arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات شرایط خرید خودرو در بورس
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۰:۴۴

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: کلیات طرح مذکور که مهمترین محور آن عرضه خودرو در بورس است در جلسات هفته گذشته کمیسیون صنایع به تصویب رسید. وی با بیان اینکه ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و تبدیل کردن خودرو به یک کالای مصرفی مهمترین اهداف طرح ساماندهی صنعت خودرو است، افزود: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند

روایت تکان‌دهنده یکی از صیادان اسیر در تانزانیا / هر ۲۴ ساعت یک وعده غذا
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۰:۴۳

«هر بیست و چهار ساعت یک بار به ما غذا می‌دادند». خاتونی با این مقدمه اضافه می‌کند: «ذرت را آرد می‌کردند، توی آب می‌جوشاندند و به عنوان ناهار می‌دادند تا ظهر روز بعد. داخل این آب‌ها کرم بود. همین را هم می‌گفتند قانون است! وضعیت بهداشتی هم خیلی بد بود، جایی که غذا می‌خوردیم پر از آشغال، آب کثیف، پشه و مگس بود. سرویس‌های بهداشتی در نداشت. نمی‌دانم چه بگویم، خیلی بد بود.

شیخ دیاباته توسط فکری کنار گذاشته شد
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۲

شیخ دیاباته به علت حواشی پیش آمده در بازی استقلال مقابل فولاد در اختیار باشگاه قرار گرفت.

جزئیات مهم از پرداخت کمک های معیشتی کرونایی دولت
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۱

با شروع محدودیت‌های دو هفته‌ای مقابله با کرونا، دولت مجموعه‌ای از تصمیمات حمایتی مالی خود را برای خانوار و کسب‌وکار‌ها اعلام کر

«اعلان جنگ» بن سلمان به اردوغان
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۰

اخیرا گزارش شدکه عربستان سعودی نقشی کلیدی در تحریم کالاهای ترکیه‌ای به عهده گرفته است و اختلافات تجاری دو کشور دارد شدت می‌گیرد

واکنش نمکی به اظهارات ملک زاده: با گفتن اینکه ۳۰ میلیون هموطن گرفتار گرونا شده اند و [دیگر]تراوشات، کار را در مدیریت کرونا سخت‌تر کردند
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۷:۴۰

سعید نمکی وزیر بهداشت ضمن انتقاد از ملک زاده در حکمی فرید نجفی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منصوب کرد.

اسامی کاندیدا‌های احتمالی حزب کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۶:۳۹

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، فرایند حضور کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد. در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

هشدار وقوع سیل در تهران؛ مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۶:۰۰

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران گفت: طی امروز و فردا بارش ۳۵ میلی متر باران پیش‌بینی شده است.

روحانی: اگر همه رعایت کنند ممکن است تعطیلی ده روزه باشد / ۳۰ میلیون نفر به مدت ۴ ماه هر ماه کمک بلاغوض ۱۰۰ هزار تومانی می‌گیرند
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۴

روحانی درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر همگی مراعات کنیم ممکن است تعطیلات دوهفته‌ای به ده روز کاهش یابد.

رئیس جمهور گفت: امروز تصویب شد برای حدود سی میلیون نفر ماهانه برای ۴ ماه تا پایان امسال در هر ماه ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم. برای ده میلیون خانواده یک وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شد

محمود نبویان: روحانی، سردار جلالی را به جلسات شورای عالی فضای مجازی راه نمی‌دهد
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۲

محمود نبویان، نماینده مجلس مدعی شد ما شاهد دیکتاتوری‌های آقای روحانی در موارد مختلف هستیم. به عنوان نمونه در شورای عالی فضای مجازی رئیس پدافند غیرعامل کشور قانونا در این شورا عضو است، اما آقای روحانی او را به جلسات شورا راه نمی‌دهد و یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای روحانی چند نفر از اعضا را به جلسات شورا راه نمی‌دهد.

۷۹میلیون نفر در وضعیت هشدار ۱ تا ۳ کرونا
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۱

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه ۷۹ میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف کشور در وضعیتهای هشدار ۳،۲ و۱ کرونا به سر می برند، ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت چهار تا پنج هفته از محدودیتهای جدید کرونا، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

آمریکا معافیت ۴۵ روزه صادرات برق ایران به عراق را تمدید کرد
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۳۰

دولت ترامپ روز جمعه، معافیت صادرات برق ایران به عراق را ۴۵ روز دیگر تمدید کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه معافیت تحریمی برای عراق به منظور مشارکت در مبادلات مالی مرتبط با واردات برق از ایران را مورد بررسی مجدد قرار داد.»

هیل: «تونی بلینکن» وزیر خارجه احتمالی بایدن خواهد بود
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۲۹

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که تا این لحظه به طور غیررسمی رئیس‌جمهور منتخب این کشور محسوب می‌شود، تصمیم خود درباره فرد مناسب برای سمت وزیر امور خارجه گرفته و مشغول چیدن کابینه خود است.

یک منبع آگاه با این روند به وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گفته او وزیر خارجه‌اش را انتخاب کرده و بزودی معرفی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست نامزد مورد نظر بایدن چه کسی است اما یک مقام دولت سابق آمریکا در گفت‌وگو با هیل تایید کرد که «تونی بلینکن»، دیپلمات کهنه‌کار و از متحدان دیرینه بایدن نامزد پیشتاز برای تصدی این سمت است.

بنابر این گزارش، در واشنگتن، بلینکن با توجه به سابقه‌اش—فرد شماره دوی وزارت خارجه، حضور در کنگره و حضور در کاخ سفید به عنوان معاون مشاور امنیت ملی اوباما-- واجد شرایط‌ترین فرد برای این سمت در نظر گرفته می‌شود.

نظرات بینندگان