arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

ائتلاف فتح عراق خواستار بازجویی از حیدرالعبادی در حادثه ترور سردار سلیمانی و المهندس شد

ائتلاف پارلمانی الفتح عراق تحت رهبری هادی العامری امروز(شنبه) نهادهای قضایی و امنیتی ویژه این کشور را به تحقیق و بازجویی از حیدرالعبادی نخست وزیر پیشین عراق درباره اظهارات اخیرش مبنی بر موافقت عراق با ورود هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دعوت کرد که شهید سلیمانی و المهندس را ترور کرد. «معین الکاظمی» از رهبران ائتلاف پارلمانی فتح در این باره با اشاره به اینکه عراق با ورود این هواپیما موافقت کرده بود نه با عملیات ترور آنها، بیان کرد: طرف آمریکایی حاکمیت عراق و قانون بین المللی را نقض کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف پارلمانی الفتح عراق تحت رهبری هادی العامری امروز(شنبه) نهادهای قضایی و امنیتی ویژه این کشور را به تحقیق و بازجویی از حیدرالعبادی نخست وزیر پیشین عراق درباره اظهارات اخیرش مبنی بر موافقت عراق با ورود هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دعوت کرد که شهید سلیمانی و المهندس را ترور کرد.

به گزارش  شفقنا به نقل از خبرگزاری نون، «معین الکاظمی» از رهبران ائتلاف پارلمانی فتح در این باره با اشاره به اینکه عراق با ورود این هواپیما موافقت کرده بود نه با عملیات ترور آنها، بیان کرد: طرف آمریکایی حاکمیت عراق و قانون بین المللی را نقض کرد.

الکاظمی با بیان اینکه از نهاد تایید کننده ورود هواپیمای آمریکایی هیچ گونه اعتراضی در خصوص نقض آشکار حاکمیت عراق ندیدیم و این نهاد همان وزارت دفاع و فرماندهی عملیات مشترک بود، تصریح کرد: عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق به این دو نهاد اختیاز موافقت با ورود هواپیماهای خارجی به شهرهای عراق را داده بود.

وی با تاکید بر اینکه دست داشتن عوامل عراقی و اجیر آمریکایی در عملیات ترور سردار سلیمانی و المهندس بعیدنیست، تاکید کرد: مقامات قضایی و ذی صلاح کشور باید از حیدرالعبادی درباره موافقت عراق باورود این هواپیما و هر اطلاعات دیگری که درباره ترور سردار سلیمانی و المهندس در اختیار دارد، توضیح بخواهند خصوصا اینکه خانواده های این شهدا علیه طرف آمریکایی به قوه قضائیه عراق شکایت کرده اند و برهمین اساس قوه قضائیه باید در این خصوص موضع گیری کند چون بحث یک شکایت رسمی مطرح هست.

گفتنی است «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق روز پنج شنبه در اظهاراتی تلویزیونی مدعی شده بود هواپیمای بدون سرنشینی که فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد، موافقت عراق را اخذ کرده بود.

با این حال عادی عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق نیز این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که به ضرس قاطع رد می کند که نهادهای رسمی عراقی به هواپیمای آمریکایی برای هدف قرار دادن شهید المنهدس و سلیمانی و همراهان آنها چراغ سبز نشان داده باشد.

نظرات بینندگان