arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

ملایر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: علاوه بر چهار شهرستان همدان، اسدآباد، فامنین و بهار، شهرستان ملایر نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: علاوه بر چهار شهرستان همدان، اسدآباد، فامنین و بهار، شهرستان ملایر نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد هستند.

"براساس اعلام ستاد ملی کرونا، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است".

دکتر رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر و موارد سرپایی به ۱۷ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: چهار بیمار بالای ۶۰ سال که سه تن از آنها دارای بیماری زمینه ای بودند روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار متوفیان کرونا در این استان تا روز گذشته به یک هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سهم شرکت در اجتماعات در ابتلا به ویروس کرونا از ۳۳ درصد به ۴۶ درصد و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کار از ۲.۳ درصد به هشت درصد افزایش داشته است.

دکتر حیدری مقدم ادامه داد: همچنین در مقابل شاهد کاهش سهم تماس درون خانگی در ابتلا به کرونا از ۵۹.۵ به ۴۴ و تماس شغلی پرسنل بهداشت و درمان در ابتلا به کووید ۱۹ از ۲.۳ درصد به ۱.۷ درصد هستیم.

وی گفت: به دنبال بازرسی های صوت گرفته از مرکزخدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی منتخب این استان در یک هفته گذشته مشخص شد که به طور میانگین ۸۶ درصد این واحد ها بهداشت و حفاظت فردی و ۷۸ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: در عین حال ۸۶ درصد خدمات دهندگان و ۷۹ درصد مراجعان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب از ماسک برای مراقبت از خود و دیگران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرده بودند.

حیدری مقدم ادامه داد: ۲۹۵ واحد صنفی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و ۲۱ واحد به علت بی توجهی به تذکرهای صورت گرفته با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بی توجهی به اصول بهداشتی مربوط به صنوفی نظیر خواربارفروشی و سوپر مارکت، نانوایی و پلیس + ۱۰ است و این صنوف بیشترین میزان اخطار و پلمب را در یک هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی رهگیری و غربالگری ۵۳ هزار نفر از اطرافیان بیماران مبتلا به ویروس کرونا صورت گرفت که در این باره شرایط استان قابل قبول است.

حیدری مقدم اظهار داشت: خیز جزیی در شیوع کرونا را در ۲ هفته گذشته شاهد بودیم و هم اینک این وضعیت کنترل شده و تنها مشکلاتی در حوزه شهرستان درگزین وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: به دنبال بازرسی وضعیت رعایت اصول بهداشتی در ۲ شهرستان رزن و درگزین مشخص شد که در برخی از مراکز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده همچنین در اورژانس مایع ضدعفونی پیش بینی نشده و سرویس بهداشتی هم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود.

سردار مهدی فرجی نبود موادضدعفونی، تهویه هوا و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی را از اشکالات کلینیک امید شهرستان رزن برشمرد و افزود: درمانگاه تامین اجتماعی و برخی از مراکز بهداشت شهری و روستایی رزن، دمق و قروه درگزین نیز وضعیت خوبی نداشتند.

وی ازدحام در کمیته امداد رزن، حضور پرتعداد افراد در داروخانه شبانه روزی و بانک ملی به واسطه فراخوان های داده شده نیز از دیگر موارد مورد توجه تیم های بازرسی ستاد کرونا بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: حضور پُر رنگ مردم در آرامستان برای تدفین اموات، شلوغی صنوف و برگزاری مراسم عروسی در جنت آباد با حضور حدود ۹۰۰ مهمان در شهرستان اسدآباد گزارش شد.

سردار فرجی افزود: در منطقه خزل نهاوند نیز شاهد رعایت نکردن اصول بهداشتی و پروتکل های تدوین شده در دفاتر پیشخوان، مطب ها و حوزه حمل و نقل عمومی بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۸۰۷ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور افزود: از دیروز تا امروز ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد . با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

ایرنا

نظرات بینندگان