arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ادعای تازه درباره سقوط هواپیمای اوکراینی / ادعای حمله هکر‌های ایرانی به آزمایشگاه «اینتل»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای نماینده اصولگرا درباره مدرک روحانی - پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دلایل فراوانی درباره عدم تایید مدرک تحصیلی رئیس جمهور وجود دارد، گفت: متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند.

روحانی: از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم- روحانی گفت: آن روز که برای برجام مذاکره می‌کردیم، ۶ شمشیر بالا سر ما بود به اسم قطعنامه، یک شمشیر به نام پی‌ام‌دی؛ این شمشیرها شکستند. او گفت: ما سخت و با وسواس مذاکره می‌کنیم اما وقتی توافق کردیم به تعهداتمان پایبندیم. رییس جمهور همچنین گفت: از آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم.

فوت ۲۱۳ نفر دیگر - سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۲۱۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر رسید. سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۶ آذر ۱۳۹۹ هفت هزار و ۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۷ نفر رسید.

ادعای وزیر خارجه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی - فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا مدعی شد که فکر نمی کند دلیل هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی خطای انسانی باشد. او در پاسخ به این سوال که آیا توضیح ایران را برای علل سقوط این هواپیما می پذیرد، گفت که نه نمی پذیرد اما اشاره ای نکرد که دلیل چه می تواند باشد و چه کسی مقصر است. شامپاین با بیان این که خب ما می گذاریم که روند پیش برود، ادعا کرد: حرف من این است که شاهد موشک هایی بودیم که به هواپیما شلیک شدند و این هر سوالی را برایم ایجاد کرد.

رهبر معظم انقلاب: مسئولان اختلافات خود را با مذاکره حل کنند - رهبر معظم انقلاب با انتقاد از برخی سخنان اختلاف‌افکن، خطاب به مسئولان گفتند: اختلافات خود را با مذاکره با یکدیگر حل کنید. مگر نمی‌گویید باید با دنیا مذاکره کرد، آیا نمی‌شود با عنصر داخلی مذاکره و اختلافات را حل کرد؟

هاآرتص: هکر‌های ایرانی به آزمایشگاه «اینتل» حمله کردند - روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر حداقل دو حمله جدی سایبری علیه شرکت های اسرائیلی منتشر شده است. اولین مورد شرکت نرم افزاری Amital Data و حدود 40 مشتری آن را هدف قرار داد و حمله دوم علیه آزمایشگاه هابانا (Habana)، تولید کننده پردازنده متعلق به شرکت اینتل بود. در ادامه این گزارش آمده است: این دو حمله به هکرهای ایرانی Pay2Key نسبت داده می شود که شرکت های اسرائیلی را با سرعت بسیار بالا و نگران کننده هدف قرار داده اند. جزئیات جدید این حمله که توسط شرکت امنیت اطلاعات OP Innovate فاش شد، نشان می دهد دامنه آن بسیار گسترده تر از چیزی است که قبلا شناخته شده بود.

رهبر معظم انقلاب: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان گفتند: نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد. اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است.

نظرات بینندگان