arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

فوتبالی ها ؛ جای غریبه ها را تنگ کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: کمتر از ده روز دیگر ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز می شود نگاهی به اسامی نامزد های تلویحی ریاست نشان میدهد فوتبالی های بیشتری نسبت به ادوار گذشته برای رسیدن به کرسی اصلی ساختمان سئول رغبت نشان داده اند اما در عین حال چهره های سیاسی ، اقتصادی و نظامی هم مثل همیشه در صف ثبت نام کنندگان حاضر هستند که این امر نگرانی ها را برای پیروزی احتمالی ایشان که همواره از لابی های قوی و پشت پرده پیچیده سازمانی و رسانه ای برخوردار بوده اند افزایش می دهد.

فوتبال ایران بیشتر از هر گزینه دیگری نیازمند سکانداری فوتبالی و شناخته شده است کسی که مورد قبول اهالی این رشته بوده و بتواند در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. چهره ای از میان شاخص ترین بازیکنان دور یا نزدیک که با علم مدیریت آشنا باشد. یکی که تیم کاری اش را هم از میان بهترین ها انتخاب کرده و فارغ از رنگ و تعصب به ارتقا فوتبال ملی و باشگاهی ما بیاندیشد.

فوتبال ایران سالها بعد از سلطه تاج و‌کفاشیان که سیاه ترین دوران مهم‌ترین فدراسیون ایران را رقم زدند فرصتی یافته است تا با گذر از این سیاه چاله مخوف به روشنایی و آفتاب سلامی دوباره کند. یقینا شرکت چهره های سرشناس فوتبالی می تواند عرصه را برای غیر فوتبالی ها تنگ کرده و شانس موفقیت شان را کم کند. این البته به آسانی محقق نخواهد شد چرا که هیچگاه تفاهم و توافق راه گشایی بین اهالی فوتبال نبوده و به نوعی همدیگر را قبول ندارند. این عدم مقبولیت بین هم نهایتا به نفع غریبه ها و ضرر فوتبال شده است!

صاحبان فوتبال کسانی هستند که تاریخ ساز شده و برای هواداران پر شمار آن خاطره های شیرین رقم زده اند اما سیاست تفرقه افکنانه بیگانه با ورزش ها آنها را مقابل هم قرار داده و اجازه نداده است تصمیم گیر و تعیین کننده باشند. در حالی که محق تر از خاک خورده های این عرصه هیچ سردار و دکتر و‌مهندس و مدیرکلی نیست!

امید که این بار فوتبالی ها به یک اجماع کلی رسیده و یک نفر را از میان خود بر مسند ریاست بنشانند.

نظرات بینندگان