدرت انتقاد کرده است و میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهوری سابق، به آقای ترامپ هشدار داده که "این یک بازی نیست.

وزیر بهداشت: اگر محدودیت‌های جدید کرونایی رعایت نشود، مرگ‌ها ۴ رقمی می‌شود: وزیر بهداشت با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در کشور از شنبه گفت: معتقدم هیچ آفتی برای اقتصاد یک کشور از تعطیلی و طولانی شدن دوره اپیدمی بیماری بدتر نیست و تعطیلی بهتر از این است که کاسبی آلوده شده، یک ماه گرفتار بیماری شود و خدایی نکرده بر اثر بیماری جان خود را از دست دهد. نمکی گفت: این تاریخی که از شنبه برای محدودیت اعلام کردیم یکی از حیاتی ترین تاریخ‌ها برای مدیریت کرونا است، اگر مردم کوتاه بیایند بازی را می‌بازیم و به مرگ‌های ۴ رقمی می‌رسیم، روزی گفتم مرگ‌ها ۳ رقمی می‌شود و کسی باور نکرد. مرگ چهار رقمی یعنی اینکه به ورطه‌ای خواهیم رسید که خلاص شدن از آن دشوار است کما اینکه زمانی هم که مرگ‌ها ۳ رقمی شد ما با پکیجی از مشکلات روبرو بودیم.

قوه قضاییه: حکم نهایی روح الله زم هنوز اعلام نشده است: مرکز رسانه ای قوه قضاییه اعلام کرد، هیچ خبر جدیدی در مورد حکم نهایی روح الله زم منتشر نشده است. قوه قضائیه ضمن تکذیب اعلام حکم نهایی زم، بیان داشت که اخباری که دراین مورد در برخی رسانه ها منعکس شده مربوط به اظهار نظر تیرماه سخنگوی قوه قضائیه در مورد حکم بدوی زم است.

آغاز محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها از امروز: جانشین رییس پلیس راهور ناجا از ممنوعیت تردد بین شهری از مراکز استان‌ها از امروز چهارشنبه ساعت 10 صبح خبر داد. سردار تیمور حسینی درباره محدودیت‌های اعمال شده بر ترددهای بین شهری گفت: براساس آخرین تصمیمی که گرفته شده است از فردا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح ممنوعیت ورود و خروج از مراکز استان‌ها انجام خواهد شد. سردار حسینی تاکید کرد: هموطنان تدارک سفر در این ایام نبینند. در صورت مشاهده تخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال می‌شود.

۴۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

حداکثر نرخ پرواز‌های داخلی اعلام شد: پس از کش و قوس‌های فراوان درباره نرخ بلیت پرواز‌های داخلی، بالاخره روز ۲۴ آبان بود که با جلسه نهایی شورای عالی هواپیمایی درباره قیمت بلیت، نرخ‌های جدید مشخص شد. جدول حداکثر نرخ پرواز‌های داخلی منتشر شد که طبق آن قیمت مسیر پرترددی نظیر تهران-مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان و مسیر شیراز-مشهد ۹۰۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

 

نظرات بینندگان