arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

کاخ سفید: آمریکا درباره حوثی‌های یمن همه گزینه‌ها را باز نگه می‌دارد / ما از آنها می‌خواهیم ایرانی‌ها را اخراج کنند

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ ضمن انتقاد از حوثی‌ها در عدم ارائه نقش مثبت و سازنده در گفتگوهای مربوط به آتش‌بس گفت: همه گزینه‌ها از جمله تروریستی اعلام کردن این گروه روی میز ایالات متحده است. اوبراین که در فیلیپین به سر می‌برد افزود: ما در حال بررسی هستیم که چه کسی، چگونه و چرا باید در لیست تروریستی جای بگیرد؛ واشنگتن همه جوانب را از نزدیک تحت نظر دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت همه گزینه‌ها در برخورد با حوثی‌های یمن روی میز است.

به گزارش  شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ترامپ ضمن انتقاد از حوثی‌ها در عدم ارائه نقش مثبت و سازنده در گفتگوهای مربوط به آتش‌بس گفت: همه گزینه‌ها از جمله تروریستی اعلام کردن این گروه روی میز ایالات متحده است. اوبراین که در فیلیپین به سر می‌برد افزود: ما در حال بررسی هستیم که چه کسی، چگونه و چرا باید در لیست تروریستی جای بگیرد؛ واشنگتن همه جوانب را از نزدیک تحت نظر دارد.

اوبراین گفت: رییس جمهور ترامپ حداقل تا ۵۰ روز دیگر رییس جمهور ایالات متحده است و او است که تعیین کننده سرفصل‌های مهم در رابطه با هر موضوعی در سیاست خارجی است. ما از حوثبی‌ها می‌خواهیم که ایرانی‌ها را اخراج کنند، دست از حمله به همسایگان خود بردارند و به مردم در خود یمن هم حمله نکنند.

گفتنی است در پی بروز گمانه‌زنی‌هایی در مورد تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن، این جنبش اعلام کرده ترامپ حق ندارد دست به چنین کاری دست بزند چرا که او دیگر رییس جمهور آمریکا نیست.

نظرات بینندگان