arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

فیلم‌های ایرانی در راه دو جشنواره هندی

فیلم کوتاه «لبخند ماسک» به همراه فیلم سینمایی «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» از سینمای ایران راهی دو جشنواره در هند شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم کوتاه «لبخند ماسک» به همراه فیلم سینمایی «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» از سینمای ایران راهی دو جشنواره در هند شدند.

با پایان مراحل فنی فیلم کوتاه لبخند ماسک به نویسندگی و کارگردانی عباس غزالی، این فیلم کوتاه برای حضور در بخش مسابقه فستیوال بین المللی فیلم کوتاه کلکته انتخاب شد.

لبخند ماسک که دومین تجربه عباس غزالی در مقام کارگردانی فیلم کوتاه به شمار می‌رود، در پسِ لبخند ماسک در روزهای کرونایی، به معضلی نام آشنا اشاره خواهد کرد.

قصه این فیلم در روزهای کرونایی در کشور ترکیه جلوی دوربین رفته و عباس غزالی برای دومین بار تلاش کرده به نمایش قصه ای مینیمال و شخصیت محور بپردازد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: رویایم این نبود...

زهرا کریمی تنها بازیگر این فیلم کوتاه است که طراحی صحنه و لباس آن برعهده ماریا خردجو و سولماز اعتماد پخش بین المللی لبخند ماسک را بر عهده دارد.

حضور «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» در جشنواره گوآی

فیلم سینمایی سگ‌ها دیشب نخوابیدند، دومین ساخته رامین رسولی، به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی و پخش بین‌المللی شرکت ایریماژ، محصول مشترک سینمای افغانستان و ایران، در بخش مسابقه بین‌الملل پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند با عنوان گوآ حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم گوآ، یکی از رویدادهای قدیمی محسوب و از ۲۷ دی تا ۵ بهمن به شکل ترکیبی فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره چهارده فیلم از جمله «رؤیای سهراب» به کارگردانی علی قوی تن از ایران، «به درون تاریکی» به کارگردانی آن درس رفن از دانمارک، «فوریه» به کارگردانی کامن کالف از بلغارستان، «بهترین نقش من» به کارگردانی نیکلا مائوری از فرانسه، «من هرگز گریه نمی‌کنم» به کارگردانی پیوتر دومالفسکی از لهستان، ایرلند و «لا ورونیکا» به کارگردانی لئوناردو مدل از شیلی با «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» برای دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیأت داوران رقابت خواهند کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زندگی در روستایی دور افتاده و فراموش شده در افغانستان که در تصرف طالبان است با ورود یک سرباز آمریکایی که هلیکوپترش در نزدیکی آن روستا سقوط کرده است و توسط دختری روستایی به آنجا آورده می‌شود، دچار تغییر می‌شود و …»

عاطفه امینی، فهیم ابراهیمی، امیرحسین صادقی، فاطمه خدادادی، قاسم علیزاده، صغری بیات، اردلان برسی، یارمحمد نصیر محمدی، پارسا حسینی و امین میری بازیگران سگ ها دیشب نخوابیدند هستند.

  ایرنا

نظرات بینندگان