arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پرسپولیس - اولسان، امروز ۱۵:۳۰ / انتخابات کاملاً الکترونیکی می‌شود؟ / بازگشت مهدی هاشمی به زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پرسپولیس - اولسان، امروز ۱۵:۳۰

بازی فینال سی و نهمین دوره سطح اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا امروز ساعت ۱۵:۳۰ بین پرسپولیس و اولستان کره جنوبی در قطر برگزار می‌شود. در ۳۸ دوره پیشین، تیم‌های کره‌ای ۱۱ بار، تیم‌های ژاپنی ۷ بار، تیم‌های عربستانی ۵ بار و تیم‌های ایرانی و چینی ۳ بار قهرمان شده اند. همچنین تیم‌های الهلال عربستان و پوهانگ کره جنوبی با ۳ بار قهرمانی رکورددار هستند

آغاز واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا از ۷ دی
اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر کووید ۱۹ در کشور‌های عضو این اتحادیه از روز ۲۷ دسامبر (هفتم دی) آغاز خواهد شد.


بازگشت مهدی هاشمی به زندان
مهدی هاشمی که در 3 ماهه اخیر به مرخصی آمده بود به زندان بازگشت. او که بیش از 5 سال از دوران محکومیت 10 ساله خود را سپری کرده، تحت شرایطی می تواند از آزادی مشروط بهره مند شود. همان مسأله ای که هنوز مورد موافقت مسئولین قضایی قرار نگرفته است.

انتخابات کاملاً الکترونیکی می شود؟ 
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: در انتخابات الکترونیکی به رای دهندگان در شعب به جای برگه کاغذی، کارت الکترونیکی و دستکش یکبار مصرف داده می شود. ما با وزارت بهداشت نیز جلساتی داریم و اگر از سوی مراجع قانونی ذیربط در هر یک از انتخابات های پیش رو، این شیوه تایید و اجرا شود، زمینه های احتمالی شیوع کرونا در روز اخذ رأی می تواند کاهش یابد. البته برای اینکه فرآیند رای گیری با ریسک کمتری انجام شود، باید در صورت امکان ساعت های اخذ رای و در حد ممکن تعداد شعب را هم افزایش داد تا تجمع به حداقل ممکن برسد.

نامه قالیباف به روحانی درباره بودجه
عضو کمیسیون تلفیق گفت: رییس مجلس طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰ شد.

فوتی های کرونا به زیر 200 نفر رسید
با فوت ۱۷۸ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر رسید. هفت هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۸۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

یک ایرانی مدیر ارشد امور خاورمیانه در دولت بایدن می شود؟
پس از آنکه برخی از انتصاب‌های جو بایدن موجب نارضایتی گروه‌های «مترقی» (که به عنوان جریان چپ حزب دموکرات معرفی می‌شوند و افرادی نظیر برنی سندرز و اوکازیو کورتز از جمله این افراد هستند) شد، بیش از ۱۲ گروه «مترقی» از او خواسته اند که از نامزد‌های ضد جنگ و غیر وابسته به لابی‌ها در واشنگتن، برای پست‌های مهم سیاست خارجی در دولت آینده خود استفاده کند. مترقیان از بایدن خواسته اند که وی را به عنوان مدیر ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی در نظر بگیرد. پارسی قبل از آغاز مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، خواستار تعامل دیپلماتیک ایالات متحده با ایران شده بود و مؤسسه کویینسی نیز از ایالات متحده خواسته بود حضور نظامی اش در سراسر جهان را کاهش دهد.

نظرات بینندگان