arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

نیکلا سارکوزی بر مناظره با فرانسوا اولاند اصرار می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانسوا اولاند، کاندیدای حزب سوسیالیست برای انتخابات ریاست جمهوری، مناظرۀ پیشنهاد شده از سوی رادیوهای فرانسه را رد کرده است. رقیب وی، نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری کنونی فرانسه بر مشارکت وی در این مناظره اصرار می ورزد.

به گزارش انتخاب، چهار شبکۀ رادیویی فرانسوی از جمله یوروپ 1، رادیو تلویزیون لوکزامبورگ، رادیو مونت کارلو و فرانس انتر از دو کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند که در یک مناظرۀ رادیویی شرکت کنند. این چهار رادیو در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر کرده اند از احتمال استقبال بیش از 12 میلیون شنونده برای این مناظره خبر داده اند.

نیکلا سارکوزی در یک میتینگ تبلیغاتی با هوداران خود، با انتقاد از فرانسوا اولاند گفت:"اگر مشغلۀ کاری او زیاد است، می توانیم تاریخ را عوض کنیم. صبح یا بعد از ظهر، مشکلی نیست. اگر می خواهد مناظره شب برگزار شود، باز هم مشکلی نداریم. اگر روز پنجشنبه بهتر از چهارشنبه است روز مناظره را عوض می کنیم. اگر می خواهد که زمان مناظره به جای یکساعت و نیم، یکساعت باشد، چرا که یک ساعت و نیم مناظره خسته کننده است، باز هم مشکلی نیست. فرانسوا اولاند نمی تواند از مناظره فرار کند، برای اینکه فرانسوی ها به برگزاری این مناظره اصرار دارند. آنها باید واقعیت برنامه های من و فرانسوا اولاند را بشناسند. شرکت در این مناظره احترام به مردم فرانسه است.”

رییس جمهوری فرانسه علاوه بر پذیرش این پیشنهاد، برای برگزاری سه مناظرۀ رادیو-تلویزیونی اعلام آمادگی کرده اما فرانسوا اولاند گفته است که تنها در یک مناظرۀ متداول تلویزیونی شرکت خواهد کرد. سخنگوی کاندیدای حزب سوسیالیست در این باره می گوید تنها یک مناظره پیش از مرحلۀ دوم برنامه ریزی شده و دلیلی ندارد که این مناظره و گفته های کاندیداها چندین بار تکرار شود.

نظرات بینندگان