arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

تغییر رییس سرویس اطلاعات نظامی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طراح عملیات قتل اسامه بن لادن به عنوان رییس سرویس اطلاعات دفاعی امریکا منصوب می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از محدوده، ایران هسته ای- طراح عملیات قتل اسامه بن لادن به عنوان رییس سرویس اطلاعات دفاعی امریکا منصوب می شود.

منابع غربی روز شنبه اخباری منتشر کردند که از معرفی ژنرال مایکل فلین (Michael Flynn) به جای ژنرال رونالد برگس رییس فعلی آژانس اطلاعات فاعی امریکا (DIA) حکایت می کرد.

بر اسا این گزارش ها باراک اوبما تصمیم خود را در این باره نهایی کرده و فلین برای تصدی پست ریاست DIA که همتای نظامی سازمکان سیاست، باید تاییدیه سنا را هم داشته باشد.

پیش بینی می شود که فلین یتواند به آسانی اعتماد سنا را جلب کند.

ژنرال مایکل فلین درسال 2010 افسر ارشد اطلاعاتی امریکا در افغانستان و عراق بود و از عملکرد سرویس های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان شدیداً انتقاد کرد. ژنرال فلین مدعی بود می تواند با تغییر در سرویس اطلاعاتی روند جنگ در افغانستان را بهبود بخشد.

فلین از طرفداران استفاده از نیروهای ویژه درجنگ است. وی با انتشار گزارشی تحت عنوان «سرویس اطلاعاتی را بسازید» (Fixing Intel) سرو صدای زیادی درمحافل اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بوجود آورد.

فلین در این مقاله گفته است که بخش اطلاعات نظامی آمریکا نتوانسته تصویری روشن از وضعیت افغانستان را به تصمیم گیرندگان اصلی در آمریکا ارائه دهد.

گفته می شود که ژنرال فلین در سمت فرماندهی مشترک عملیات نیروهای ویژه و طرح عملیاتی برای کشتن اسامه بن لادن نقش قابل توجهی داشته است.

منابع غربی عقیده دارند، از آنجایی که ژنرال فلین به اجرای تغییرات بنیادی در ساختار و عملکرد نیروهای ویژه اعتقاد دارد، وی با ریاست بر آژانس اطلاعاتی پنتاگون، احتمالاً دست به یک تغییرات و خانه تکانی گسترده در این سازمان خواهد زد.
نظرات بینندگان