arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

بهترین روش‌های کاهش وزن برای افراد بالای ۴۰ سال (قسمت آخر)

همه افراد بالای ۴۰ سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه افراد بالای ۴۰ سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند از شکستگی‌های استخوان ها، مشکلات قلبی عروقی، سکته‌ها و ... پیشگیری کند. در ادامه به معرفی برخی راهکار‌ها برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌پردازیم:

دست غیرقالب

از دست غیر غالب خود استفاده کنید

 

یادتان می‌آید که وقتی کچک بودید و سعی می‌کردید با دست مخالف خود بنویسید؟ جالب است بدانید این کار در حین غذا خوردن، یکی از برترین روش‌های کاهش وزن است. حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا مغز شما متوجه شود که سیر شده اید و برای اینکه به ذهن خود فرصت دهید تا ب حجم خوراکی‌هایی که می‌خورید هماهنگ شود، کافیست از دست مخالف خود برای غذا خوردن استفاده کنید تا به ذهن خود زمان کافی بدهید.

رواندرمانگر
روان درمانگر خود باشید

 

در یک نظرسنجی توس نشریه اورلاندو هلث بر روی بیش از هزار پاسخ دهنده مشخص شد که تنها ۱۰ درصد از افراد روی سلامت روانشناختی خود به عنوان بخشی از سفر کاهش وزن تمرکز کرده اند. این بسیار مهم است که برای کاهش وزن خود روی ویژگی‌های روانی نیز تاکید داشته باشید. با افزایش توجه به آرامش و اعتماد به نفس خود می‌توانید راحت‌تر وزن کم کنید.

سلامتی
برای سلامتی غذا بخورید، نه برای کاهش وزن

 

یک نکته مهم برای کاهش وزن پایدار این است که روی سلامت بودن غذا‌های خود تاکید کرده و سعی کنید خوراکی‌هایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که ارزش غذایی بالایی نیز داشته باشند، بی توجهی به این موضوع می‌تواند در بلند مدت بدن شما را در معرض مشکلاتی از جمله ریزش مو، سست شدن ناخن‌ها و مواردی مشابه قرار دهد؛ بنابراین بهتر است تمامی گروه‌های ویتامین و مواد مغذی را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.

تنقلات

همیشه تنقلات سالم داشته باشید

یکی از عادات بسیار مخرب در روند کاهش وزن را می‌توان خوردن تنقلات ناسالم دانست. بسیاری از افراد روی میز خود چیپس، پفک و سایر خوراکی‌های ناسالم را نگهداری می‌کنند، همیشه سعی کنید خوراکی‌های سالم مثل میوه یا لقمه‌های کوچک خانگی را به عنوان تنقلات نگهداری کنید تا مجبور به مصرف خوراکی‌های ناسالم نشوید.

کاهش وزن
یک برنامه منظم داشته باشید

توصیه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما داشتن یک برنامه منظم یکی از برترین روش‌ها برای کاهش وزن است. برنامه منظم می‌تواند شامل ورزش، رژیم غذایی و عادات مناسب برای سلامتی باشد. وقتی بدون برنامه سعی در کاهش وزن داشته باشید، معمولا با شکست مواجه خواهید شد؛ بنابراین آخرین توصیه ما به شما این است:برنامه ریزی کنید.

نظرات بینندگان