arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

انهدام پاتوق یک شرکت هرمی در مرکز تهران/ ۱۸تن دستگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و انهدام پاتوق ۱۸ عضو یک شرکت هرمی در مرکز تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و انهدام پاتوق ۱۸ عضو یک شرکت هرمی در مرکز تهران خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درحاشیه دستگیری اعضای این شرکت هرمی گفت: مدتی قبل و به دنبال اخذ گزارش های مردمی درمورد رفت و آمد مشکوک چند جوان به یک منزل مسکونی در منطقه رودکی، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی های اولیه، گزارش ها تایید شده و به همین منظور این خانه تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت، گفت: در جریان این بررسی ها مشخص شد چند جوان اقدام به اجاره این منزل مسکونی کرده و در آن اقدام به برگزاری کلاس و عضو گیری برای یک شرکت هرمی کرده‌اند که در همین راستا هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به حضور ماموران در محل گفت: ماموران کلانتری با حضور در این ساختمان، ۱۸ فرد حاضر در این محل را که از اعضای یک شرکت هرمی بودند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد زیادی جزوه آموزش مربوط به شرکت های هرمی، دو دستگاه رایانه، دو دستگاه لپ تاپ و کلیپ ها و تصاویری از زندگی مرفه و ... که برای اغفال اعضای جدید ساخته شده بود، کشف و ضبط شد.

موقوفه‌ای با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی ها اعلام کردند که ساکن شهرهای غربی کشورند و برای اشتغال و پولدار شدن به تهران آمده و تصمیم گرفته‌اند تا سرمایه خود را در یک شرکت هرمی قرار داده تا به سرعت ثروتمند شوند. اما در ادامه متوجه شدند که خبری از ثروتمند شدن نیست و برای تحقق رویای خود مجبور به عضو گیری و جذب اعضای جدید هستند تا به وسیله آن کسب درآمد کنند.

وی ارزش ریالی مبالغ اخذ شده از سوی اعضای این شرکت هرمی را دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تحقیقات در این زمینه از سوی پلیس و مقام قضایی در حال انجام است و این افراد نیز با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تاکید بر اینکه لازم است که خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فعالیت و سرمایه گذاری فرزندان خود داشته باشند، گفت: شرکت های هرمی که با وعده پولدار شدن یک شبه و ... اقدام به اغفال جوانان می‌کنند، خطری است که خانواده ها باید بر آن نظارت کنند.

 ایسنا

نظرات بینندگان