arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

آخرین وضعیت تجهیزات و تعداد نیروهای آتش نشانی تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تهران ۴١ نردبان دارد، گفت: تجهیزات آتش نشانی تهران از نظر کمی و کیفی در وضعیت قابل قبولی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تهران ۴١ نردبان دارد، گفت: تجهیزات آتش نشانی تهران از نظر کمی و کیفی در وضعیت قابل قبولی است.

سید جلال ملکی در خصوص وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران در حال حاضر از نظر کمی و کیفی در وضعیت قابل قبولی است.

وی گفت: این اتفاق و پیشرفت در کمتر از دو دهه گذشته انجام شده است، در گذشته از نظر تجهیزات، ایستگاه ها، پرسنل و.. وضعیت مطلوبی نداشتیم، بنده به خاطر دارم که خودرو هابعضا از رده خارج بود و تجهیزات خوبی نداشتیم که اصلا در شان پایتخت نبود. با تغییر نگاه مدیریت شهری در حدود دو دهه گذشته اهتمام ورزیده شد که سازمان آتش نشانی به روز شود.

ملکی افزود: با وجود حمایت های همه جانبه ای که انجام شد می توان گفت با دو دهه قبل تفاوت بسیار زیادی داریم، به جرات می توان گفت آتش نشانی تهران با سایر شهرها در کشور فاصله دارد و در سطح منطقه هم از مدعیان است.

وی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تهران حرف های زیادی برای گفتن دارد، به عنوان مثال چند سال گذشته یکی از معتبرترین انجمن های حوزه ایمنی و آتش نشانی که بر اساس فاکتورهای سختگیرانه ای آتش نشانی شهرهای مختلف را به عضویت خود در می آورد، با انجام بررسی های بسیار زیاد آتش نشانی تهران را به عنوان اولین آتش نشانی شهری در آسیا به عضویت خود درآورد.

وی ادامه داد: تجهیزات آتش نشانی بسیار گرانقیمت است و اکثر آن ها نیز خارجی است، پس تهیه این اقلام با این گرانی و قیمت دلار و.. بسیار سخت بود اما توانستیم درصد زیادی از نیازهای خود را برای خدمت رسانی به شهروندان تهیه کنیم. دو سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان را در اوج تحریم ها و گرانی خریدیم.

ملکی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی تهران ۴١ دستگاه نردبان دارد که تا آن جایی که می دانم از کل نردبان های آتش نشانی موجود کشور نیز بیشتر است. در حال حاضر یک ست کامل لباس آتش نشانی حدود ۶۵ میلیون تومان است که با احتساب دستگاه تنفسی آن بیش از ٨٠ میلیون تومان می شود، اما اخیرا هم تعدادی لباس های دیگر خریداری کردیم و با وجود سختی و مشکلات توانستیم آن ها را وارد کنیم.

وی افزود: البته آتش نشانی تهران مغرور نمی شود و تیم های ما در حال بررسی مداوم هستند.

وی در خصوص وضعیت لجستیکی و تعداد نیرو های سازمان آتش نشانی تهران گفت: در حال حاضر ١٢٣٠ دستگاه خودروی سازمانی داریم و در سال ٩٩ نیز تعداد نیرو های سازمان آتش نشانی ۵٢۵٧ نفر است.

ایسنا

نظرات بینندگان