arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

وزیر بهداشت ترکیه: قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را به امضا رسانده‌ایم / دست‌کم ۶۰ درصد شهروندان کشور واکسینه خواهند شد

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در کشور واکسینه شده اند، اظهار داشت: تاکنون موفق به خرید ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا شده و در مجموع قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را به امضا رسانده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آناتولی: فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه پس از پایان نشست کمیته علمی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر ادامه روند واکسیناسیون در کشور گفت: دست‌کم 60 درصد شهروندان کشور واکسینه خواهند شد.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 800 هزار تن در کشور واکسینه شده اند، اظهار داشت: تاکنون موفق به خرید 15 میلیون دوز واکسن کرونا شده و در مجموع قرارداد خرید بیش از 100 میلیون دوز واکسن را به امضا رسانده‌ایم.

کوجا با اشاره به دریافت واکسن کرونای ساخت شرکت‌های مختلف جهان، تصریح کرد: در خلال این ماه 500-800 هزار واکسن بیون‌تیک وارد کشور می‌شود و در پایان ماه مارس٬ این رقم به 4.5-5 میلیون خواهد رسید.

وی در مورد مشاهده ویروس جهش یافته کرونا در ترکیه نیز افزود: موارد مرتبط با ویروس جهش یافته کرونا درحال افزایش است اما درحال حاضر ویروس جهش یافته تاثیری بر شمار کل موارد مبتلایان نداشته است.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: ساختار ژنی 416 مورد از 3758 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته را بررسی کردیم. از این تعداد 263 مورد مربوط به ویروس جهش یافته انگلستان و 23 مورد مربوط به نوع آفریقای جنوبی بود و منشاء 106 مورد نیز نامشخص گزارش شد.

فخرالدین کوجا درباره روند ساخت واکسن داخلی کرونا عنوان داشت: آزمایش فاز نخست حداقل 3 واکسن کرونا تولید شده توسط محققان کشورمان٬ طی یک هفته تا 10 روز آینده آغاز می‌شود.

نظرات بینندگان