arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری:

مشهد، جنگل دکل ها شده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: بیش از 2 هزار دکل مخابراتی و اطلاع رسانی در مشهد نصب شده که اگر با این روند افزایش مقابله نشود این شهر تبدیل به جنگل دکل ها می شود.

 

علی آبسالان که در نشست هم اندیشی ساماندهی و نحوه صدور مجوز سایتهای مخابراتی سخن می گفت، افزود: هم اکنون در کشور چهار اپراتور در حوزه خطوط موبایل باهم رقابت دارند که سهم مشهد از این مقدار در بخش اپراتور همراه اول هزار و 76 دکل، ایرانسل 248 دکل، مبین نت 30 دکل و مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت ها و ادارات 717 دکل می باشد که با توسعه شهر و افزایش نیاز روز افزون شهروندان این دکلها در آینده توسعه نیز خواهند یافت.
وی یادآور شد: با توجه به این روند به طور حتم تعداد دکل های مخابراتی مشهد در 10 سال آینده به 3 هزار دکل می رسند که کنترل این روند غیر منطقی به لحاظ زیبایی بصری و البته به خطر افتادن سلامت شهروندان ضروری است.
آبسالان با اشاره به این موضوع که شهرداری تهران در این زمینه پیشرو بوده است، خاطر نشان کرد: شهر مشهد نسبت به تهران در زمینه ساماندهی دکلهای مخابراتی با دقت بیشتری عمل خواهد کرد.
وی مهمترین ضرورتهای ساماندهی دکلهای مخابراتی را رفع نازیبایی منظر شهری و عدم جانمایی مناسب، مشکلات زیست محیطی و آلودگی های تشعشعی، عدم وجود طرح جامع و جانمایی در طرح تفصیلی شهر مشهد، نارضایتی مردم از کیفیت سرویسها و نابسامانی ارتباط بی سیم و افزایش آلودگی های الکترومغناطیسی ذکر کرد.وی گفت: تاکنون 60 مورد بررسی برای صدور مجوز جهت نصب دکلهای مخابراتی صورت گرفته است. آبسالان استراتژی این سازمان را ضابطه مند نمودن در فرایند صدور مجوز آنتن ها و دکلهای جدید، همکاری مناطق سازمانها و دیگر دستگاه های نظارتی، استفاده از سازه های موجود شهری مثل دکلهای برق، چراغ های راهنمایی و دکلهای ترافیکی، تبدیل سایت های ماکرو به میکرو وپیکو، استفاده از شبکه فیبرنوری و ارتباطات زیر زمینی اعلام کرد.
نظرات بینندگان