arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

این بیماری، روزانه 80 نفر از اهالی یک محله را در مشهد به مرکز بهداشت می کشاند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام آگاه از تزریق روزانه 80 آمپول درمانی سالک در یکی از مراکز بهداشتی محلات مشهد خبر داد.


وی در گفتگو با خبرنگار ما، نسبت به شیوع این بیماری هشدار داد و گفت: این در حالی است که بی تفاوتی مسؤولان فاجعه به بار خواهد آورد.
این مقام مسؤول که نخواست نامش فاش شود، افزود: افزایش این بیماری در حالی مسکوت مانده که قرار است اکیپی از تهران برای بررسی موضوع عازم مشهد شود.
وی با بیان اینکه بیماران فعلی سالک از گزش سال گذشته پشه سالک تحت درمان هستند، اظهار داشت: قطعاً تعداد مبتلایان امسال افزایش خواهد یافت.
وی با انتقاد از تعلل دستگاه های مسؤول در پیشگیری از این بیماری خطرناک گفت: آمار گزشهای تابستان امسال و چگونگی آلودگی مناطق مختلف مشهد به سالک سال آینده مشخص می شود.
به گفته این مسؤول، اثر نیش پشه سالک که در فصول گرم سال به حداکثر می رسد، چندین ماه بعد از گزش مشخص می شود.
وی با تأکید بر نقش اقدامهای شهرداری در کنترل این بیماری افزود: جلوگیری از دپوی زباله، ممانعت از تخلیه نخاله ساختمانی، حذف سگهای ولگرد، جمع آوری فاضلاب سطحی و هدایت آنها به شبکه های شهری از جمله اقدامهای اولیه ای است که نقش بسزایی در کنترل سالک دارد.

دستگاه های بهداشتی و مدیریت شهری مسؤولند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وقتی در حوزه پیشگیری درست عمل نکنیم و هماهنگی های بین بخشی را تضعیف کنیم، مردم به جای اقدامهای کم هزینه پیشگیرانه، باید هزینه های گزافی را بپردازند.
دکتر قاضی زاده با انتقاد از سهل انگاریهای مدیریتی افزود: کنترل این بیماری یکسری روشهای خاص دارد که اگر همچون گذشته تداوم می یافت شاهد شیوع مجدد آن نبودیم.
وی با بیان اینکه با شیوع سالک مردم یک منطقه را برای سالیان سال گرفتار می کنیم، اظهار داشت: این در حالی است که با جمع آوری فاضلاب، نخاله های ساختمانی، سگهای ولگرد و سمپاشی مناطق آلوده براحتی می توان شیوع این بیماری را کنترل کرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در عین حال مسؤولیت کنترل بیماری سالک را بر عهده دستگاه های بهداشتی ذکر کرد و گفت: مدیریت شهرینیز در گام دوم متولی رسیدگی به این موضوع می باشد.
پیامک های مردمی

در پی درج گزارش قبلی قدس درخصوص شیوع سالک پیامکهای بسیاری از سوی شهروندان ارسال شده که به بخشی از آنها اشاره شده است.
- چندی است که فرزندم دچار بیماری سالک شده، لذا تقاضا می شود با توجه به رهاسازی نخاله در انتهای خیابان محل زندگیمان از اینجا گزارش تهیه کنید. 0915000700
- با سلام خواهش می کنیم، فکر اساسی به حال سرافرازان 9 و در واقع برای تمامی منطقه چاره اندیشی کنید.0938000960
- جان کودکان دلبندمان در خطر است، سالک امان ساکنان محله را بریده است التماس می کنیم حرف دل مردم را با گوش و جان فرا گیرید.0935000779
- به لطف شهرداری منطقه9 دپوی زباله تمامی بچه های منطقه ویلاشهر- امام رضای4 را به سالک مبتلا کرده است. 09350001779
- با اینکه از اهالی این ساختمان 7 نفر به سالک مبتلا شده اند، اما مسؤولان هنوز به وعده سمپاشی عمل نمی کنند.0935000381
- از تلاش خبرنگاران روزنامه برای انعکاس مشکلات بهداشتی تشکر می کنیم لطفاً به محله ما نیز که یکی از کانونهای سالک است سر بزنید.0915000462
- من و بچه هایم سه ماه است که به سالک مبتلا شده ایم لطفاً مشکلات زیست محیطی را پیگیری کنید. 0937000201
- با توجه به ابتلای همسایگان به سالک، دخترانم از ترس گزش پشه سالک استرس گرفته اند، چون نگران زیبایی چهره خودشان هستند.0936000381
نظرات بینندگان